Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #51 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Avstand? Altså, det er da ikke noe nytt. Selv har jeg hørt om brevvenner helt fra min oldemors dager, og i dag har man i tillegg mulighet for nettvenner i alle verdens og Norges hjørner. Det er damer på andre siden av landet jeg har skrevet, pratet og facetimet med i ti år etter vi møttes her inne, noen av dem har jeg aldri møtt fysisk, andre møter jeg mer eller mindre jevnlig i løpet av et år, men vi kjenner hverandres liv og tanker, gleder og sorger, familieforhold og jobbsituasjon og hemoroider og brystkreft. Selvsagt er det mine venner. Anonymkode: 7a289...6b1 Sorry det er for usannsynlig at man egt er skikkelig venner da. På ti år hadde dere rukki å møte hverandre viss det virkelig var gjensidig. Si hva du vil men det blir for dumt. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #52 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har daglig kontakt via et annet forum, snap og messenger. Vi sender julekort og hilsen fra ferie. Vi bor langt fra hverandre og har alle småbarn som gjør at det ikke er så enkelt å treffes. De vet mer om meg enn mange av de vennene jeg møter i hverdagen og vi deler gleder og sorger på daglig basis. Hvem i faen er du til kalle meg løgner? At du lever et begrenset liv kan du da ikke belemre andre med! Anonymkode: aca3b...479 Javel. Folk du aldri har møtt veit mer om deg enn venner du møter i hverdagen? Det er bare skikkelig trist... Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #53 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja rett å slett. Hvordan kjenner du de kjempe godt viss dere aldri har møttes? Hvorfor har dere ikke møttes hvis de liksom er kjempe gode venner? Anonymkode: 762e4...e17 Bor ikke i samme land. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #54 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Bor ikke i samme land. Anonymkode: 2b249...6f2 Ok men mange land er nærme Norge og jeg tviler på at flertallet har har kjempe gode venner, ikke bare gode men kjempe gode... Som de aldri har møtt fordi de tilfeldigvis bor langt langt unna i Australia eller hvor det er som ville blitt så langt unna at det er forståelig at man ikke har møtt hverandre på ti år... Forstår du ikke poenget mitt...? Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #55 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Javel. Folk du aldri har møtt veit mer om deg enn venner du møter i hverdagen? Det er bare skikkelig trist... Anonymkode: 762e4...e17 Jøss. Disser du henne for å være venn med folk på andre måter enn du? I en tråd som handler om nettopp dét: å være tilgjengelig og støttende også overfor dem man kun har kontakt ned på SoMe? Vi har fått med oss at du først sier at det bare er overflatisk tull, deretter at du ikke tror det går an, og når flere sier at det faktisk går an, så prøver du å drite dem ut? Jeg begynner faktisk å skjønne hvorfor du neppe kan gjøre deg nytte av støtte fra andre selv når de poster en status om at de er til å snakke med. Du er jo bare sur, dømmende og egentlig slem. Hvis du mangler støtte i hverdagen bør du se deg litt i speilet og lure på hvordan du kan bli litt bedre likt. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #56 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok men mange land er nærme Norge og jeg tviler på at flertallet har har kjempe gode venner, ikke bare gode men kjempe gode... Som de aldri har møtt fordi de tilfeldigvis bor langt langt unna i Australia eller hvor det er som ville blitt så langt unna at det er forståelig at man ikke har møtt hverandre på ti år... Forstår du ikke poenget mitt...? Anonymkode: 762e4...e17 Aner ikke hvilke land andre folk har venner i. Jeg besvarte et direkte spørsmål fra deg om hvorfor jeg ikke har møtt akkurat denne vennen. Vi bor ikke i samme land og jeg har ikke funnet tid, penger eller anledning til å fly dit bare for å møtes. Jeg har det OK med at vennskapet vårt er på Skype. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #57 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jøss. Disser du henne for å være venn med folk på andre måter enn du? I en tråd som handler om nettopp dét: å være tilgjengelig og støttende også overfor dem man kun har kontakt ned på SoMe? Vi har fått med oss at du først sier at det bare er overflatisk tull, deretter at du ikke tror det går an, og når flere sier at det faktisk går an, så prøver du å drite dem ut? Jeg begynner faktisk å skjønne hvorfor du neppe kan gjøre deg nytte av støtte fra andre selv når de poster en status om at de er til å snakke med. Du er jo bare sur, dømmende og egentlig slem. Hvis du mangler støtte i hverdagen bør du se deg litt i speilet og lure på hvordan du kan bli litt bedre likt. Anonymkode: 2b249...6f2 Jeg disser ingen. Les hva jeg skriver du... Jeg sier at det er veldig usannsynlig at det er så mange bare vennskaper med folk man aldri har møtt en gang. I denne tråden mener flere du inkludert at det er kjempe lett å få kjempe gode venner på some. Usannsynlig sier jeg at det er så mange av dere. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #58 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Avstand? Altså, det er da ikke noe nytt. Selv har jeg hørt om brevvenner helt fra min oldemors dager, og i dag har man i tillegg mulighet for nettvenner i alle verdens og Norges hjørner. Det er damer på andre siden av landet jeg har skrevet, pratet og facetimet med i ti år etter vi møttes her inne, noen av dem har jeg aldri møtt fysisk, andre møter jeg mer eller mindre jevnlig i løpet av et år, men vi kjenner hverandres liv og tanker, gleder og sorger, familieforhold og jobbsituasjon og hemoroider og brystkreft. Selvsagt er det mine venner. Anonymkode: 7a289...6b1 Jeg er så gammel at jeg hadde brevvenner også, jeg! Den ene var jeg dypt forelsket i i mange år av ungdomstida. Han skrev fantastiske brev 🥰 Vi var nok litt understimulerte på nittitallet! Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #59 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke hvilke land andre folk har venner i. Jeg besvarte et direkte spørsmål fra deg om hvorfor jeg ikke har møtt akkurat denne vennen. Vi bor ikke i samme land og jeg har ikke funnet tid, penger eller anledning til å fly dit bare for å møtes. Jeg har det OK med at vennskapet vårt er på Skype. Anonymkode: 2b249...6f2 Tror ikke jeg spurte deg men OK det kan hende. Hvorfor har du det ok med det er spm? Fordi du egt. ikke er så interessert i å bli bedre kjent...? Viss man virkelig vil investere i ett vennskap ville en av dere ha valgt å reise til hverandre? Dere kunne spleisa f eks Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #60 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg disser ingen. Les hva jeg skriver du... Jeg sier at det er veldig usannsynlig at det er så mange bare vennskaper med folk man aldri har møtt en gang. I denne tråden mener flere du inkludert at det er kjempe lett å få kjempe gode venner på some. Usannsynlig sier jeg at det er så mange av dere. Anonymkode: 762e4...e17 Ok, i denne tråden er det minst 3 som sier de har gode venner fra nettet eller på andre måter som ikke innebærer personlig oppmøte. Om vi er de 3 eneste i verden kan jeg ikke svare på, men du påstår altså for det første at vi lyver, og for det annet at det er noe tragisk og kleint over å ha venner via nettet? Jo, du disser. Ingen har sagt at det er «kjempe lett» å få de vennene. I alle fall trenger ikke DU å gjøre deg noen store forhåpninger, for du er såpass kranglete og ubehagelig at det neppe blir lett for deg. Lettere for meg som faktisk er snill! 😉 Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #61 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke jeg spurte deg men OK det kan hende. Hvorfor har du det ok med det er spm? Fordi du egt. ikke er så interessert i å bli bedre kjent...? Viss man virkelig vil investere i ett vennskap ville en av dere ha valgt å reise til hverandre? Dere kunne spleisa f eks Anonymkode: 762e4...e17 Har ikke det behovet. Har du vanligvis så vondt for å godta at mennesker ikke er helt like deg selv og vil det samme som du? Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #62 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja rett å slett. Hvordan kjenner du de kjempe godt viss dere aldri har møttes? Hvorfor har dere ikke møttes hvis de liksom er kjempe gode venner? Anonymkode: 762e4...e17 Her spurte du meg. 🔼🔼🔼 Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #63 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok, i denne tråden er det minst 3 som sier de har gode venner fra nettet eller på andre måter som ikke innebærer personlig oppmøte. Om vi er de 3 eneste i verden kan jeg ikke svare på, men du påstår altså for det første at vi lyver, og for det annet at det er noe tragisk og kleint over å ha venner via nettet? Jo, du disser. Ingen har sagt at det er «kjempe lett» å få de vennene. I alle fall trenger ikke DU å gjøre deg noen store forhåpninger, for du er såpass kranglete og ubehagelig at det neppe blir lett for deg. Lettere for meg som faktisk er snill! 😉 Anonymkode: 2b249...6f2 Ja det er noe veldig spesielt med å omtale noen som veldig gode venner også har man ikke møtt hverandre eller prøvd en gang. Skjønner du ikke hvor rart det blir...? Hvordan veit man at man ikke blir scamma f eks? Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #64 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har ikke det behovet. Har du vanligvis så vondt for å godta at mennesker ikke er helt like deg selv og vil det samme som du? Anonymkode: 2b249...6f2 Hvorfor ikke behovet? Da må det være noe som gjør at man ikke ønsker å bli bedre venner. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #65 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Javel. Folk du aldri har møtt veit mer om deg enn venner du møter i hverdagen? Det er bare skikkelig trist... Anonymkode: 762e4...e17 Nei, det er ikke det, skjønner du. Det er virkelig fint, og jeg er så glad for dem🥰 Anonymkode: aca3b...479
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #66 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja det er noe veldig spesielt med å omtale noen som veldig gode venner også har man ikke møtt hverandre eller prøvd en gang. Skjønner du ikke hvor rart det blir...? Hvordan veit man at man ikke blir scamma f eks? Anonymkode: 762e4...e17 Så vidt jeg kan se av tråden svarte jeg på et spørsmål fra deg om hva jeg gjorde for dem som ikke er mine ALLER nærmeste. Altså påsto jeg aldri at disse var «kjempe gode venner» eller «veldig gode venner». Jeg sa bare «venner». Om jeg ikke skjønner at det blir rart? Vel, det aller rareste her er jo ditt glødende engasjement i meg. En person du aldri har sett, men som du ikke klarer å slutte å skrive til. Både brevvenner, nettvenner og vanlige venner i nabolaget og omgangskretsen din kan lure og bedra deg; eller «scamme» deg som du sier. Det er risken du tar når du inngår i en relasjon. Både venneforhold og kjæresteforhold er jo et tillitsprosjekt. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #67 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke behovet? Da må det være noe som gjør at man ikke ønsker å bli bedre venner. Anonymkode: 762e4...e17 Ok, er du like god venn med alle du kjenner? Eller har du et par tre nære, sju åtte litt mer fjerne og 25-30 perifere? Eller er alle sammen dine aller nærmeste, uten noen rangering? Selv har jeg venner i ulike «nærhetsgrader» og som fyller ulike behov i livet mitt. Denne Skype-vennen er en jeg liker å skravle med. Vi trenger ikke klemme, bli fulle sammen eller jobbe på samme sted, det har jeg andre folk til. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #68 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så vidt jeg kan se av tråden svarte jeg på et spørsmål fra deg om hva jeg gjorde for dem som ikke er mine ALLER nærmeste. Altså påsto jeg aldri at disse var «kjempe gode venner» eller «veldig gode venner». Jeg sa bare «venner». Om jeg ikke skjønner at det blir rart? Vel, det aller rareste her er jo ditt glødende engasjement i meg. En person du aldri har sett, men som du ikke klarer å slutte å skrive til. Både brevvenner, nettvenner og vanlige venner i nabolaget og omgangskretsen din kan lure og bedra deg; eller «scamme» deg som du sier. Det er risken du tar når du inngår i en relasjon. Både venneforhold og kjæresteforhold er jo et tillitsprosjekt. Anonymkode: 2b249...6f2 Du er anonym så det blir litt for tåpelig av det å komme med. Jeg veit ikke hvem du er og jeg bryr meg ikke om hvem du er... Kanskje ikke du sa kjempe gode men to andre sa det. Syns uansett det er rart hele greia med å kalle noen venn på den måten men for all del you do you. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #69 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok, er du like god venn med alle du kjenner? Eller har du et par tre nære, sju åtte litt mer fjerne og 25-30 perifere? Eller er alle sammen dine aller nærmeste, uten noen rangering? Selv har jeg venner i ulike «nærhetsgrader» og som fyller ulike behov i livet mitt. Denne Skype-vennen er en jeg liker å skravle med. Vi trenger ikke klemme, bli fulle sammen eller jobbe på samme sted, det har jeg andre folk til. Anonymkode: 2b249...6f2 Nei... Men jeg har ikke venner fra nett eller venner jeg ikke har lyst til å møte i virkeligheten... Er veldig rart å ha en venn man ikke ønsker å møte f eks. Eller ikke ønsker å gi en klem til viss man møtes. Igjen... You do you. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #70 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du er anonym så det blir litt for tåpelig av det å komme med. Jeg veit ikke hvem du er og jeg bryr meg ikke om hvem du er... Kanskje ikke du sa kjempe gode men to andre sa det. Syns uansett det er rart hele greia med å kalle noen venn på den måten men for all del you do you. Anonymkode: 762e4...e17 Eeeehhhh … hvis du sjekker nederst i hvert innlegg, så ser du en anonymkode. Den forteller deg hvilken av de anonyme brukerne du siterer og hvem som svarer deg. Men om det var meg eller andre som hadde kjempegode venner: hva er greia med at du ikke klarer å forestille deg at andre folk har andre typer relasjoner enn dem du selv er vant til? Mangler du grunnleggende empati? Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #71 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei... Men jeg har ikke venner fra nett eller venner jeg ikke har lyst til å møte i virkeligheten... Er veldig rart å ha en venn man ikke ønsker å møte f eks. Eller ikke ønsker å gi en klem til viss man møtes. Igjen... You do you. Anonymkode: 762e4...e17 Har aldri sagt at jeg «ikke har lyst». Det hadde sikkert vært kjempehyggelig det. Men når det er dyrt, langt og krøkkete (og personen i tillegg har en alvorlig lidelse - som ikke er schizofreni - og er mye syk av den grunn) så hviler jeg godt i at vår kontakt i overskuelig framtid vil være på nettet. Anonymkode: 2b249...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #72 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Eeeehhhh … hvis du sjekker nederst i hvert innlegg, så ser du en anonymkode. Den forteller deg hvilken av de anonyme brukerne du siterer og hvem som svarer deg. Men om det var meg eller andre som hadde kjempegode venner: hva er greia med at du ikke klarer å forestille deg at andre folk har andre typer relasjoner enn dem du selv er vant til? Mangler du grunnleggende empati? Anonymkode: 2b249...6f2 Kode er en ting men jeg vet ikke hvem du er så hvorfor trekke det fram. Jeg diskuterer med deg dette handler ikke om person. Nei jeg mangler ikke empati takk. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #73 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har aldri sagt at jeg «ikke har lyst». Det hadde sikkert vært kjempehyggelig det. Men når det er dyrt, langt og krøkkete (og personen i tillegg har en alvorlig lidelse - som ikke er schizofreni - og er mye syk av den grunn) så hviler jeg godt i at vår kontakt i overskuelig framtid vil være på nettet. Anonymkode: 2b249...6f2 OK som jeg sa you do you. Jeg syns det hele virker merkelig men igjen greit jeg får bare si OK. Du lever livet på nett så mye du vil for min del. Anonymkode: 762e4...e17
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #74 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ok, er du like god venn med alle du kjenner? Eller har du et par tre nære, sju åtte litt mer fjerne og 25-30 perifere? Eller er alle sammen dine aller nærmeste, uten noen rangering? Selv har jeg venner i ulike «nærhetsgrader» og som fyller ulike behov i livet mitt. Denne Skype-vennen er en jeg liker å skravle med. Vi trenger ikke klemme, bli fulle sammen eller jobbe på samme sted, det har jeg andre folk til. Anonymkode: 2b249...6f2 Hun har ingen. Det er jo hele problemet. Anonymkode: 7a289...6b1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #75 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor du er så fast bestemt på at folk ikke kan få eller styrke vennskap via nettet. Jeg skrev tidligere at jeg ble gode venner med en bekjent etter at hun postet noe på Facebook. Vi ble selvsagt ikke gode venner dagen etter posten, men hvis hun ikke hadde skrevet det, ville vi fortsatt vært bekjente. Tror ikke dette er uvanlig Anonymkode: f084a...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå