Gå til innhold

Avbryte svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært igjennom dette, i ca uke 19/20, uansett årsak og vil dele hva de gikk igjennom?

Vi har valgt og fått innvilget dette og skal inn på søndag for å sette igang. 

Kjenner at jeg gruer meg, mest til om alt ikke kommer ut og jeg må i narkose for å skrape ut. 

Anonymkode: ad321...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært gjennom det, men sender deg en god klem og ønsker deg alt godt❤️

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vært gjennom det, men sender deg en god klem og ønsker deg alt godt❤️

Tusen takk. ❤

Selv om vi føler vi velger rett for oss og familien, så er det tøft, tunge følelser og ikke en opplevelse vi vil igjennom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk. ❤

Selv om vi føler vi velger rett for oss og familien, så er det tøft, tunge følelser og ikke en opplevelse vi vil igjennom. 

Jeg kan ikke engang forestille meg hvor tungt dere må ha hatt det fra dere fikk vite at dere måtte ta et valg til nå, og også etter at valget var tatt. Jeg håper dere har god støtte rundt dere, både av fagfolk og andre❤️

Skrevet

Nå skriver du ikke om det er noe galt med forsteret men det er vel ikke lovlig og fjerne ett friskt foster så langt uti svangerskapet? Spørr fordi jeg ikke vet.  Klem❤

Anonymkode: e1e95...16a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå skriver du ikke om det er noe galt med forsteret men det er vel ikke lovlig og fjerne ett friskt foster så langt uti svangerskapet? Spørr fordi jeg ikke vet.  Klem❤

Jeg tenker at ingen har noe med årsak til valget vårt. Nei, vi ville ikke fått avbryte om det ikke var noe galt. 👍

Men vil tro om man har dårlig helse, blitt voldtatt eller andre ting som er alvorlig ville man fått innvilget avbrudd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er lovlig ved fysisk eller psykisk sykdom/belastning hos mor.

Anonymkode: b50c2...cac

Skrevet

Jeg har ikke vært med på det men vil ønskecdeg lykke til.

Anonymkode: d36af...a4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har du faktisk ingenting med. 

Jeg hadde senabort i uke 16 og det gikk ganske greit, situasjonen tatt i betraktning. Fosteret kom rimelig raskt etter innsettelse av tabelettene, jeg husker ikke hva som skjedde med morkaken osv. Jeg orket ikke å se det, men det ble tatt vare på av jordmor og begravet i en fellesgrav på en minnelund. Dere er jo kommet lenger, så det er nok lurt å tenke over om dere vil begrave selv. 

De beste ønsker til dere, det er en umenneskelig avgjørelse dere måtte ta, dere er sterke ♥️

Anonymkode: f6030...d46

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Seriøst; TRENGTE vi virkelig denne debatten i akkurat denne tråden??

Anonymkode: 28b39...630

Skrevet

Har en venninne som var gjennom det. Hun var enda litt lenger enn deg også, 20 uker. Foster hadde så alvorlig hjertefeil av det var uforenelig med liv så hun ble anbefalt å avslutte.

Hun fikk først noen tabletter som skulle avslutte livet i magen, så hjertet sluttet slå der inne. Så ble hun satt igang. Det var en vond prosess, man får jo rier og det døde fosteret drives ut. Det er ikke så stort, men riene er vonde likevel og man har ikke det adrenalinrushet som i en vanlig fødsel. Men man trenger ikke tenkte på fosteret når man velger smertelindring da, så hun fikk greit med det etterhvert.

Hun sa i ettertid at det gikk greit, at den psykiske belastningen var større enn den fysiske, men at de gikk litt hånd i hånd gjennom opplevelsen.

En sorg er det jo uansett.

Ønsker deg lykke til, det blir nok vondt og vanskelig, men du klarer det, det er utrolig hva man klarer når man må. 

Klem.

Anonymkode: a10d1...15b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Seriøst; TRENGTE vi virkelig denne debatten i akkurat denne tråden??

Ville IKKE starte en debatt!! Jeg spurte fordi jeg lurte, og det må være lov vel? 

Skrevet

Ville IKKE starte en debatt!! Jeg spurte fordi jeg lurte, og det må være lov vel? 

Det er noe med tid og sted, kan du ikke se det? Google om du lurer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke i alle tråder det passer seg, og her passer det seg absolutt ikke.

Anonymkode: e31b0...1bd

Skrevet

bruk noe neste gang, utrolig ille og ta vekk en frisk foster så sent og ja jeg spontant aborterte når jeg var i uke 22, utrolig vondt

Anonymkode: 69b9e...8ad

Skrevet

bruk noe neste gang, utrolig ille og ta vekk en frisk foster så sent og ja jeg spontant aborterte når jeg var i uke 22, utrolig vondt

Du tror fosteret er friskt, ditt utyskje? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva om jeg gikk på prevensjon? Hva om barnet ikke er friskt? Du vet jo ikke.

Hele denne prosessen er vond. Fra å bli uplanlagt gravid, bekymre seg for om noe er galt pga mangler på vitaminer og mineraler. Til å bestemme seg for å beholde tiltross for dårlig helse selv. Var på tidlig ul, fant ikke noe galt da. Men til å finne noe på ordinær ul, både på ul og via fostervannsprøve. 

Nå vet ikke jeg hvordan det er å miste, vil tro det er veldig vondt uansett, men jeg skulle ønske vi mistet istede for å gå igjennom dette. 

At noen skal bestemme om vi må føde et sykt barn eller ikke. 

All ære til de som står i det å føde syke barn som krever alt av deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi hadde jo ikke fått lov til å fjerne et friskt foster. 

Det er vel kun lov om det er alvorlige omstendigheter, som fare for mors liv, eller voldtekt osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hva om jeg gikk på prevensjon? Hva om barnet ikke er friskt? Du vet jo ikke.

Hele denne prosessen er vond. Fra å bli uplanlagt gravid, bekymre seg for om noe er galt pga mangler på vitaminer og mineraler. Til å bestemme seg for å beholde tiltross for dårlig helse selv. Var på tidlig ul, fant ikke noe galt da. Men til å finne noe på ordinær ul, både på ul og via fostervannsprøve. 

Nå vet ikke jeg hvordan det er å miste, vil tro det er veldig vondt uansett, men jeg skulle ønske vi mistet istede for å gå igjennom dette. 

At noen skal bestemme om vi må føde et sykt barn eller ikke. 

All ære til de som står i det å føde syke barn som krever alt av deg.

Ikke hør på sånne som Ano over, bare se forbi slike komentarer, ikke bruk tid på dem. Når det er sagt så ville jeg bare ønske deg lykke til og sender deg en stor klem. ❤️ Har ikke vært gjennom noe slikt selv men jeg spontanaborterte 3 ganger, så vet hvor vondt det er. Ønsker deg alt det beste og håper du er sterk og dette skal du komme deg gjennom❤️

Anonymkode: 845dc...d73

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ikke hør på sånne som Ano over, bare se forbi slike komentarer, ikke bruk tid på dem. Når det er sagt så ville jeg bare ønske deg lykke til og sender deg en stor klem. ❤️ Har ikke vært gjennom noe slikt selv men jeg spontanaborterte 3 ganger, så vet hvor vondt det er. Ønsker deg alt det beste og håper du er sterk og dette skal du komme deg gjennom❤️

Anonymkode: 845dc...d73

Tusen takk. ❤

Trist å høre at du har mistet 3 ganger. ❤ kan umulig ha vært lett.

Vi har god støtte rundt oss. Men akkurat nå orker jeg ikke prate med folk. Vil bare igjennom dette, og bli ferdig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk. ❤

Trist å høre at du har mistet 3 ganger. ❤ kan umulig ha vært lett.

Vi har god støtte rundt oss. Men akkurat nå orker jeg ikke prate med folk. Vil bare igjennom dette, og bli ferdig. 

❤️

Anonymkode: e31b0...1bd

Skrevet

Ville bare sende en klem! ❤️

Anonymkode: 7e754...07f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Håper du bruker noe neste gang, da. Du bør jo helt klart ikke sette barn til verden, siden du mangler den mest grunnleggende empati.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bruk gjerne for eksempel følgende:

- Hodet 

- Stor forbokstav 

- Tegnsetting 

- Rett grammatisk kjønn 

- All prevensjon du kan komme over 

Takk.

Anonymkode: 97faf...06b

Skrevet

Mange varme tanker og store klemmer til deg, HI ❤️. Det må være tøffe dager nå.

Jeg har selv hatt seks aborter. Dette var mye tidligere i svangerskapet (seneste var uke 10), så jeg har ikke erfaringer med akkurat det du skal gjennom. Men har hatt både medisinsk abort og utskrapninger - etter at ultralyd viste at hjertet hadde sluttet å slå, men fosteret ikke ble støtt ut. Har fått tre friske fine barn også, heldigvis.

Min erfaring er at du blir godt tatt vare på, og de er proffe og omsorgsfulle. Spør pleiere og leger om du lurer på noe eller har bekymringer! 

Pass godt på deg selv også i etterkant.

Sorgreaksjoner er naturlig og forventet, du har vært gjennom noe krevende både psykisk og fysisk. Gi deg selv tid og rom til å avreagere. Du vil komme til hektene etter hvert. 

Anonymkode: a6546...801

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...