Gå til innhold

Deres tanker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreldre som lever. Jeg har vært syk en hel uke. De vet, men ikke en tlf en gang. Jeg ringte for to dager siden. De tok ikke tlf. Ikke ringt opp igjen og ikke jeg heller da. Har jeg lov å si jeg er skuffet? 

Anonymkode: 48573...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde først og fremst være bekymret og forsøke å ring dem igjen. Hvis du ikke får tak i dem så ring familie, venner eller naboer og etterlys dem. (Men prøv først selv noen ganger.)

Anonymkode: 19a41...07e

Skrevet

Så en snap av en nevø der de var på besøk så de lever i beste velgående. 

Skrevet

Men hvordan syk da? Forskjell på sykdom. Mamma kan ringe om jeg er skikkelig syk, ellers er hun ikke spesielt hønemor. Hvorfor mener du de skal ringe? Bare for å spørre om det er bedring?

Anonymkode: 0b438...e21

Skrevet

Ja, da hadde jeg blitt skuffet. 

God bedring!

Anonymkode: 250da...d45

Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på hva man er syk for, om mn pleier å snakke ofte sammen. Jeg snakker med mamma flere ganger i uka, så jeg hadde ikke latt det gå en ikke uten kontakt fra min side heller.

Anonymkode: 17f34...8a6

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffa. Jeg er syk selv om dagen og mamma og pappa ringer meg hver dag for å høre hvordan det går og slå av en prat. Det koster så fryktelig lite å ta to minutter og ringe og spørre hvordan det går og ønske god bedring. 

Skrevet

Om dette er en vane for dem, så ja, du har rett til å føle som du føler.

Om dette er et engangstilfelle, så ville jeg ikke blitt skuffa

Anonymkode: c5d24...ce6

Skrevet

Hvorfor har du ikke ringt opp igjen? Du veit hvordan DU har det, men du burde jo bekymre deg over hvordan DE har det.

Anonymkode: 45de1...90e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan syk da? Forskjell på sykdom. Mamma kan ringe om jeg er skikkelig syk, ellers er hun ikke spesielt hønemor. Hvorfor mener du de skal ringe? Bare for å spørre om det er bedring?

Anonymkode: 0b438...e21

Ringe opp igjen fordi jeg har ringt og hadde vært hyggelig om de spurte hvordan det gikk. Overlever, men blir litt skuffet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har foreldre som lever. Jeg har vært syk en hel uke. De vet, men ikke en tlf en gang. Jeg ringte for to dager siden. De tok ikke tlf. Ikke ringt opp igjen og ikke jeg heller da. Har jeg lov å si jeg er skuffet? 

Du "har lov" å føle hva du føler. Skuffelse, sinne, ergrelse, tristhet eller hva det nå er.

Det sentrale er vel hva du GJØR med det? Tar det opp? Driter i dem?

Anonymkode: 533e7...fd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du "har lov" å føle hva du føler. Skuffelse, sinne, ergrelse, tristhet eller hva det nå er.

Det sentrale er vel hva du GJØR med det? Tar det opp? Driter i dem?

Ja, du har rett. Er litt skuffet. Usikker hva jeg gjør. Frister litt å bare la de være, men får se. 

Skrevet

Jeg tenker ikke så mye ang dette, men hadde jeg ringt foreldrene min og de ikke ringt meg opp igjen, så hadde jeg sjekket om alt var i orden. Vi snakkes daglig og når eller om jeg er syk, så sendes det snap, sms eller ringes ( begge veier) Men så er vi en sammensveiset familie og skjønner at du kan være skuffet for lite engasjement fra deres side ❤️

Ønsker deg god bedring !

Skrevet

Ja, du har rett. Er litt skuffet. Usikker hva jeg gjør. Frister litt å bare la de være, men får se. 

Spørs jo om de tar deg med på hytta igjen til sommeren, da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Spørs jo om de tar deg med på hytta igjen til sommeren, da. 

Hva mener du? 

Skrevet
KellyTaylor skrev (1 time siden):

Jeg tenker ikke så mye ang dette, men hadde jeg ringt foreldrene min og de ikke ringt meg opp igjen, så hadde jeg sjekket om alt var i orden. Vi snakkes daglig og når eller om jeg er syk, så sendes det snap, sms eller ringes ( begge veier) Men så er vi en sammensveiset familie og skjønner at du kan være skuffet for lite engasjement fra deres side ❤️

Ønsker deg god bedring !

Takk for god bedring! 

Skrevet
Himmel og hav skrev (5 timer siden):

Jeg hadde blitt skuffa. Jeg er syk selv om dagen og mamma og pappa ringer meg hver dag for å høre hvordan det går og slå av en prat. Det koster så fryktelig lite å ta to minutter og ringe og spørre hvordan det går og ønske god bedring. 

Så koselig av de! Og enig at de koster så lite. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, da hadde jeg blitt skuffet. 

God bedring!

Anonymkode: 250da...d45

Takk for god bedring! 

Skrevet

Har nok ikke så mye interesse av meg. 

Skrevet

Min mor hadde ringt minst en gang hver dag og hadde nok kommet innom flere ganger på en uke også, selv om hun bor litt unna. Sist jeg var syk så var hun innom og rydda litt, satte blomster på bordet og sjekka hvordan det sto til i kjøleskapet. Dette er slik mamma gjør, det skal sies at jeg er veldig lite syk så når først sier jeg er syk så er jeg ganske syk. 

Jeg og min søster gjør det samme når hun er syk. Da hun havnet i rullestol og ble ikke fungerende hadde jeg husmorskurs på pappa siden det ikke holdt med at meg og min søster bare kom innom. 

Det er også normalt å ringe opp igjen i min familie, så ringes det ikke samme dag så ringer vi igjen eller ringer og hører med de andre i husstanden. 

Men jeg forventer ikke at mamma skal komme eller ringe mye, men slik er det hos oss uten at noen føler ett press på noen som helst måte. Jeg vet mamma egentlig ikke trenger hjelp når hun er syk, men jeg vet selv hvor deilig det er når noen slenger over støvsugeren, går ut med søppel, bretter klesvaska eller noe annet. Det koster meg ingenting og gir meg like mye som det gir min mor. 
Nå skal min far operere neste mnd og begge ungene har gitt klar beskjed at vi skal bake favorittkaka hans dagen etter for å levere den på døra. Andre gang i mine barns liv han er syk eller blit satt ut av spill, første gang så hadde han vist blitt kjempe fysen på dette men torde ikke å spørre selv så min mor sendte meg melding noen dager etter. Så denne gangen skal han få det tidlig.

Anonymkode: 0f640...e3e

Skrevet

Graden av sykdom spiller en rolle for om jeg ville blitt lei meg. Er du forkjøla får du lite sympati fra meg, men har du hatt en alvorlig operasjon eller har nyoppdaget kreft er det annerledes. 

Anonymkode: cff97...70d

Skrevet

Hva mener du? 

Har nok ikke så mye interesse av meg. 

Å, jeg tror veldig godt du vet hva jeg mener. 

"Ingen bryr seg", "hva ville du gjort hvis ingen hadde sendt deg snap eller sms hele helga" "nå er jeg invitert bort, men vet ikke om jeg gidder å gå likevel, de vil sikkert ikke ha besøk av meg selv om de ba meg" "i neste uke skal det jo regne, så da vil jeg ikke på hytta, men jeg sier i alle fall ikke fra at jeg helst vil dit nå" 

Du har en nesten manisk hang til å dyrke din egen offerrolle i "ingen bryr seg, det er synd på meg"-gamet ditt. Så manisk at du til og med jager etter tråder som blir slettet, for å se om noen sa noe ufordelaktig om deg. 
Vel, nå sier JEG noe ufordelaktig om deg: dra huet ut av ræva og skaff deg en annen hobby enn "ingen bryr seg"-leken! Begynn å samle inn penger til sultende barn, eller noe, så får du i alle fall øynene opp for litt EKTE lidelse!

Skrevet

Å, jeg tror veldig godt du vet hva jeg mener. 

"Ingen bryr seg", "hva ville du gjort hvis ingen hadde sendt deg snap eller sms hele helga" "nå er jeg invitert bort, men vet ikke om jeg gidder å gå likevel, de vil sikkert ikke ha besøk av meg selv om de ba meg" "i neste uke skal det jo regne, så da vil jeg ikke på hytta, men jeg sier i alle fall ikke fra at jeg helst vil dit nå" 

Du har en nesten manisk hang til å dyrke din egen offerrolle i "ingen bryr seg, det er synd på meg"-gamet ditt. Så manisk at du til og med jager etter tråder som blir slettet, for å se om noen sa noe ufordelaktig om deg. 
Vel, nå sier JEG noe ufordelaktig om deg: dra huet ut av ræva og skaff deg en annen hobby enn "ingen bryr seg"-leken! Begynn å samle inn penger til sultende barn, eller noe, så får du i alle fall øynene opp for litt EKTE lidelse!

Så du forstår ikke at dette er sårt og ikke kjekt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du forstår ikke at dette er sårt og ikke kjekt? 

Andre har rikere livet enn meg og folk som bryr seg og er glad i de. 

Gjør kjekke ting, blir bedt på ting, vinkveld, venninnekveld, på byn, revyer osv. 

Har kjærester (sex, klem, få høre at jeg er glad i deg og er oppriktig interessert  i en). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Andre har rikere livet enn meg og folk som bryr seg og er glad i de. 

Gjør kjekke ting, blir bedt på ting, vinkveld, venninnekveld, på byn, revyer osv. 

Har kjærester (sex, klem, få høre at jeg er glad i deg og er oppriktig interessert  i en). 

Men kan kan gjerne høre at andre skal eller høre andre har gjort. Andre tar dette som en selvfølge siden de har det sånn. Latter, glede og grunn til å stå opp dagen etter osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...