Gå til innhold

Håndhilser man nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju i dag og blir så usikker..skal man håndhilse? Orker ikke noe klein stemning i starten 😅😅

Anonymkode: 7b1df...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!! Det er forsatt en pandemi!!

Anonymkode: 00ea1...af2

Skrevet

Jeg gjør kun det med kjente. Klemmer også. 

Anonymkode: 09d90...397

Skrevet

Ja, jeg anser dette som normal høflighet å håndhilse og har vært betenkt i stor grad faktisk. Heller håndhilse enn klemming, og vasker meg så fort jeg kan på hendene etter håndhilsing.

Skrevet

Ja. Det hadde jeg absolutt gått utifra var innafor nå.

Skrevet

De fleste er ganske runde på dette, hvis man åpner med nettopp det spørsmålet. Jeg jobber tett på en del arbeidsgivere, de er like usikre de og. 

Anonymkode: 317c5...ef4

Skrevet

Håper vi kan bli kvitt denne uhygeniske skikken.

Anonymkode: a534c...dba

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Håper vi kan bli kvitt denne uhygeniske skikken.

Anonymkode: a534c...dba

Nei, å håndhilse er en enkel, men svært hyggelig ting å gjøre. Med normal håndhygiene er håndhilsing helt ufarlig. 

Anonymkode: 6224b...7db

Skrevet

Jeg holder fremdeles avstand i den grad det lar seg gjøre og unngår håndhilsing, unødvendig klemming og tett omgang med andre. Jeg ville nok likevel ha håndhilst på et jobbintervju dersom den andre strakk frem hånden. 

Anonymkode: df64d...c75

Skrevet

Jeg vil ikke håndhilse enda.

Jeg ville forsøkt å lese situasjonen, Evt spørre rett ut, med Glimt i øyet- hvordan hilser vi nå.

Anonymkode: 40e1d...2ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil ikke håndhilse enda.

Jeg ville forsøkt å lese situasjonen, Evt spørre rett ut, med Glimt i øyet- hvordan hilser vi nå.

Anonymkode: 40e1d...2ab

Dette.

Skrevet

Jeg hadde håndhilst hvis den andre tok initiativet til det, men hadde ikke tatt initiativet selv.

Anonymkode: b6895...51d

Skrevet

Jeg har nettopp hatt businessmøte med folk fra Italia, og svaret er ja, vi håndhilste. 

På intervju ville jeg lest situasjonen og handlet ut fra det. Men ingenting galt i å håndhilse nå. 

Anonymkode: 7df99...47a

Skrevet

Håndhilse, og løpe til spritdispenseren etterpå.. 😅

Anonymkode: c4adb...6dd

Skrevet

Jeg spør jeg. Skal vi ta hverandre i hånda eller skal vi bare sparke hverandre i leggen? 

Anonymkode: a2c13...034

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, å håndhilse er en enkel, men svært hyggelig ting å gjøre. Med normal håndhygiene er håndhilsing helt ufarlig. 

Anonymkode: 6224b...7db

Det er ikke hyggelig i det hele tatt, faktisk. Pandemien har virkelig vært helt vidunderlig på denne måten. Endelig har jeg sluppet uønsket fysisk kontakt med andre mennesker. Jeg synes det å legge hånden mot hjertet og bukke lett er en mye vakrere måte å hilse på - og den krever ingen fysisk kontakt. 

Anonymkode: ee16f...818

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke hyggelig i det hele tatt, faktisk. Pandemien har virkelig vært helt vidunderlig på denne måten. Endelig har jeg sluppet uønsket fysisk kontakt med andre mennesker. Jeg synes det å legge hånden mot hjertet og bukke lett er en mye vakrere måte å hilse på - og den krever ingen fysisk kontakt. 

Men de fleste mennesker virker på en bedre måte enn deg, og et håndtrykk er neppe traumatiserende for de fleste av oss. 

Jeg hadde spritet hendene før møtet, håndhilst om situasjonen tilsa det, og passet på å ikke ta meg i ansiktet før jeg fikk vaske eller sprite meg. 

Anonymkode: b1eef...4b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men de fleste mennesker virker på en bedre måte enn deg, og et håndtrykk er neppe traumatiserende for de fleste av oss. 

Jeg hadde spritet hendene før møtet, håndhilst om situasjonen tilsa det, og passet på å ikke ta meg i ansiktet før jeg fikk vaske eller sprite meg. 

Å, så flink du er til å bruke hersketeknikker! Se, jeg kan også! Følte du deg kul nå,?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å, så flink du er til å bruke hersketeknikker! Se, jeg kan også! Følte du deg kul nå,?

Hun påpeker jo bare fakta. Ser ingen hersketeknikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Egentlig ikke. Jeg ser heller ingen hersketeknikk. Pleier du å trekke det kortet hver gang du får motargument? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun påpeker jo bare fakta. Ser ingen hersketeknikk. 

Nei, hun gjør ikke det.

Jeg svarte at jeg ikke synes det er hyggelig å håndhilse og kom med en begrunnelse og et forslag til alternativ løsning. 

Hun svarer med å tillegge meg en reaksjon, svært negative og overdreven sådan, som jeg ovhode ikke har. Dette er en hersketeknikk. Jeg blir selvfølgelig ikke traumatisert av et håndtrykk, det er ikke et fakta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Egentlig ikke. Jeg ser heller ingen hersketeknikk. Pleier du å trekke det kortet hver gang du får motargument? 

Du tillgger meg en reaksjon jeg ikke får (blir traumatisert) og som jeg heller ikke har antydet at jeg får. Det er faktisk en hersketeknikk. At du ikke er oppmerksom på at du bruker hersketeknikker kan jeg ikke gjøre så mye med annet enn å forklare det for deg. Får jeg foreslå at du googler det og leser deg opp litt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du tillgger meg en reaksjon jeg ikke får (blir traumatisert) og som jeg heller ikke har antydet at jeg får. Det er faktisk en hersketeknikk. At du ikke er oppmerksom på at du bruker hersketeknikker kan jeg ikke gjøre så mye med annet enn å forklare det for deg. Får jeg foreslå at du googler det og leser deg opp litt? 

Se der, du er jo bedre på hersketeknikk en meg ❤️ Det er faktisk ikke vanlig å ha problemer med et enkelt håndtrykk, men jeg ser jo at du blir lett krenket og blåser ting ut av proporsjon. 

Skrevet

I en intervjusituasjon ville jeg sett an. Dersom noen strekker frem hånden ville jeg selvfølgelig tatt den. Jeg treffer nye mennesker i jobben min daglig, og har automatisk begynt å hilse ved å legge høyre hånd mot hjertet og presentere meg. Dette er ikke noe jeg startet med bevisst, det kom bare helt naturlig. 

Anonymkode: c30bd...79b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen grunn til å være så hårsår

Anonymkode: b6895...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...