Gå til innhold

Har 500kr som skal vare i 3 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til billig middag? Har tre barn, men måtte betale en stor regning så ble skralt frem til lønn på tirsdag. Ungene vil selvsagt ha litt kos idag siden det er lørdag også, men tenker extra chips 15kr posen og en billig brus. 
Sliter med denne middagen da. 

Anonymkode: f3eb4...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tips til billig middag? Har tre barn, men måtte betale en stor regning så ble skralt frem til lønn på tirsdag. Ungene vil selvsagt ha litt kos idag siden det er lørdag også, men tenker extra chips 15kr posen og en billig brus. 

Gryterett, pannekaker osv, gørr billig. 

Anonymkode: 8bb4b...6c4

Skrevet

Se om butikkene har noe 40%  mat. Kjøper alltid mye der og legger i fryseren. 

Grønnsaksuppe er billig og godt

Anonymkode: d53a1...ff3

Skrevet

Tusen takk, er det tilbud på kjøttdeig noe sted? Ser det er 40kr på prix, muligens det billigste?

Skrevet

Staaaaaaakkar. Eller ikke. Du har masse penger.

Anonymkode: c6dca...a50

Skrevet

Først og fremst, sjekk skapene dine. Hva har du i fryser, kjøleskep og matskap? Har du ting som melk, mel, sukker, krydder, noen hermetikkbokser eller andre ting? Hva med en gjennglemt pakke kylling, frosne jordbær eller en boks is i fryseren, spekeskinke og ost i kjøleskapet eller noen epler eller grønnsaker i hagen?

Hvis du skriver opp alt du har skal jeg vedde på at vi kan gi deg gode tips til hvordan du kan bruke det og bare suplere med litt ekstra.

Anonymkode: 4f0c7...18f

Skrevet

Har du ingenting i skap eller fryser? Tre dager er jo ikke så lenge å "overleve" på 500 kr...

Anonymkode: 2a745...9b2

Skrevet

Seriøst, klarer du ikke å finne på 3 middager til 500 kr.

Anonymkode: e5412...1d1

Skrevet

Vet ikke hvor gamle barna dine er, men når jeg har lite penger lager jeg (til meg og barna på 2, 6 og 8 år):

Pannekaker, har stort sett alt hjemme.

Grønnsaksuppe eller lapskaus med pølse.

Omelett og baguetter

Havregrøt

Pasta/spaghetti med pølser (rimeligere enn kjøttdeig når det er pengene det står på)

Fiskekaker (15 kr for first price)

Fiskepinner (18 kr for first price)

Tortillawraps (de billige til 6 kr for 8 stk?) med svinekjøttdeig, ost og rømme. Agurk, mais osv etter hva jeg har hjemme. 

Alt i en form. Har alltid poteter, grønnsaker osv som kan benyttes. Alt av rester kan brukes. 

Har alltid noe i fryseren.

Hvis ikke dør ikke barna av ostesmørbrød, eller kokt/stekt egg på brødskiva. Evt bare brødmat frem til tirsdag.

Kan til og med lage en lørdagspizza for under 50 kr. 

Anonymkode: 7609d...4d4

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

har 200 til fredagen... går helt fint. ikke noe og sutre over

Anonymkode: a7ba1...b75

Skrevet

Jeg kunne levd helt fint både en og to uker på 500 kr, med mann og barn. De fleste har vel matlager i fryser, skuffer og skap. Vi må ofte ta slike "tøm fryseren-uker", spesielt før jul siden vi må få plass til julematen. Ingredienser til brød, vafler og kaker har man jo alltid i hus. Tror de 500 kr ville blitt brukt til snop!

Anonymkode: ec2ee...f70

Skrevet

Er du virkelig seriøs på at det er en problematisk liten sum? Har du ingen matvarer hjemme?

Anonymkode: e7838...f79

Skrevet

Takk for alle svar. Skulle nok nevnt at to av barna må ha glutenfritt og det er ganske dyrt med feks brød. Hadde faktisk veldig lite mat, ingenting i frysen. Men fikk kjøpt inn kylling på tilbud, pølser og kjøttdeig. Ble også invitert på middag imorgen så dette går fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...