Gå til innhold

Anonyme innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er det som gjør at det skal hver så lett å skrive stygge kommentarer her inne og mobbe på ett forum som er beregnet for barn og foreldre? Er det ingen som går inn i seg selv litt før man poster på ett innlegg? Når folk spør om råd, hjelp og er kanskje litt fortvilet så kommer det enkelt innlegg så stygge og hånlige rettet mot den personen. Det er mange her inne som føler de ikke kan snakke med venner/familie osv om ett problem og søker råd og veiledning her inne blandt likestillende. Det burde ikke vært lov å poste anonyme innlegg i det hele tatt mener jeg. Voksne folk bør virkelig gå inn i seg selv! Har du ikke noe fint å skrive så la hver! Du vet aldri hva den andre personen sliter med. 
sånn! Nå fikk jeg sakt det

Endret av frustrertfrue33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
frustrertfrue33 skrev (5 minutter siden):

Hva er det som gjør at det skal hver så lett å skrive stygge kommentarer her inne og mobbe på ett forum som er beregnet for barn og foreldre? Er det ingen som går inn i seg selv litt før man poster på ett innlegg? Når folk spør om råd, hjelp og er kanskje litt fortvilet så kommer det enkelt innlegg så stygge og hånlige rettet mot den personen. Det er mange her inne som føler de ikke kan snakke med venner/familie osv om ett problem og søker råd og veiledning her inne blandt likestillende. Det burde ikke vært lov å poste anonyme innlegg i det hele tatt mener jeg. Voksne folk bør virkelig gå inn i seg selv! Har du ikke noe fint å skrive så la hver! Du vet aldri hva den andre personen sliter med. 

Det har vært sånn lenge. Hadde folk ikke vært anonyme, hadde det vært en helt annen tone her, uten tvil. Er ikke bare stygge kommentarer, men så utrolig lite voksent. 

Skrevet
Elizabeth skrev (8 minutter siden):

Det har vært sånn lenge. Hadde folk ikke vært anonyme, hadde det vært en helt annen tone her, uten tvil. Er ikke bare stygge kommentarer, men så utrolig lite voksent. 

Ja jeg har vært her i mange år og det burde fjernes slik at slike folk kan stå litt mer ansvarlige for det de skriver. Admin bør virkelig vurder å gjør noe her, hvis ikke godkjenner hun en slik oppførsel

Skrevet

Noen er stygge på Facebook også, det overrasker meg mer 🥺

Skrevet
Elizabeth skrev (15 minutter siden):

Hvis muligheten til å være anonym ble fjernet ville hele forumet bli borte. Mange ville gått inn for å lese, men veldig få hadde vært så dumme at de skrev innlegg som kunne være provoserende for noen. I et par uker hadde det nok blit et koze-moze forum før det hadde blitt helt stille.

Anonymkode: 9607f...fbc

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis muligheten til å være anonym ble fjernet ville hele forumet bli borte. Mange ville gått inn for å lese, men veldig få hadde vært så dumme at de skrev innlegg som kunne være provoserende for noen. I et par uker hadde det nok blit et koze-moze forum før det hadde blitt helt stille.

Du har nok helt rett. Få hadde turt å spør om ømfintlige spørsmål. 

Skrevet
Elizabeth skrev (Akkurat nå):

Eller gi svar som var noe annet enn "Jeg heier på deg."

Skrevet

Synes ikke det er verre her enn på forum på FB med navn og bilde. 
Da jeg ble mamma oppsøkte jeg et par grupper der jeg trengte info. Ta feks grupper for bæretøy av nyfødte. Har aldri opplevd maken til sinte, drittslengende, lakterende kvinner. Og det er faktisk en gjenganger at nybakte mødre er SLEMME. Tett fulgt av nylige pensjonister. Det er masse sinte folk uten oppdragelse der ute. Jeg prøver bare unngå de. 

Skrevet
Elizabeth skrev (28 minutter siden):

Men det kunne vært mulig at det gikk an å støtte spørsmål anonymt, men ikke svare anonymt.

Anonymkode: f848a...287

Skrevet
Elizabeth skrev (55 minutter siden):

Ja, det hadde vært en annen tone, for da hadde forumet vært mer eller mindre dødt.

Anonymkode: 691c1...d42

Skrevet
Elizabeth skrev (1 time siden):

Det er så komisk når smårips snakker om å være voksen.

Anonymkode: c10b6...d2d

Skrevet

Det er jo mulig å rapportere kommentarer, kanskje vi burde bli flinkere til det? Mulig kommentaren burde blitt stående, men at den som skrev den fikk en time-out. 

Skrevet
TheWitch skrev (Akkurat nå):

Det er jo mulig å rapportere kommentarer, kanskje vi burde bli flinkere til det? Mulig kommentaren burde blitt stående, men at den som skrev den fikk en time-out. 

Hvorfor skulle man få en timeout for en kommentar som ikke slettes?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skulle man få en timeout for en kommentar som ikke slettes?

Om noen har rukket å referere til den samme kommentaren så må mye annet slettes også og tråden kan miste helt sammenhengen. 

Men om de med stygge kommentarer ikke får fortsette før om 2 uker så går nok luften litt ut av den diskusjonen. Det hadde jo vert greit om kommentaren ble merket med f.eks.: "personen sitter i skammekroken" eller noe slikt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er så komisk når smårips snakker om å være voksen.

Anonymkode: c10b6...d2d

Ja, spesielt når man har lav mental alder. 

Skrevet
TheWitch skrev (2 timer siden):

Man skal selvsagt ikke bli utestengt pga en kommentar som ikke bryter forumreglene? Hvem skal vurdere dette fra gang til gang, mener du?

Jeg syns de gode og konstruktive svarene er i stort flertall. Når noen skriver "hundre" innlegg om det samme problemet og er helt ute av stand til å ta til seg noen av rådene må de faktisk tåle å få tilbakemelding på det. 

Rapporter kommentarer som bryter reglene og over se dem du bare ikke liker, er mitt råd. Det er jo gøy med litt temperatur her inne også. 

Anonymkode: 8ba23...04a

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (4 timer siden):

For det første, dette forumet er ikke beregnet for barn. For det andre, hvis det ikke er lov å poste som anonym, blir dette et dødt forum. Uansett hvordan du snur og vrenger på det, er det nå engang slik. 

Anonymkode: 75663...e0e

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (4 timer siden):

Å klage på at det er lov å poste anonymt på et eksiterende anonymforum er jo litt bakvendt. Kanskje man da burde vurdere et forum hvor det ikke er mulighet for å skrive anonymt heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man skal selvsagt ikke bli utestengt pga en kommentar som ikke bryter forumreglene? Hvem skal vurdere dette fra gang til gang, mener du?

Jeg syns de gode og konstruktive svarene er i stort flertall. Når noen skriver "hundre" innlegg om det samme problemet og er helt ute av stand til å ta til seg noen av rådene må de faktisk tåle å få tilbakemelding på det. 

Rapporter kommentarer som bryter reglene og over se dem du bare ikke liker, er mitt råd. Det er jo gøy med litt temperatur her inne også. 

Anonymkode: 8ba23...04a

Hva med å heller scrolle videre i stede for å kommentere? 

Skrevet

Nå har ikke alltid muligheten til å være anonym vært her, og det var absolutt et levende forum før også. Føler tvert imot at anonymforum har drept hele DIB, før var det liv på flere sider her. Men pga ekstremt mye trolling er det få som tør skrive noe sensitivt her med Nick.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden):

Nå har ikke alltid muligheten til å være anonym vært her, og det var absolutt et levende forum før også. Føler tvert imot at anonymforum har drept hele DIB, før var det liv på flere sider her. Men pga ekstremt mye trolling er det få som tør skrive noe sensitivt her med Nick.

Du må også huske at den aktiviteten du viser til var i en annen tid, der blant annet nettvett ikke stod spesielt høyt sammenlignet med nå. 

Anonymkode: 1ff93...adb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du må også huske at den aktiviteten du viser til var i en annen tid, der blant annet nettvett ikke stod spesielt høyt sammenlignet med nå. 

Anonymkode: 1ff93...adb

Det vsr jo en lang periode med en skravleside der du måtte bruke nick og en anonymside der du ikke trengte det. Skravlesiden var nesten død.

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (7 timer siden):

Med få unntak skriver jeg alltid som anonym. Dette er et helt bevisst valg mtp. nettsikkerhet, og det ble jo tydelig etter en sak her inne for noen år siden, da en bruker som alltid skrev med nick ble oppsøkt privat med trusler m.m.

Jeg tenker meg alltid om hva jeg skriver, og det hender en gang i blant jeg sletter det jeg har skrevet og heller går ut av tråden, istedenfor å poste noe, eller jeg begynner å skrive på nytt.

Det er et lite fåtall anonyme som går igjen når det gjelder å være ufine mot andre. Noen er lett gjenkjennelige. Da er det bare å ikke gi dem oppmerksomhet, men heller rapportere dem som regelbrudd.

De fleste anonyme svarer ordentlig, heldigvis, så ikke skjær alle anonyme over én kam.

Anonymkode: 6b297...b93

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Når man har vært her lenge nok med nick, blir det umulig å få lov å skrive noe som helst uten at alle eldgamle tråder skal brukes mot deg. DET er en god grunn til å beholde muligheten til å være anonym. Du har sikkert vært her en stund, så kanskje du husker hvordan det gikk med alle som brukte nicket sitt aktivt? F eks kunne ikke "Sint naken biltyv" vise seg på forum uten å bli skjelt huden full, "Mamman til Nurket" ble kalt alkoholiker i alle tråder, "Elsker livet" ble jaget rundt med spørsmål om sin religion, "Pashla" fikk ikke poste et eneste innlegg uten at folk skulle fortelle hva de mente om henne, og "Juliea" ble vel regelrett stalket i sitt eget hjem!

Om disse er mindre aktive nå, eller om de bare har slutta å skrive med nick, vet jeg ikke. Men for min egen del vet jeg at jeg aldri i livet går tilbake til å bruke nick etter at en skrulling hadde sett seg lei på meg og begynte å forfølge meg i ulike tråder.

Anonymkode: 5855a...895

Skrevet
TheWitch skrev (2 timer siden):

Hva med å heller scrolle videre i stede for å kommentere? 

Da poster de innlegget på nytt...

Anonymkode: 5855a...895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...