Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Syns det jeg har sett er helt motbydelig. Og ekstremt kjipt at den trender blant barn og unge. Ikke så rart, siden barneleker fylles med voldelig innhold. Andre som ikke er i himmelen over denne serien? Anonymkode: 6d0bf...6ba
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har sett de første episodene for vite hva det er siden barna prater om dem. Er enig med de som sier den aldri skulle hatt aldersgrense 16+, men heller 18. Jeg personlig liker slike serier og kommer til å se den ferdig, men ikke snakk om at barna får lov Anonymkode: 45b57...399
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sett de første episodene for vite hva det er siden barna prater om dem. Er enig med de som sier den aldri skulle hatt aldersgrense 16+, men heller 18. Jeg personlig liker slike serier og kommer til å se den ferdig, men ikke snakk om at barna får lov Anonymkode: 45b57...399 Problemet er at det lekker ut på plattformer hvor ungdom er - som TikTok. Det er en serie så og si designet for å appellere til en målgruppe som ikke burde se den. Det har allerede spredd seg til skolegårdene på både barne- og ungdomsskole. Det siste vi trenger etter min mening, og jeg er egentlig en ganske liberal sjel sånn til hverdags 😊 HI Anonymkode: 6d0bf...6ba
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Problemet er at det lekker ut på plattformer hvor ungdom er - som TikTok. Det er en serie så og si designet for å appellere til en målgruppe som ikke burde se den. Det har allerede spredd seg til skolegårdene på både barne- og ungdomsskole. Det siste vi trenger etter min mening, og jeg er egentlig en ganske liberal sjel sånn til hverdags 😊 HI Anonymkode: 6d0bf...6ba Jeg vet det, er derfor jeg trengte å vite hva det er snakk om. Nå er ingen av barna mine på TikTok. Den eldste er ikke interessert, mellomste er for ung som får ikke ha det og minste har ikke telefon Anonymkode: 45b57...399
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Syns det jeg har sett er helt motbydelig. Og ekstremt kjipt at den trender blant barn og unge. Ikke så rart, siden barneleker fylles med voldelig innhold. Andre som ikke er i himmelen over denne serien? Anonymkode: 6d0bf...6ba Kan ikke bry meg mindre. Det som i midlertidig bryr meg er all den elendige oppdragelsen som finnes blandt foreldre på dib. Anonymkode: ec7ef...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Den er jo ikke ment for barn da. Det har jo vært sånn alltid at barn har interessert seg for ting de kanskje ikke burde se, og i dagens samfunn er det jo lettere å få tilgang enn noen gang. Selv synes jeg det var en god serie, spennende å se på og en tankevekker. Enig i at barn absolutt ikke burde se den, men problemet her er jo foreldre som ikke klarer å begrense barnas tilgang. Anonymkode: 8c5b2...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg ser på serien, men aldri i livet om 10 åringen min får lov. Selv om jeg vet han har fått med seg noe via YouTube. Fæl serie, men jeg lurer mest på hvem som styrer spillet og tenker å se ferdig serien. Anonymkode: 4bc7c...838
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Det er en shitty splatterserie på lik linje som de fleste andre filmer av denne typen. Får litt vibber av Hostel. Jeg har sett serien selv. Kan fint sette pris på en god skrekkfilm, men denne er som 17-åringen sier, overrated. Anonymkode: dbab3...20d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Kan ikke bry meg mindre. Det som i midlertidig bryr meg er all den elendige oppdragelsen som finnes blandt foreldre på dib. Anonymkode: ec7ef...6a6 Hva bryr det deg hvordan andre oppdrar barna sine? Du skulle ikke heller konsentrere deg om dine egne håpefulle? Anonymkode: 39610...7b6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Den er jo ikke ment for barn da. Det har jo vært sånn alltid at barn har interessert seg for ting de kanskje ikke burde se, og i dagens samfunn er det jo lettere å få tilgang enn noen gang. Selv synes jeg det var en god serie, spennende å se på og en tankevekker. Enig i at barn absolutt ikke burde se den, men problemet her er jo foreldre som ikke klarer å begrense barnas tilgang. Anonymkode: 8c5b2...3bb Poenget er jo at kjente barneleker fylles med vold. Det er det som trender blant barna. Det er så og si umulig å begrense barnas tilgang når innholdet finner veien til plattformer hvor barn/ungdom er. HI Anonymkode: 6d0bf...6ba
prekæs Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Har sett serien. Helt grei, men reflekterer over hvor mye vold jeg har vent meg til å se. Det er ganske tankevekkende egentlig.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Ser serien nå, og elsker den. Når det er sagt, så er det jo absolutt ikke en barneserie. Det er et problem at upassende innhold når barn på de plattformene som er beregnet for dem, og det er også årsaken til at aldersgrensene bør respekteres. Deretter er det også viktig å ikke la barna være helt på egenhånd på www, men vise interesse, følge med og la internett og data være dagsaktuelle tema.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Vi ser den med 15-åringen nå, mye vold, men er interessant «sosialt»-eksperiment… 10-åringen er det ikke i nærheten å være aktuelt for. Anonymkode: f4c95...6be
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Hvis man klarer å se bort i fra den brutale biten så er det også flere samfunnsaktuelle tema som tas opp. Anonymkode: 45ea6...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 4 hours ago, Anonym bruker said: Poenget er jo at kjente barneleker fylles med vold. Det er det som trender blant barna. Det er så og si umulig å begrense barnas tilgang når innholdet finner veien til plattformer hvor barn/ungdom er. HI Anonymkode: 6d0bf...6ba Men på de fleste av disse plattformene er det også aldersgrense. 13 åringer burde heller ikke se den, men de takler det nok bedre enn de yngre som ikke skal være på sosiale medier i det hele tatt. Anonymkode: 8c5b2...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Men på de fleste av disse plattformene er det også aldersgrense. 13 åringer burde heller ikke se den, men de takler det nok bedre enn de yngre som ikke skal være på sosiale medier i det hele tatt. Anonymkode: 8c5b2...3bb Jeg har en 13 åring, og jeg vil virkelig ikke at hun ser dette.. Uansett hva hun ser eller ikke ser av klipp fra serien så har det allerede blitt en greie på skolen, i snapper de sender hverandre osv. Så det voldsfokuset og den voldsomme leken er allerede på alke arenaer. HI Anonymkode: 6d0bf...6ba
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Syns det jeg har sett er helt motbydelig. Og ekstremt kjipt at den trender blant barn og unge. Ikke så rart, siden barneleker fylles med voldelig innhold. Andre som ikke er i himmelen over denne serien? Anonymkode: 6d0bf...6ba Ja, den har både tynt manus, dårlig dialog, et nedlatende kvinnesyn og for mye poengløs vold. Og jeg er veldig glad i Game of Thrones og skrekkfilmer. Anonymkode: 664a0...09c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvis man klarer å se bort i fra den brutale biten så er det også flere samfunnsaktuelle tema som tas opp. Anonymkode: 45ea6...5b5 Det vil være en særdeles kraftig overdrivelse. Anonymkode: 664a0...09c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, den har både tynt manus, dårlig dialog, et nedlatende kvinnesyn og for mye poengløs vold. Og jeg er veldig glad i Game of Thrones og skrekkfilmer. Anonymkode: 664a0...09c Jupp. Skuespillerferdighetene blåser meg ikke overende heller, for å si det sånn. Det ble så komisk at jeg klarer ikke ta det en smule seriøst. Anonymkode: dbab3...20d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 2 hours ago, Anonym bruker said: Ja, den har både tynt manus, dårlig dialog, et nedlatende kvinnesyn og for mye poengløs vold. Og jeg er veldig glad i Game of Thrones og skrekkfilmer. Anonymkode: 664a0...09c Har du sett den uten tekst? Kan du koreansk? Mye er veldig dårlig oversatt og en del er jo også ting vi ikke forstår pga. kulturforskjeller. Anonymkode: 8c5b2...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #21 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, den har både tynt manus, dårlig dialog, et nedlatende kvinnesyn og for mye poengløs vold. Og jeg er veldig glad i Game of Thrones og skrekkfilmer. Anonymkode: 664a0...09c Nedsatt kvinnesyn faktisk... Anonymkode: ec7ef...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #22 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg er på episode 7 (av 9) nå. Det er ikke bare volden, men også de moralske dilemmaene, som gjør at aldersgrensene bør holdes. I klassen til 11-åringen min går det barn som har fullstendig frie tøyler, og som setter standarden for hva som er kult. Jeg har sagt at hvis sønnen min (eller søsknene som er under 16) ser serien kommer jeg til å bytte passord på Netflix. Jeg vet at det allerede er press i klassen om å se den, men her får han heller bare være ukul. Anonymkode: 85a31...21e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #23 Skrevet 11. oktober 2021 Serien er veldig karikert. Jeg liker den på et vis. Den er jo makaber og rå, men litt quirky og sår på samme tid. Jeg så den sammen med min 14 åring. Vi synes serien var såpass virkelighets fjern og karikert at det gikk fint. Anonymkode: 5d340...eb2
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #24 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Serien er veldig karikert. Jeg liker den på et vis. Den er jo makaber og rå, men litt quirky og sår på samme tid. Jeg så den sammen med min 14 åring. Vi synes serien var såpass virkelighets fjern og karikert at det gikk fint. Anonymkode: 5d340...eb2 Samme her med min 14-åring. Bedre det enn at de sniker seg til å se den alene når de er med venner og at de ikke tør å prate med oss voksne om det fordi de «ikke har sett den». Anonymkode: f31a7...191
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #25 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg begynner å bli gammel.. Jeg har sett noen klipp, liker ikke hva jeg så i det hele tatt. Fant det fascinerende, men ble helt kvalm. Har blitt mere var etter at jeg har fått barn. Skjønner at ungdommen liker dette. Jeg er redd noen gærninger kopierer dette. Heldighvis er barna mine for små til å se dette. Anonymkode: 86989...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå