Gå til innhold

Hvor mange pizza på 15 voksne?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Da er dere helt ekstremt småspiste. Jeg håper du innser det selv og skalerer litt opp i mengde når du inviterer til besøk. Det er veldig kjipt å gå i besøk til folk som har altfor lite mat fordi de selv spiser lite, man tør jo knapt å forsyne seg og er ofte fortsatt litt sulten etterpå (og ja, man kan oppleve som vertskap ar det er mat igjen fordi ingen vil være uhøflig å ta siste rest, men det betyr ikkenødvendigvis at folk er mett).

Anonymkode: 78792...4b6

😳 Nei. Vi er ikke småspiste. Mener du at man spiser en halv pizza alene? Det synes jeg er ekstremt mye. Vi er normalvektige alle sammen. Ikke er vi i den slankeste skalaen av bmi’en heller. 
Skal høre mye rart her inne. Du må spise mer pizza når du spiser. 😂

Anonymkode: 2f85f...719

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

😳 Nei. Vi er ikke småspiste. Mener du at man spiser en halv pizza alene? Det synes jeg er ekstremt mye. Vi er normalvektige alle sammen. Ikke er vi i den slankeste skalaen av bmi’en heller. 

Jeg spiser trekvart pizza. Sønn og mann spiser en hel om de kan. Døtre spiser en halv. Nei, vi er ikke overvektige. 

Anonymkode: 8ec34...969

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men 5 voksne pr pizza? Tror du virkelig det er nok?

Anonymkode: ebc0a...e81

Annonse

19 minutes ago, Anonym bruker said:

Men 5 voksne pr pizza? Tror du virkelig det er nok?

Anonymkode: ebc0a...e81

Det blir nok flere biter til overs. 

Fordi ingen spiser seg mett når det er for lite mat! 

Vi er også småspiste og spiser mindre enn én pizza på to voksne og to barn, men jeg skjønner jo at vi ikke er fasiten 

Anonymkode: f47fb...52a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, dere er småspiste.

Anonymkode: 662d3...2a8

Annonse

Guriland, hvor mye spiser dere? 😱 En halv Peppes pizza per person er enormt mye mat! En jeg så en tråd her inne for litt siden om antall kaker i en dåp, og jeg ble sjokkert over antallet hi burde bake. Jeg har aldri i løpet av mine 40 år opplevd de mengder mat dere skryter av. 

Til 15 voksne ville jeg bestilt 4 pizzaer. 

Anonymkode: efda2...7d2

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Guriland, hvor mye spiser dere? 😱 En halv Peppes pizza per person er enormt mye mat! En jeg så en tråd her inne for litt siden om antall kaker i en dåp, og jeg ble sjokkert over antallet hi burde bake. Jeg har aldri i løpet av mine 40 år opplevd de mengder mat dere skryter av. 

Så nesten 5 voksne mennesker skal spise seg mette på 1 pizza? 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Da ville folk gått sultne fra laget ditt og snakket om at det var veldig så gnien du var på maten. Det er ikke om å gjøre at ting skal bli spist opp til siste smule, men at det skal være rikelig til at folk tør å forsyne seg, spise til de er mette og at det skal være annet enn tørre hjørner igjen til sistemann i matkøen. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Peppes beregner selv at en stor pizza holder til 2-3 personer (eller tilsvarer 2-3 porsjoner). 4 pizza blir da for lite. 

Anonymkode: 607fa...77b

Blir man sittende lenge går gjerne flere og forsyner seg litt mer senere også, da er det kjedelig om det er helt tomt. Om en av pizzaene ikke faller helt i smak (noe som skjer innimellom om man bestiller litt forskjellig) er det greit å ha beregnet litt ekstra så alle får av det de liker. Vi pleier å beregne ca. en halv pizza per person, så spiser vi heller restene en annen gang!

Anonymkode: 6b7e6...fe1

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jo, dere ER småspiste. Vi er litt i motsatt ende, storspiste, men vi er også normalvektige. Jeg spiser lett en halv pizza, mannen litt mer. De tre tenåringsguttene våre spiser en pizza hver. Unntaket er jenta på 12 år som "bare" spiser ca. 1/4- 1/3. Du må forøvrig ikke spise mer pizza, men du kan godt anerkjenne at du/dere er litt småspiste. Hvorfor er det et problem? Du ser jo tydelig på denne tråden at de fleste er ganske uenig med deg.

Anonymkode: 78792...4b6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man skal jo gjerne ha litt forskjellig å velge mellom og sørge for at alle får smake på det de vil. Fire pizza er pinlig lite. 

KellyTaylor skrev (6 timer siden):

Jeg går for nærmere 10 pizzaer enn 7 om dere er blanda drops som skal møtes. Heller sitte igjen med 2 pizza som kan spises som nattmat enn å ha for lite.

Helt enig.

Peppes skriver på sine sider at en stor pizza er nok til 2-3 personer. Da tenker jeg to personer pr. pizza, som da blir 7,5 pizzaer. Åtte er dermed et minimum. Hvis gjestene er virkelig sultne når de kommer kan det fort gå litt mer i godt lag, og skal man sitte sammen utover kvelden er det godt å ha litt mer. Da er 9-10 pizzaer greit å ha.

Supert å fryse ned restene også, godt å ha i fryseren :)

(Siden noen over her blander inn vekt, jeg er da normalvektig/slank.)

Som en annen skrev, selv med altfor lite mat blir det gjerne rester - fordi folk ser at det er for lite til at alle kan bli mette og derfor vegrer mange seg fra å ta mer.

Anonymkode: f44a0...e0b

Jeg ville ment 6 store pizza holder på 15 personer. Men kommer an på anledningen også. Skal man drikke øl til så blir man fortere mett enn ved brus. Skal man spise dessert etterpå? Har gjengen vært veldig aktiv før maten, eks fjelltur? Man må vurdere sånt også. 

Anonymkode: be99e...549

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tja. Vi var 7 stk ute i kveld og delte 2 store pizzaer. Jeg ville gått for 4.

Anonymkode: e2bbd...f75

Da er det nok til 14 etter din logikk. Skal ikke nummer 15 få noe?

Anonymkode: 9a6cf...30e

Tja,  sist jeg bestilte pizza til mange,  var vi rundt 35 stk. Blandet voksne, barn og ungdom.  Dette var til idrettslag, så de er glad i mat riktignok. Jeg bestilte 20 pizza fra den lokale sjappa, tror de er hakket større enn pizzabakeren i allfall.  Var én hel pizza igjen, samt noen biter her og der, kanskje nok til en pizza.  Så si det ble 18 pizza på 35 stk, og da var flesteparten barn/ungdom! 

Ville sikkert blitt noen stykker igjen om jeg hadde bestilt 5 stk også, men da pga ingen hadde turt å ta to ganger, og/eller flere hadde latt vær å forsyne seg..

Anonymkode: 0f6f9...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...