Gå til innhold

Bo med storfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flyttet tilbake dit jeg kommer fra. Storfamilien med til sammen 6-8 kjernefamilier (litt flytende grenser for hvem som er en kjernefamilie) bor innen bare noen få hundre meter fra hverandre og uten andre hus mellom. Nå er det et fint hus ledig og jeg er veldig fristet. Jeg har vokst opp på den måten, men det blir jo noe annet å være voksen.

Noen med erfaringer eller tanker om å bo så tett. Vi er foresten ikke innvandrere og stedet er sentralt med masse andre naboer. De bor bare litt lengre unna.

Anonymkode: 50ea0...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri frivillig bodd slik. Og jeg hadde ikke fått mannen med på det heller. Men du må nesten høre med mann og barn, og høre om de har lyst. 

Anonymkode: 450fc...bf2

Skrevet

Det kommer helt an på familiedynamikken. Vi kunne bodd slik med mannen sin familie, men ikke med min. 

Anonymkode: 4df11...589

Skrevet

Mann og barn vil gjerne. De har et veldig godt forhold. Jeg husker det også som en veldig fin måte å bo på og vi er ofte der nå også, men det blir jo litt annerledes å bo der.

Anonymkode: 50ea0...5da

Skrevet

Hvis alle har lyst og du vet at du har en familie som ikke står ubedt i soveromsdøra på søndagsmorgenen, så er det vel ikke så mye å lure på? 

Skrevet

Jeg kunne bodd slik med noen av medlemmene i mannens familie. Ikke alle. Og min egen familie? Jeg er for glad i dem til at vi kunne bodd så tett..Jeg elsker dem høyest på litt avstand.

Skrevet

Vel, i de nærmeste husene bor svigers, to par tante/onkel av mannen, hans bestemor, to sett grantante og -onkel, hans ene søskenbarn med familie samt to av svigerfars søskenbarn med familier. Vi ser sant og si lite til de fleste av dem, hilser ved postkassene og inviteres til kakerester etter bursdager osv. Selvfølgelig er vi mer sammen med svigers. Ungene flyr mellom husene, resten av oss venter på invitasjon. Man lærer seg grenser når man bor slik. 

Anonymkode: 7d8bb...437

Skrevet

For oss hadde det fungert fint. Vi har en veldig god relasjon og trives sammen. Ingen stikker nesa si i hva andre gjør og vi stiller alltid opp. Å få vokse opp slik for ungene er ren magi. Vokst opp slik selv og jeg kan ikke forestille meg noe bedre. Løp mellom fire hus. Sov over både her og der, spiste der vi var og alltid noen som hadde tid. 
Kunne jeg gitt ungene en slik oppvekst hadde jeg ikke nølt. 
MEN…. Dette må være noe alle voksne vil og er komfortabel med. 

Anonymkode: 54c63...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...