Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Vi har vært og er fortsatt gjennom en vanskelig tid hvor eldste sønn (12 år) sliter en del. Vi bestemte oss for en tid tilbake å prøve å få hund igjen og dette gledet han seg veldig over. Han er utrolig glad i dyr og føler en enorm trygghet rundt dem. Det som har skjedd etter at hunden kom i hus er at den favoriserer lillesøsteren. Hunden er veldig glad i barn, men ønsker kun å være med henne. Dette har ført til et enormt nederlag for eldste og han ser ikke lenger noe glede i hunden. Han er tydelig sjalu og alt rundt hunden er snudd til negativitet. Dette er utrolig vondt å se på og ønsker såklart at jeg kunne gjøre noe. Har dere noen tips til meg? Føler meg veldig rådløs. Anonymkode: 7081e...14e
Frida_22 Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 La han ta mye av ansvaret med hunden, at det er han som gir den mat, trener med godbiter og gir tyggebein osv. Kanskje meld de på et kurs sammen slik at han kan lære seg å få bedre kontakt og samarbeid med den.?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Frida_22 skrev (6 timer siden): La han ta mye av ansvaret med hunden, at det er han som gir den mat, trener med godbiter og gir tyggebein osv. Kanskje meld de på et kurs sammen slik at han kan lære seg å få bedre kontakt og samarbeid med den.? Takk for svar! Det var gode ideer . Hi Anonymkode: 7081e...14e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Enig med den over. Alt godt skal forbindes med tolvåringen - godbiter, lek, tur. Anonymkode: 1cd9f...3ea
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Samme som de over sier. Og jeg tenker at han også må lære å være avslappet og ikke mase, ville for mye. Årsaken til at han ikke får samme kontakt som søster er jo fordi han gjør noe feil med valpen. Trolig så er han litt for intens, hardhendt eller lignende. Valper trekker seg gjerne unna de som er for harde i leken. Så hvis han senker skuldrene, leker mer på valpens premisser, deltar i godbiter, turer og gi mat så vil de gradvis bygge en relasjon. Til sammenligning, da vår var valp så skadet han seg under lek med min søster, valpen som løp inn i søster men han traff skjevt så han fikk vondt. Etter det var han veldig skeptisk til min søster i laaaaang tid. Var rett og slett litt redd for å gå bort til henne og nærmest krøp bort hvis han skulle si hei. Anonymkode: f966e...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå