Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #26 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for fine svar alle sammen 🌸 jeg tror han kommer hjem fra hytta i dag og jeg prøver å snu negativiteten min så samtalen blir mer konstruktiv. til dere som spør om han kan velge å jobbe. Alle har et valg - alltid. Uansett hva det er. Men jeg sier ikke at han skal si opp jobben. Han har hatt samme jobb i 30 år og det er siste 1,5 år det har blitt ekstremt. Han velger å dra til hovedkontoret utenlands da han syns det er lettere å få jobbet derfra. Ser helt klart den og at han regelmessig må dit. Men 3-6 uker av gangen hver 3.uke i 1,5 år? I tillegg til karantene mesteparten her hjemme før han dro igjen. dette valget tok jeg IKKE da jeg giftet meg med han. Hadde det i tillegg vært en beslutning vi begge var enige i så hadde det vært en ting. Men Jeg blir dratt med på denne karusellen mot min vilje. Han var borte i 5 uker en gang og ringte meg og sa han ble en uke til. Ikke et spørsmål om det var ok. Jeg var ikke en del av beslutningen i det hele tatt. Han er ikke faren til mine barn men vi er fortsatt en familie hele gjengen. Med forpliktelser for hus, hytte, barn, hund, regninger etc. Jeg tar ALT, i tillegg til full jobb. Hadde vært fint å få være med å bestemme hvordan hverdagen blir. Det ble til og med ansatt to andre mennesker i begynnelsen av året for at kravet på mannen min skulle endres. Han jobber mer - for å kompensere og vise at de ikke klarer det uten han. Det er nok det som er mest sårende for meg. Egoet hans splitter familien. hi Anonymkode: 7f97c...fc8 Hvordan har han klart å få så mange og tette utenlandsreiser under koronaen? Han må jo ha vært i karantene det meste av tiden. Anonymkode: dfdc1...d5e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #27 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan har han klart å få så mange og tette utenlandsreiser under koronaen? Han må jo ha vært i karantene det meste av tiden. Anonymkode: dfdc1...d5e Det er jo nettopp det HI skriver - han er alltid i karantene i hjemmeperiodene sine. Noe som selvfølgelig legger begrensninger på hva de kan gjøre som par når han har fri. Han må jo sitte hjemme hele tiden. Anonymkode: 3ab63...ff7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #28 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan har han klart å få så mange og tette utenlandsreiser under koronaen? Han må jo ha vært i karantene det meste av tiden. Anonymkode: dfdc1...d5e Han var alltid i karantene her hjemme. Ikke dit han dro da han hadde papirer at jobben er viktig. hi Anonymkode: 7f97c...fc8
HeiteH Skrevet 11. oktober 2021 #29 Skrevet 11. oktober 2021 Han er direktør og du tjener 700.000 kr mer enn han samtidig som du har tid til å være familieorientert? Jeg blir veldig nysgjerrig på hvilken stilling du har, men det trenger du selvsagt ikke svare på. Dere har ulike forventninger til forholdet. Isolert ut fra det du forteller syns jeg du er litt urimelig. Dette er jo jobben hans. Hvordan skal han skape endring? Si opp jobben? Enig i at han må være tilstede når han er hjemme. Men du, han giftet seg ikke med deg OG barna. Han giftet seg med deg og har da selvsagt en rolle i barnas liv, men det er du og pappaen som har ansvar for oppfølgingen av dem.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #30 Skrevet 11. oktober 2021 HeiteH skrev (1 minutt siden): Han er direktør og du tjener 700.000 kr mer enn han samtidig som du har tid til å være familieorientert? Jeg blir veldig nysgjerrig på hvilken stilling du har, men det trenger du selvsagt ikke svare på. Dere har ulike forventninger til forholdet. Isolert ut fra det du forteller syns jeg du er litt urimelig. Dette er jo jobben hans. Hvordan skal han skape endring? Si opp jobben? Enig i at han må være tilstede når han er hjemme. Men du, han giftet seg ikke med deg OG barna. Han giftet seg med deg og har da selvsagt en rolle i barnas liv, men det er du og pappaen som har ansvar for oppfølgingen av dem. En kollega er økonomileder i staten og tjener 760 000 i året. Hun har normal 8-4 dag med noe overtid et par uker to ganger i året. Hun har tre små barn og mann som pendler. Så det er fullt mulig å ha høy lønn og vanlig arbeidstid. Anonymkode: 3ab63...ff7
HeiteH Skrevet 11. oktober 2021 #31 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): En kollega er økonomileder i staten og tjener 760 000 i året. Hun har normal 8-4 dag med noe overtid et par uker to ganger i året. Hun har tre små barn og mann som pendler. Så det er fullt mulig å ha høy lønn og vanlig arbeidstid. Anonymkode: 3ab63...ff7 Hun sier hun tjener 700.000 MER enn han.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #32 Skrevet 11. oktober 2021 HeiteH skrev (35 minutter siden): Han er direktør og du tjener 700.000 kr mer enn han samtidig som du har tid til å være familieorientert? Jeg blir veldig nysgjerrig på hvilken stilling du har, men det trenger du selvsagt ikke svare på. Dere har ulike forventninger til forholdet. Isolert ut fra det du forteller syns jeg du er litt urimelig. Dette er jo jobben hans. Hvordan skal han skape endring? Si opp jobben? Enig i at han må være tilstede når han er hjemme. Men du, han giftet seg ikke med deg OG barna. Han giftet seg med deg og har da selvsagt en rolle i barnas liv, men det er du og pappaen som har ansvar for oppfølgingen av dem. Jeg driver mitt eget firma og tjener 1,8 mill i året. Bestemmer da min egen arbeidstid. De tidene hvor det er hektisk for meg så må jeg fortsatt løfte blikket og tenke på hus, barn og hund. Ikke kun sitte i min egen boble. hvordan han kan skape endring? Ved å jobbe vanlig og reise mindre. Ingen forteller han hva han skal gjøre, han velger det selv. Han styrer sin egen hverdag og velger dette løpet. Fordi han ikke ønsker å deiligere, og gjør han det, så mikrostyrer han de andre. Han klarer ikke å gi slipp. som jeg har sagt flere ganger, jeg ønsker ikke hjelp med barna. Men en mann som er en del av familien. Og jo, han valgte også barna da han giftet seg med meg. Det betyr at han bør prioritere noe tid med meg og med oss alle. I tillegg til å være en god rollemodell. Jeg gjorde det veldig klart fra starten at barna mine er min førsteprioritet og jeg ikke giftet meg med mindre han ønsket en komplett familie for oss 4. igjen, det betyr ikke at jeg ønsker hjelp med barna. Men tilstedeværelse for oss alle. hi Anonymkode: 7f97c...fc8
KellyTaylor Skrevet 11. oktober 2021 #33 Skrevet 11. oktober 2021 Nå har jeg ikke lest alle svarer her, men dette lukter utroskap i lange baner. Virker som om han unngår deg for alt det er verdt. Han flykter fra hverdagen og stikker hodet i sanden. Håper du virkelig får svar fra mannen og ønsker deg lykke til videre uten (med) han der.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #34 Skrevet 11. oktober 2021 Det viktigste er ikke hva han gjør når han er borte, men hva han gjør når han er hjemme. Det er jo mens han er hjemme dere kan nyte hverandre. Bruker dere tiden da på å krangle, så blir det jo slitsomt for begge Anonymkode: a625b...2ae
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #35 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det viktigste er ikke hva han gjør når han er borte, men hva han gjør når han er hjemme. Det er jo mens han er hjemme dere kan nyte hverandre. Bruker dere tiden da på å krangle, så blir det jo slitsomt for begge Anonymkode: a625b...2ae Han bruker tiden hjemme på å jobbe. Han har ikke fri når han er hjemme. Han er hjemme men absolutt ikke tilstede. Jobber sent og er på telefonen hele tiden etter arbeidstid. hi Anonymkode: 7f97c...fc8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #36 Skrevet 11. oktober 2021 KellyTaylor skrev (4 timer siden): Nå har jeg ikke lest alle svarer her, men dette lukter utroskap i lange baner. Virker som om han unngår deg for alt det er verdt. Han flykter fra hverdagen og stikker hodet i sanden. Håper du virkelig får svar fra mannen og ønsker deg lykke til videre uten (med) han der. Det kam virke sånn men er 100% sikker på at han ikke er det. hi Anonymkode: 7f97c...fc8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #37 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg driver mitt eget firma og tjener 1,8 mill i året. Bestemmer da min egen arbeidstid. De tidene hvor det er hektisk for meg så må jeg fortsatt løfte blikket og tenke på hus, barn og hund. Ikke kun sitte i min egen boble. hvordan han kan skape endring? Ved å jobbe vanlig og reise mindre. Ingen forteller han hva han skal gjøre, han velger det selv. Han styrer sin egen hverdag og velger dette løpet. Fordi han ikke ønsker å deiligere, og gjør han det, så mikrostyrer han de andre. Han klarer ikke å gi slipp. som jeg har sagt flere ganger, jeg ønsker ikke hjelp med barna. Men en mann som er en del av familien. Og jo, han valgte også barna da han giftet seg med meg. Det betyr at han bør prioritere noe tid med meg og med oss alle. I tillegg til å være en god rollemodell. Jeg gjorde det veldig klart fra starten at barna mine er min førsteprioritet og jeg ikke giftet meg med mindre han ønsket en komplett familie for oss 4. igjen, det betyr ikke at jeg ønsker hjelp med barna. Men tilstedeværelse for oss alle. hi Anonymkode: 7f97c...fc8 Forstår deg godt. Du er på en måte gift med en alkis som velger rusen foran fellesskapet. Bare at din mann er workaholic i stedet. Han bruker det som mestringsstrategi for egen panikk. Men resultatet er jo at dere andre blir sviktet. Og uansett hvem du har barn med, så er det DEG han deler livet med. Ikke jobben. Anonymkode: e3443...ce5
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #38 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Han bruker tiden hjemme på å jobbe. Han har ikke fri når han er hjemme. Han er hjemme men absolutt ikke tilstede. Jobber sent og er på telefonen hele tiden etter arbeidstid. hi Anonymkode: 7f97c...fc8 Kan virke som at han er sliten og lei. Det samme som du er. Da er det å sette seg ned og snakke og lytte som gjelder. Og å stille spørsmål. Hvordan har du det egentlig? Hva er årsaken til at du gjerne reiser bort på jobb når du kan være hjemme led familien din? Hva plager deg egentlig? Anonymkode: a625b...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå