GĂ„ til innhold

Mistenker at huseier har endret adressen hjem til meg. Svindel?đŸ”

Anbefalte innlegg

Huseier lever litt pÄ kanten av lovverket. Det vet jeg da han eier flere eiendommer, og det har stÄtt om diverse saker i media. I tillegg har jeg info fra andre som kjenner han godt, det gjelder blandt annen skattesvindel og ulovlig utleie av ikke godkjente boenheter.

Saken er den. Jeg leier en eiendom av han, jeg og flere andre familier. Det er flere boenheter her, noen meies ut selv om de ikke er godkjente. NÄ har huseier fÄtt opp postkassen sin her, men han bor ikke her. PÄ 1881 ol stÄr han med bostedsadresse her, det har han ikke gjort tidligere. SpÞrsmÄlet mitt er, finnes det ett sted jeg kan sjekke hvor han er folkeregistrert? Jeg prÞvde Ä Google men fant ikke noe. Helst uten at han kan se at jeg har sÞkt etter info. Hvor finner jeg slik informasjon? Det har vÊrt sÄ mye tull her nÄ at jeg tenker Ä melde fra til kommunen. Jeg har meldt i fra om ulovlig utleie i en kjeller uten rÞmningsveier, pluss at den ene av beboerne betaler strÞmmen for tre boenheter til tross for at huseier tar ekstra betalt for strÞm bakt inn i husleien til to av dem. Sagt ifra til hun som betaler for alle ,men hun er psykisk syk sÄ hun har ikke tatt tak i det. Noen som kan hjelpe? 

Ja jeg har meldt i fra om ulovlig utleie til brannvesen og kommunen, men vedkommende bor der enda..

Anonymkode: 8d603...086

Fortsetter under...

HĂžres ut som en fin sak for skatteetaten. Du kan tipse dem her: https://www.skatteetaten.no/tipsoss/

Husk Ä fÄ med i tipset at huseier ikke bor i boligen selv, men har satt opp egen postkasse utenfor huset og stÄr som registrert som bosatt der pÄ 1881 o.l. Da bÞr det vÊre en enkel sak for skattemyndighetene Ä sjekke om han ogsÄ har registrert seg der i Folkeregisteret.

Jeg ville ogsÄ meldt fra enda en gang til bÄde brannvesen og kommunen. Siden du tidligere har meldt fra uten at det er gjort noe, sÄ kan du ev. snakke med politiet ogsÄ siden det her gÄr pÄ folks sikkerhet, og forklare at du ikke Þnsker Ä ha ditt navn knyttet til saken for din egen sikkerhet Ä gjÞre, men at du ser at det er helt uforsvarlig at noen bor i kjelleren uten rÞmningsvei, og at det Ä melde fra til brannvesen og kommune ikke har hjulpet tidligere.

Du kan ev. ogsÄ melde fra til kommunelegen om hun som er psykisk syk, og fortelle at hun, fordi hun ikke greier Ä ta tak i situasajonen selv, blir utnyttet, og at hun kanskje trenger mer oppfÞlging eller hjelp.

Anonymkode: 86257...889

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...