Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hva synes dere om en 15-åring som ikke er konfirmert, men som likevel skal ha en type feiring (kaffeslabberas)? Noen som har hatt det selv? Anonymkode: 57c27...a98
HeiteH Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Det heter vel bursdag. Eller tenker du på å feire at man ikke er konfirmert? Det skal jeg foreslå for venninna mi som ikke er gift, at de kan ha selskap likevel.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 HeiteH skrev (5 minutter siden): Det heter vel bursdag. Eller tenker du på å feire at man ikke er konfirmert? Det skal jeg foreslå for venninna mi som ikke er gift, at de kan ha selskap likevel. Ikke bursdag. Men en feiring istedet for konfirmasjon... HI Anonymkode: 57c27...a98
HeiteH Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke bursdag. Men en feiring istedet for konfirmasjon... HI Anonymkode: 57c27...a98 For å feire at man ikke er konfirmert?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg synes det er helt innenfor. De fleste kulturer har ritualer/fester knyttet til overgangen mellom barn og voksen. Hvis ingen av de tilgjengelige konfirmasjonsoppleggene passer tenåringen mener jeg det er helt ok å skape sin egen form. Anonymkode: c6981...24e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 HeiteH skrev (6 minutter siden): For å feire at man ikke er konfirmert? Noe sånt. Vet ikke helt? Greia er at jeg er invitert i en sånn feiring, og synes det er litt rart. Ville sjekke om det var normalt med sånn feiring, da jeg aldri har opplevd noe sånt før. Anonymkode: 57c27...a98
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 HeiteH skrev (7 minutter siden): For å feire at man ikke er konfirmert? Gjør du deg vanskelig med vilje, eller forstår du virkelig ikke? Anonymkode: 4d655...c12
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 det er for spesielt etter min mening Anonymkode: bfa1b...30c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Vår eldste hadde festen og ikke konfirmasjonen. Våre nærmeste er klar over hvorfor og forstod fullt ut hvorfor vi gjorde det slik. Hadde jeg blitt invitert på bare fest eller hele konfirmasjonen så hadde jeg selvsagt stilt på begge . Jeg tror på det at hver familie tar de beste valgene for sine egne barn . Dette er kun svar til hi og ikke ment til diskusjon og avsporing .
HeiteH Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gjør du deg vanskelig med vilje, eller forstår du virkelig ikke? Anonymkode: 4d655...c12 Hva feirer man da? Opplys meg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 HeiteH skrev (2 minutter siden): Hva feirer man da? Opplys meg. Så du gjør deg vanskelig med vilje altså. Anonymkode: 4d655...c12
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hva synes dere om en 15-åring som ikke er konfirmert, men som likevel skal ha en type feiring (kaffeslabberas)? Noen som har hatt det selv? Anonymkode: 57c27...a98 Min niese ble ikke konfirmert da tradisjonell konfirmasjon var vanskelig å gjennomføre for henne. Hun likte veldig godt amerikanske serier om tenåringsliv så hun ønsker seg veldig er sweet sixteen party. Så da hun ble seksten trommet de sammen stor fest som var konfirmasjon da. Jeg synes det er rart å ha konfirmasjonsfeiring uten at de er konfirmert. Men helt ok å feire da sekstenårsdagen med stor fest. Anonymkode: 11304...dd8
HeiteH Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så du gjør deg vanskelig med vilje altså. Anonymkode: 4d655...c12 Når noe er vanskelig å forklare er det ofte fordi det gir lite mening.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Det er heltgreit å ha en fest for ungdomen, men en konfirmasjon er avsluttningen på en prosess der ungdomen selv har brukt mange kvelder på å diskutere og bevistgjøre seg på moralske og områder. Å bare ville ha fest som er lik den som kommer etter en konfirmasjon virker ganske søkt, selv for psykisk utviklingshemmede ol. Det blir omtrent som å feire bryllup uten å ha noen å gifte seg med. Hvis man har ungdom som sliter såpass mye, det være seg med angst eller andre psykiske problemer at de ikke klarer å gjennomføre et slikt opplegg med andre ungdomer vil det være mulig å få spesiell tilrettelegging, eventurlt en til en undervisning og sermoni. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde blitt invitert i en "ikkekonfirmasjon". Hvis det var til nær familie måtte jeg jo gått og latt som om det var en god idee, men jeg hadde syntes drt var tåplig og hadde forsøkt å finne en godkjent grunn til å droppe både fest og gave. Anonymkode: 29199...353
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 En feiring er jo alltid stas, man kan rett og slett feire livet. Så ja, jeg hadde selvsagt møtt opp om jeg ble invitert. Anonymkode: 2d186...37a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Pinlig og latterlig. Da får.man heller feire bursdagen sin litt stort. Anonymkode: b3c24...2c3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg synes det er snodig, spesielt om det inviteres til konfirmasjon uten at det har vært noen konfirmasjon, men jeg sier sjelden nei til selskap, hyggelige mennesker og kake, så jeg hadde helt klart gått. Forentes det gave så hadde jeg blitt litt i stuss. Anonymkode: 07205...919
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er snodig, spesielt om det inviteres til konfirmasjon uten at det har vært noen konfirmasjon, men jeg sier sjelden nei til selskap, hyggelige mennesker og kake, så jeg hadde helt klart gått. Forentes det gave så hadde jeg blitt litt i stuss. Anonymkode: 07205...919 Pleier folk å si at de forventer gave, egentlig? Og pleier du å gå på fest uten å ha noe med? Anonymkode: 2d186...37a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Pleier folk å si at de forventer gave, egentlig? Og pleier du å gå på fest uten å ha noe med? Anonymkode: 2d186...37a Det kommer jo an på festen. Er jeg bedt i bursdag har jeg selvfølgelig med gave. Når jeg blir bedt på fest "fordi det er så hyggelig å samles og ha fest" så har jeg kanskje med meg ei flaske vin eller litt sjokolade til vertskapet. Er det fest fordi vi skal innvie det nye idrettshuset eller sommerfest på jobben så har jeg ikke med meg annet enn mitt strålende humør. Hva tenker du at forventes i gave i en lissom-konfirmasjon? Anonymkode: 07205...919
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Vår eldste hadde festen og ikke konfirmasjonen. Våre nærmeste er klar over hvorfor og forstod fullt ut hvorfor vi gjorde det slik. Hadde jeg blitt invitert på bare fest eller hele konfirmasjonen så hadde jeg selvsagt stilt på begge . Jeg tror på det at hver familie tar de beste valgene for sine egne barn . Dette er kun svar til hi og ikke ment til diskusjon og avsporing . Da gir man vel ikke gaver? Når det er vanlig fest og ikke noe man feirer? har jeg/ungdommen fest en vanlig lørdag så gir man jo ikke gaver, mens i selskap/konfirmasjon/bryllup gir man noe Anonymkode: 07c0c...308
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #21 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke bursdag. Men en feiring istedet for konfirmasjon... HI Anonymkode: 57c27...a98 Man feirer jo konfirmasjonen. Er det ikke konfirmasjon, så heter det ikke feiring. Da er det bare en fest. Anonymkode: 1836b...ad7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. oktober 2021 #22 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Da gir man vel ikke gaver? Når det er vanlig fest og ikke noe man feirer? har jeg/ungdommen fest en vanlig lørdag så gir man jo ikke gaver, mens i selskap/konfirmasjon/bryllup gir man noe Anonymkode: 07c0c...308 Svarer på det rundt gaver. Selvsagt fikk han gaver. Dette ble også avklart når familien ble enige om hvordan vi feirer. Vi ble enige om at begge guttene skulle få lik sum i gave. ( av den nærmeste familien ) . Gjester som ble invitert kom også med gave . Om de velger lik sum når minste konfirmeres vet jeg selvsagt ikke noe om .
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #23 Skrevet 9. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Svarer på det rundt gaver. Selvsagt fikk han gaver. Dette ble også avklart når familien ble enige om hvordan vi feirer. Vi ble enige om at begge guttene skulle få lik sum i gave. ( av den nærmeste familien ) . Gjester som ble invitert kom også med gave . Om de velger lik sum når minste konfirmeres vet jeg selvsagt ikke noe om . Vi hadde nok også gitt gave i den settingen, bare for ikke å komme på kant med dere og selv om jeg hadde syntes dette var idiotisk og ufortjent. Når noen i familien kommer med et slikt forslag er man nesten nødt til å si seg enig. Man kan jo ike si nei. Det blir på samme måte den andre veien. Hvis noen foreslår å slutte med gaver til jul og bursdag er det liten aksept for at noen svarer at dette synes de er en dårlig idee og at de liker både å gi og få gaver. Anonymkode: 29199...353
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #24 Skrevet 9. oktober 2021 Synes det er sært. Vil ikke delta på konfirmasjonsopplegget, men vil ikke unnvære gaver. Er ingen unnskyldning for å ikke delta på forbredelsene. Det kan gjøres online, og spør man presten kan det garantert utføres en egen sermoni alene også. Anonymkode: 91f07...0ae
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #25 Skrevet 9. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva synes dere om en 15-åring som ikke er konfirmert, men som likevel skal ha en type feiring (kaffeslabberas)? Noen som har hatt det selv? Anonymkode: 57c27...a98 Selvfølgelig er det greit. 😊😊 Anonymkode: ec8da...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå