Gå til innhold

Hva gjør man med barn som stjeler godteri ol hver dag?😫

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Der sa du det. De stjeler sjokoladepålegg noe dere sjeldent har. Hadde de fått nugatti på brødskiva på en onsdag, hadde de ikke blitt så fysne og sukkergale. 

Nabojentene her er helt ville. Kommer og maser og maser om å få boller, kjærligheten, sjokolade, is osv osv. De får sjeldent slike ting hjemme. 

Anonymkode: 83e43...cf5

Det er tull. Mye vil ha mer. De som sjeldent får, har sjeldnere lyst på også. Søtsmak blir en vane, og smaksløkene sløves, sånn at man hele tida trenger mer for å merke søtsmaken. Prøv én uke helt uten sukker, og så tar du et polarbrød… 

HI har alltid søtmat i huset; hvis de klarer å få i seg søtt 4 dager i uka. Der døde jammen hele teorien din…

Anonymkode: c683c...517

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er tull. Mye vil ha mer. De som sjeldent får, har sjeldnere lyst på også. Søtsmak blir en vane, og smaksløkene sløves, sånn at man hele tida trenger mer for å merke søtsmaken. Prøv én uke helt uten sukker, og så tar du et polarbrød… 

HI har alltid søtmat i huset; hvis de klarer å få i seg søtt 4 dager i uka. Der døde jammen hele teorien din…

Teorien din ryker også om man skal støtte seg på svogerforskning. Jeg har fire barn og helt uten unntak er det de barna som har størst restriksjoner på godteri og søtt hjemme som står over snopeskålen og spiser til det er tomt i alle selskaper. Det er også de som maser om is og kjeks når de er på besøk. 

Der døde jammen hele teorien din…

Anonymkode: 69302...8c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Teorien din ryker også om man skal støtte seg på svogerforskning. Jeg har fire barn og helt uten unntak er det de barna som har størst restriksjoner på godteri og søtt hjemme som står over snopeskålen og spiser til det er tomt i alle selskaper. Det er også de som maser om is og kjeks når de er på besøk. 

Der døde jammen hele teorien din…

Anonymkode: 69302...8c5

Men jeg baserer meg jo ikke på svogerforskning. Sukker ER avhengighetsskapende:

https://nhi.no/kosthold/ernaring/er-du-avhengig-av-sukker/

Skrevet

Vårt ene barn er sånn. Hun tråler huset når hun kommer hjem fra skolen og er sulten. Vi har låst inn absolutt alt som minner om søtsaker. Kjeks, kakao, sukker, melis, kakepynt, nugatti etc. Hun spiste opp alt selv om hun ikke fikk lov. Å gjemme det i et skap på mitt soverom hadde ikke hjulpet  noe som helst. Storebror er helt uinteressert og har aldri tatt noe uten lov. Barn er forskjellige og man kan rope om oppdragelse så mye man vil, men alle er ikke like lette å oppdra.

Anonymkode: a48bd...4b4

Skrevet

Melding fra politiet: «Vi kan dessverre ikke rykke ut til dette bankranet nå, for vi har fått melding om to seksåringer som har tatt godteri fra skapet hjemme.» 

Anonymkode: 77c02...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...