Gå til innhold

Noen andre som sitter å drikker alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sitter å drikker seg dritings alene i kveld? 

Anonymkode: 41d3e...b77

Skrevet

Det håper jeg da ikke.

Anonymkode: 6977c...568

Skrevet

Selvfølgelig ikke

Anonymkode: 93244...06c

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Når jeg har hatt det dårlig velger jeg bort alkohol, for det løser ikke noen problemer, det bare forverrer de som er der og skaper flere.

Finn andre løsninger på problemene dine, Hi ❤️

Anonymkode: 21abc...290

Skrevet

Nei, holder meg til Pepsi Max og sjokolade 😊

Anonymkode: 39a95...396

Skrevet

Ja, mannen er på jobbreise, barna sover - meg og hunden ligger på sofaen og nyter stillheten. Drukket 2 glass vin, da. Så dritings blir jeg nok neppe.

Anonymkode: 8ba17...dc3

Skrevet

Nei. Jeg er fremdeles på mitt første glass som jeg helte opp ca kl 20. 

Å drikke seg full alene er toppen på patetisk og trist. 

Anonymkode: 3747e...258

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri gjort. Når jeg har hatt det dårlig velger jeg bort alkohol, for det løser ikke noen problemer, det bare forverrer de som er der og skaper flere.

Finn andre løsninger på problemene dine, Hi ❤️

Jeg skriver ingenting om at jeg har problemer...

Skrevet

Nja. Jeg er på hytta alene med barna, og har tatt to øl, som jeg gjør de fleste lørdager, alene eller ikke. Blir aldri dritIngs, da. Kjære HI: Hvis dette er er noe du gjør oftere enn helt sjelden, tror jeg det er lurt å ta tak i det. Skaff hjelp, jo før jo lenger. Jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det, og jo mer helseskade risikerer du. Hvis du synes det er flaut å be om hjelp, tenk på at risikoen for pinlige episoder er større hvis dette kommer ut av kontroll. En jeg er glad i ble hentet med ambulanse i blokka si pga delirium tremens, mens naboer og bekjente fikk det hele med seg, og familien hadde kriseråd. Det er bedre at du gjør en innsats for å gjenvinne kontrollen mens du fortsatt kan sitte i førersetet selv.

Anonymkode: 066cc...f1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg skriver ingenting om at jeg har problemer...

Sant, det gjør du ikke. Men det er underforstått når du føler behov for å drikke deg dritings alene ...

Skrevet

Drikker meg aldri full. Hater følelsen. Men jeg har en gin og tonic en gang eller to i mnd. Nå i høstferien på hytta har jeg faktisk drukket to kvelder, men ikke uten besøk. 

Anonymkode: ba6d0...7c1

Skrevet

Jepp :) Skal ta mitt andre glass vin nå. Sitter å koser meg med godteri, vin og tv :) Nyter livet 

Anonymkode: 26ea0...27b

Skrevet

Nei, liker ikke å drikke alene. Å drikke er for meg noe jeg gjør sosialt med andre. I allefall mer enn 1 øl eller 1 glass vin, men det skal MYE til for at jeg får lyst på det alene. 

Anonymkode: b04c2...e4c

Skrevet

Jeg foretrekker faktisk det glasset med vin alene, med litt musikk på øret, i solveggen eller med en god serie/bok. Holder med ett par glass da, dritings er ikke noe å hige etter, hverken alene eller med andre. 

Drikke alene, ja takk, dritings, nei takk. 

Anonymkode: 3d2bd...862

Skrevet

Nei. Jeg var inne på en destruktiv vei da jeg var alene og gjorde det ofte. Innså det var farlig. Nå har jeg to barn og en adhd diagnose. Innser at mitt alkoholproblem var selvmedisinering. Jeg stoppet takk og lov i tide og har et avklart og greit forhold til alkohol i dag. Drikker lite og sjelden. MEN… det ene glasset med hvitvin synes jeg smaker best når jeg sitter alene ute i sola. Full har jeg ikke vært på syv år nå. 
Basert på egne erfaringer må jeg spørre deg hi, hvorfor drikker du deg full alene? Gjør du det ofte? Jeg synes du burde slutte med det. 

Anonymkode: 9d04d...9e6

Skrevet

Jeg drakk meg god og pussa i går, først gikk jeg en bar til bar runde og tok noen cocktail med en venninne, og så drakk jeg to glass vin når jeg kom hjem, helt alene. Mannen var på hytta og datteren på overnatting. Bare deilig det, hørte på musikk og koste meg! Og så godt som jeg har sovet i natt 😴

Anonymkode: 25a4b...844

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Basert på egne erfaringer må jeg spørre deg hi, hvorfor drikker du deg full alene? Gjør du det ofte? Jeg synes du burde slutte med det. 

Hva du synes bryr jeg meg jo ikke om. Gjør det nesten annenhver helg. Jeg gjør det fordi jeg har lyst, og kan. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gjør det nesten annenhver helg. Jeg gjør det fordi jeg har lyst, og kan. 

Å drikke alene, det er det ikke noe galt med, hvis man holder seg til et fornuftig inntak.

Men når man så jevnlig som du gjør det, drikker deg dritings, da ligger det noe bak.

Hvorfor har du lyst å drikke deg dritings?

Vil du slippe å tenke på ensomhet, depresjon, annet vanskelig? I så fall er det viktig å ta tak i årsakene bak.

Eller er det følelsen av å drikke så mye, altså alkoholen og rusen, som gir deg noe? I så fall er du på full fart inn i et alvorligere rusproblem, og da bør du ta tak i det, før du ødelegger livet ditt. Det at det kanskje går "bra" her og nå, så er det ikke sikkert det går bra om et år eller to. Det er ganske typisk for alkoholikere å like å drikke seg dritings alene, og det er alltid noe som ligger bak den "lysten" til å drikke.

Ingen her skriver dette for å kritisere deg. Men det er flere som vet hvor raskt et slikt forbruk som du her beskriver kan ta kontroll over deg, selv om du tror du har kontroll og ingen problemer. Nå er det tre år siden min familie måtte følge et familiemedlem til graven - personen begynte mer eller mindre med denne typen drikking som du beskriver. Hadde jo kontroll, var ikke noe problem... helt til personen ikke hadde kontroll lenger, og etter det aldri greide å ta tak i det som egentlig lå bak. Personen døde av alkoholutløst alvorlig sykdom.

Det at du drikker annenhver helg antar jeg betyr at du har barn og disse helgene har barnefri. Selv om du nå greier å holde alkoholforbruket innenfor disse barnefrie helgene, så risikerer du at det kan skli ut, mye raskere enn du tror, nettopp fordi du liker å drikke deg dritings så ofte.

Finn ut hvorfor du føler "lyst" til å drikke deg dritings alene så ofte, og gjør noe med det. Hvis du ikke gjør det risikerer du å ødelegge både ditt og dine barns liv. Og jeg skriver dette fordi jeg bryr meg, noe jeg tror de andre som har skrevet lignende også gjør.

Skrevet

Hva du synes bryr jeg meg jo ikke om. Gjør det nesten annenhver helg. Jeg gjør det fordi jeg har lyst, og kan. 

Jeg spurte hvorfor fordi jeg bryr meg. Ikke fordi jeg ser ned på deg. 
Skjønner du går rett i forsvar og blir aggressiv fordi du ikke innser selv ennå hvilken destruktiv vei du er på. Svarer du alle mennesker med aggresjon på et vennlig spørsmål? 

Anonymkode: 9d04d...9e6

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Admin

Skrevet
Admin skrev (10 timer siden):

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Admin

Nå får du jammen ta tørn. HI bekrefter jo "spekulasjonene" selv. Ingen har brutt noen forumregler her. 

Anonymkode: 11b20...255

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Nå får du jammen ta tørn. HI bekrefter jo "spekulasjonene" selv. Ingen har brutt noen forumregler her. 

Hi har selv avkreftet spekulasjonene, og derfor fjernes debatten om dette.

Admin

Skrevet
Admin skrev (21 minutter siden):

Hi har selv avkreftet spekulasjonene, og derfor fjernes debatten om dette.

Admin

Nei, hu bekreftet at det var riktig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, hu bekreftet at det var riktig. 

Nei, jeg bekreftet at jeg ikke er hi som du nevnte. 

Anonymkode: aa0af...f27

Skrevet

Nei, jeg bekreftet at jeg ikke er hi som du nevnte. 

Anonymkode: aa0af...f27

Hvis du er anonym b77 så er du HI…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...