Gå til innhold

Flere med barn som hater å sykle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har aldri likt det. Hun er 12 år, sykler helt greit, men legger lite energi det så hun er ikke den som tråkker raskest opp bakkene.. Vi har kjøpt en sykkel med lett karbonramme som er veldig lettråkket sånn at det i alle fall ikke skal stå på utstyret. 

Vi har hatt flere lengre sykkelturer, men det gir henne ikke noen glede. Da foretrekker hun å gå på tur. 

Jeg kjenner bare barn/ungdom som liker å sykle rundt, så det er litt rart i mine øyne.

Hva med deres barn?

Anonymkode: a457f...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker syklene primært som transportmiddel, men det blir noen mil i uka til og fra venner, lekeplasser osv. 7 og 9 år.

Anonymkode: c89e3...70e

Skrevet

Min på 11 hater det også. Spiller syk når de skal sykle på skolen osv. sykler kun når han må, ikke ellers

Anonymkode: 5149e...faf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun har aldri likt det. Hun er 12 år, sykler helt greit, men legger lite energi det så hun er ikke den som tråkker raskest opp bakkene.. Vi har kjøpt en sykkel med lett karbonramme som er veldig lettråkket sånn at det i alle fall ikke skal stå på utstyret. 

Vi har hatt flere lengre sykkelturer, men det gir henne ikke noen glede. Da foretrekker hun å gå på tur. 

Jeg kjenner bare barn/ungdom som liker å sykle rundt, så det er litt rart i mine øyne.

Hva med deres barn?

Du har kjøpt en karbonsykkel til en 12-åring som ikke liker å sykle. Du er veldig mye rarere  enn hun som ikke liker å sykle. Det er like normalt som å ikke like å spille fotball, eller hva som helst annet. 
Det er mange 15-åringer som driver med sykling aktivt som har karbonramme som sitt høyeste ønske, men som ikke får det pga. pris og at det tåler mindre en aluminium (som er omtrent like lett).  
Kjøper dere en stradivariusfiolin til henne for å få henne til å like klassisk musikk også? 
Vær glad hun liker å gå på tur. Mange liker ikke det heller. Og får derfor ikke fjellsko til mange tusen. 

Anonymkode: 15306...a9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du har kjøpt en karbonsykkel til en 12-åring som ikke liker å sykle. Du er veldig mye rarere  enn hun som ikke liker å sykle. Det er like normalt som å ikke like å spille fotball, eller hva som helst annet. 
Det er mange 15-åringer som driver med sykling aktivt som har karbonramme som sitt høyeste ønske, men som ikke får det pga. pris og at det tåler mindre en aluminium (som er omtrent like lett).  
Kjøper dere en stradivariusfiolin til henne for å få henne til å like klassisk musikk også? 
Vær glad hun liker å gå på tur. Mange liker ikke det heller. Og får derfor ikke fjellsko til mange tusen. 

Anonymkode: 15306...a9c

Det er min sykkel, som jeg egentlig er veldig glad i 😊

Men når hun skulle bytte sykkel fordi hun hadde vokst fra den forrige så valgte jeg å gi min til henne, og kjøpe meg en billigere sykkel selv. Fordi jeg tenkte at det ville hjelpe på sykkelgleden. Ikke så veldig rart i mine øyne. Og du vet sikkert at det er flere priskategorier også med karbonramme.

Det handler ikke om å bli supersyklist, men å bli såpass komfortabel med sykling at det ikke er til hinder. Hun sykler som sagt helt greit, men hun vegrer seg fra å bli med venner på sykkeltur, og det er synd. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min på 11 hater det også. Spiller syk når de skal sykle på skolen osv. sykler kun når han må, ikke ellers

Opplever du at det går greit de gangene han må sykle? Eller har han problemer med å henge på tempoet til vennene? 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De bruker syklene primært som transportmiddel, men det blir noen mil i uka til og fra venner, lekeplasser osv. 7 og 9 år.

Anonymkode: c89e3...70e

Det er akkurat det å benytte sykkel til transport som jeg kunne ønske hun var mer komfortabel med, siden vennene gjør det.. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Opplever du at det går greit de gangene han må sykle? Eller har han problemer med å henge på tempoet til vennene? 

HI

Blir litt problemer. Er ikke like flink som de andre så klart. Og lærte seg ikke å sykle før han var 10 år

Skrevet

Min på 14 år liker heller ikke å sykle, og det er 2 år siden sist han syklet. Han syklet mer da han var liten, og syklet fint fra han var 5 år. Har sagt at jeg kunne kjøpe el sykkel til han og, men han vil ikke ha.

Anonymkode: dcddc...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...