Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #101 Skrevet 12. oktober 2021 Himmel og hav skrev (På 11.10.2021 den 11.08): Jeg hadde skamma meg dypt om jeg trodde at noen ikke torde å forsyne seg med så mye de ønsker fordi de tror at det ikke er nok til alle. Det hadde jeg også. Det bryter med min idé om hva gjestfrihet innebærer. Å sende gjester sultne hjem er ikke å være godt vertskap. Og heller ikke å instruere dem i hvor mye de kan ta, huff! Anonymkode: 504d4...0b8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #102 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er helt fra krigens dager, «mer på kjøkkenet» eller APB, «alt på bordet». Ifølge svigermor finnes også en variant som heter «familien holder tilbake», det vil si at gjestene får spise seg mette, mens vertskapet følger med og sørger for å ikke ta for mye. Anonymkode: 504d4...0b8 Haha, jeg må flire litt av dette, har aldri reflektert over hvorvidt det var egen patent eller ikke bak det uttrykket 😂 APB var indirekte familien holder tilbake her. Mormor assa, der lurte du meg godt 🤭 Anonymkode: 09fea...8b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå