Gå til innhold

Hva betrakter du som «mange barn?»

Anbefalte innlegg

Skrevet

I møte med helsesøster ble jeg fortalt ved flere anledninger «…ja, du som har så mange barn fra før..». Men jeg synes ikke jeg har «så mange barn». Har akkurat fått min tredje. Hva betrakter du som mange barn?

Anonymkode: 34518...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 5 tenker jeg er mange barn.

Anonymkode: 37615...b5e

Skrevet

Fire pluss. 

Anonymkode: 90e7e...4fe

Skrevet

5 +

Anonymkode: f9d99...416

Skrevet

Mer enn tre.

Anonymkode: 47204...083

Skrevet

Jeg har fire, og føler ikke «at jeg har så mange». Men jeg har erfart å få høre «du som har har så god erfaring», noe jeg ikke har opplevd som negativt 🙂

Anonymkode: ef56e...d6f

Skrevet

4+

Anonymkode: a593d...c72

Skrevet

Alt over fire barn, tenker jeg også.

Anonymkode: 0cf09...852

Skrevet

Tre eller flere er mange i mine øyne. 

Anonymkode: 6c0e1...972

Skrevet

Fler enn 4

Anonymkode: 1cb0e...36f

Skrevet

Jeg har 5 barn.

Jeg tenker jeg er heldig som har mange barn. 
Personlig tenker jeg fra 4 og oppover er mange barn.

Anonymkode: 0ae48...73a

Skrevet

Tre og oppover. 

Anonymkode: b8115...a8a

Skrevet

4-5 og flere. 

Anonymkode: b8519...574

Skrevet

Mer enn tre. Men for folk som kun har ett eller to virker tre som veldig mange. 

Jeg har tre tette og mener ikke jeg har "mange", men merker at mange andre med færre barn mener jeg har mange. Jeg husker da jeg hadde kun ett barn virket tre som en uoverkommelig mengde barn 😄

Skrevet

Jeg har fire barn og føler heller ikke at jeg har mange barn, som en over skriver.

Personlig tenker jeg at fem barn og oppover er mange, men jeg forstår at fire også anses som mange for en god del.

Anonymkode: 9f03e...117

Skrevet

Mer enn tre..

Anonymkode: d72a5...dfa

Skrevet

Jeg har 4 barn og får veldig ofte høre at jeg har mange barn. Jeg tenker nok også 4-5 og oppover, og fra 8-9 og oppover som veldig mange barn.

Anonymkode: 4082d...afc

Skrevet

Fire og oppover. Da begynner foreldre å slite med å følge opp alt. Deltar ikke i foreldremøter, bake en kake til samling er umulig for de har så mange barn. Veldig opptatt av å samkjøre men kan aldri bidra selv. Opptatt av at ungene skal besøke hverandre men passer aldri med besøk hos de. Da tenker jeg de bruker sine omgivelser på å få alt til å gå ihop. Jeg gidder ikke være med på å få familiekabalen til å gå opp fordi folk ikke skjønner egne begrensninger. 

Anonymkode: 389de...a20

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Fire og oppover. Da begynner foreldre å slite med å følge opp alt. Deltar ikke i foreldremøter, bake en kake til samling er umulig for de har så mange barn. Veldig opptatt av å samkjøre men kan aldri bidra selv. Opptatt av at ungene skal besøke hverandre men passer aldri med besøk hos de. Da tenker jeg de bruker sine omgivelser på å få alt til å gå ihop. Jeg gidder ikke være med på å få familiekabalen til å gå opp fordi folk ikke skjønner egne begrensninger. 

Anonymkode: 389de...a20

Min erfaring er stikk motsatt. Jeg har bare to barn, men av de vennene av barna som har fire+ er det de familiene som er på plussiden. De er alltid de som har plass til et ekstra barn rundt middagsbordet, en ekstra i bilen (fordi de har stor bil), som sier ja til overnatting osv. Det ene barnet mitt sine bestevenner er tvillinger i en familie med fem barn på fem år, og selv om jeg har tatt på meg å kjøre og hente våre tre på trening to ganger i uken, så går tjenestene helt opp i opp siden jeg trenger at noen ser til barna oftere enn dem (jeg er alene med mine). 

Når det gjelder klassekontakt og FAU er det også oftere de med flere barn som melder seg. De har ofte tatt et bevisst valg om å ha mange barn og er innstilt på å bruke tid på dem. 

Anonymkode: b7c43...7a5

Skrevet

Har 4 ,det er ikkje Mangen.

Tenker fra 5-6 og oppover

Anonymkode: f0746...622

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er stikk motsatt. Jeg har bare to barn, men av de vennene av barna som har fire+ er det de familiene som er på plussiden. De er alltid de som har plass til et ekstra barn rundt middagsbordet, en ekstra i bilen (fordi de har stor bil), som sier ja til overnatting osv. Det ene barnet mitt sine bestevenner er tvillinger i en familie med fem barn på fem år, og selv om jeg har tatt på meg å kjøre og hente våre tre på trening to ganger i uken, så går tjenestene helt opp i opp siden jeg trenger at noen ser til barna oftere enn dem (jeg er alene med mine). 

Når det gjelder klassekontakt og FAU er det også oftere de med flere barn som melder seg. De har ofte tatt et bevisst valg om å ha mange barn og er innstilt på å bruke tid på dem. 

Anonymkode: b7c43...7a5

Tenker likt som deg ,har 4 sjølv og som regel altid fleir med middagsbordet. Tilbyr oss altid til kakebaking, kjøring,  vakt på skule kvelder m.m.tar med oss ekstra barn på camping osv. 

Er mange som eg kjenner som har 2 barn og aldri tid til å bidra med noko. 

Trur det går på personlighet og kossen en er som person .

Anonymkode: f0746...622

Skrevet

Vi har fire, og er de eneste i vår omgangskrets som har så mange. De fleste nye folk jeg møter blir overrasket når de får høre at jeg har fire barn. Normalen later til å være to, maks tre, her omkring. Føler hvertfall at vi har nok. Har gjerne barn på overnatting, men da må det også planlegges. Ikke alltid det passer. Deltar på foreldremøter osv, og begge er i full jobb. Føler ikke vi har for mye, men tror ikke vi hadde hatt kapasitet til fler😄 

Anonymkode: 3c90f...ea5

Skrevet

Vi har fire, og jeg tenker at fire er mange 😊

Anonymkode: e9290...641

Skrevet

Mange barn bør jo være godt over normalt, 1-3 er normalt. Fire er en god gjeng, men mange tenker jeg vi må opp i 5+. 

Anonymkode: 59335...167

Skrevet

Tre og flere 

Anonymkode: 0660b...a3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...