Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Gutten min ble akkurat ringt opp av en kompis. Han ble spurt om å være med å leke utenfor grendehuset. Klokken var 1830 og vi sa nei. Guttene er 10 år gamle og jeg synes det er for tidlig å henge sammen ute på lørdagskveldene. Hinsides er lørdagskvelden familiejuvel med god mat og film. Det er bekmørkt ute. Sønnen min godtok det, mens kompisen stønnet fordi han ikke fikk lov. Er jeg skikkelig gammeldags, eller er det fornuft å prioritere familietid? Skal sies at det ofte er barn på kveldskos her, så dette gjelder å henge ute… Anonymkode: 26382...e63
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Heier på utelek jeg . Bor du slik til at det ikke er farlig for en 10 åring å leke ute når det er mørkt så ser jeg ikke problemet. Plutselig vil de ikke leke lenger og er for store for slikt. Her endte ofte lørdagskvelden på løkka med fotball for ungene i nabolaget . Helt ok.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Slikt har mine unger fått lov å bestemme selv. Det som frister mest får de lov til. Jeg syns det bare er positivt med utelek. Nå bor vi slik til at nesten alt er nære hjemme og jeg kan rope de hjem. (Ikke at jeg roper sent på kvelden, men i teorien kunne de ha hørt meg) Jeg har unger som kan gå ut på julaften for å leke også jeg. Julaften de husker best er året de gikk ut for å prøve de nye sparkene rundt midtnatt og naboungene kom ut for å leke med de. Vi foreldre laga kakao og gikk ut for å se på ungene leke i gata. Jeg er enig med ungene at dette var en hyggelig julaften. Vi har aldri hatt en fast tradisjon med familietid på lørdager, mest pga at vi voksne har jobbet turnus og helger. Men jeg ser at det har vært lurt å ikke ha noe fast for når ungene har blitt større så blir det ikke feil for den ene eller den andre når noen får andre planer. Vi hadde og har ofte familiedager, men da snakker vi sammen og finner en dag vi vil. Om det er mandag, lørdag eller søndag er helt uvesentlig. Anonymkode: 146e6...15d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Bor du i gettoen? Ser virkelig ikke problemet... Anonymkode: 4cf63...a0b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Noen av mine beste barndomsminner er utelek på mørke høstkvelder. Da skjedde det mye spennende😍jeg heier på utelek! Anonymkode: f3a55...7c4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Enig om guttene var 5-6 år. Men 10åringer? Kunne ikke falle meg inn å si nei til det Anonymkode: a23dc...38d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gutten min ble akkurat ringt opp av en kompis. Han ble spurt om å være med å leke utenfor grendehuset. Klokken var 1830 og vi sa nei. Guttene er 10 år gamle og jeg synes det er for tidlig å henge sammen ute på lørdagskveldene. Hinsides er lørdagskvelden familiejuvel med god mat og film. Det er bekmørkt ute. Sønnen min godtok det, mens kompisen stønnet fordi han ikke fikk lov. Er jeg skikkelig gammeldags, eller er det fornuft å prioritere familietid? Skal sies at det ofte er barn på kveldskos her, så dette gjelder å henge ute… Anonymkode: 26382...e63 Hadde nok ikke sagt nei, men enig med deg og. Hos oss er lørdagen familie kveld med god mat. Hadde kanskje fått være ute en time eller noe, viss han absolutt ville. Men da ville det betydd at vi spiste maten når den var klar….. Noe familie tid må vi ha når barna er små, fra 14/15 og opp er de bare ute uansett 😁 Anonymkode: 000ec...122
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Du er streng. Her ringte nabogutten på kl 20.30 og ville ha min gutt med ut. De er ti år. De fikk lov å gå til lekeplassen. Kom hjem klokken 22. De hadde mobiler med, men lekeplassen er så nærme at vinkjenner nok klart å ropt til dem om det var noe. Koselig å være ute i mørket. Og ja til utelek! Anonymkode: 9a712...a10
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Utelek sier vi aldri nei til. Å henge i sentrum blir noe annet, selvsagt. Anonymkode: 155c6...00a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Hadde aldri sagt nei til det. Barn blir større og familietid blir mindre viktig. Hadde latt han være ute fra 18.30-21. Anonymkode: 485ba...437
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er streng. Her ringte nabogutten på kl 20.30 og ville ha min gutt med ut. De er ti år. De fikk lov å gå til lekeplassen. Kom hjem klokken 22. De hadde mobiler med, men lekeplassen er så nærme at vinkjenner nok klart å ropt til dem om det var noe. Koselig å være ute i mørket. Og ja til utelek! Anonymkode: 9a712...a10 Her legger tiåringen seg kl. 2100 i helgene og kl. 2000 på ukedager. Han har heller ikke mobil enda. Anonymkode: 0eb32...32b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her legger tiåringen seg kl. 2100 i helgene og kl. 2000 på ukedager. Han har heller ikke mobil enda. Anonymkode: 0eb32...32b Og det er rutiner skrevet i sten? Hvis kompisgjengen har god lek i høstmørket, må han inn i god tid før kl 21 selv i helgene? Det er jo oppskriften på å sørge for at han faller utenfor. Anonymkode: f3a55...7c4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Her er det dealing av dop i skolegården og arrangerte slosskampen og barneran, så her er det dessverre lite «fri flyt» utelek, de kan ute hjemme his hverandre, men ikke rundt og «henge»… Anonymkode: 112ed...506
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg tenker det kommer litt an på stedet dere bor. Her jeg bor, ville jeg ikke ha sendt datteren på 10 ut på kveldstid, til tross for at det ikke er «sentrum» og vi har grendehus også. Det er MYE rart ute pÅ kveldstid her, mye eldre barn som er ute til sent og stor trafikk av narkomane i området. Så her sier jeg også nei til å «henge» i skoleområdet/grendehuset. Men mitt nei går på dette - og ikke prinsipielt fordi jeg vil at hun skal være hjemme med familien. Noen av mine beste barndomsminner var lørdagskvelder ute med nabobarn, men det var andre tider og et helt annet sted… Anonymkode: edcd0...5e2
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Min 10 åring hadde fått lov. Hvorfor er mørket så skummelt? Det mørkt når de går til skolen på morgenen også.. Så lenge de har på seg refleks så ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 Jaja, da var jeg vel gammel kjip mor. Det skal sies at vi hadde en hyggelig kveld. Sønnen min hadde lekt med venner fra 1000 til 1730 på dagen. Angrer egentlig ikke på valget, men skjønner at de fleste andre ville gjort annerledes. Takk for innspill. Anonymkode: 26382...e63
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jaja, da var jeg vel gammel kjip mor. Det skal sies at vi hadde en hyggelig kveld. Sønnen min hadde lekt med venner fra 1000 til 1730 på dagen. Angrer egentlig ikke på valget, men skjønner at de fleste andre ville gjort annerledes. Takk for innspill. Anonymkode: 26382...e63 Du burde ha opplyst i det første innlegget ditt sønnen din hadde vært ute hele dagen. familie tid er faktisk veldig viktig det og. mulig din sønn hadde godt av og være inne å slappe av. men om gutten hadde vært inne hele dagen hadde jeg sendt han ut. Anonymkode: 342dd...a8d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har aldri sagt nei til utelek med venner, og familietid har vi når noe annet ikke frister ungene. Jeg tenker at lek med venner er viktigere enn film med mamma, og dessuten er familien her hele tiden. Vi har like gjerne familietid med et brettspill eller en film på en tirsdag eller søndag som en lørdag. Og mørkegjemsel o.l ute en høstkveld er jo virkelig gull. Den filmen med mamma kan man se en kveld det regner. Anonymkode: d88b3...609
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 On 10/9/2021 at 7:19 PM, Anonym bruker said: Gutten min ble akkurat ringt opp av en kompis. Han ble spurt om å være med å leke utenfor grendehuset. Klokken var 1830 og vi sa nei. Guttene er 10 år gamle og jeg synes det er for tidlig å henge sammen ute på lørdagskveldene. Hinsides er lørdagskvelden familiejuvel med god mat og film. Det er bekmørkt ute. Sønnen min godtok det, mens kompisen stønnet fordi han ikke fikk lov. Er jeg skikkelig gammeldags, eller er det fornuft å prioritere familietid? Skal sies at det ofte er barn på kveldskos her, så dette gjelder å henge ute… Anonymkode: 26382...e63 Min på 8,5 år får alltid gå ut til venner, selvom de kommer en lørdags kveld og ha venner og være ute og leke er veldig fint for barnet. du er kanskje ikke gammeldags, men kanskje litt streng, min må ikke være hjemme pga vi skal kose oss Anonymkode: c3284...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå