Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Skal bestille bunad til dattera mi (7. Klassing nå). Er tilbud på Norske bunader til 21 900. Når jeg googla virker det som om det er det prisen ligg på? Noen erfaring med norske bunader? Håper å finne lokale folk som kan sy 🤞. Anonymkode: 3183f...9bd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skal bestille bunad til dattera mi (7. Klassing nå). Er tilbud på Norske bunader til 21 900. Når jeg googla virker det som om det er det prisen ligg på? Noen erfaring med norske bunader? Håper å finne lokale folk som kan sy 🤞. Anonymkode: 3183f...9bd Ser nå at den er skreddersydd. Betyr det at de syr og monterer? Anonymkode: 3183f...9bd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Det er kinabunader som blir montert i Norge, sier de ihvertfall. Om du googler etter erfaringer med Norske bunader er det mange som er misfornøyd, og da både med stoff, broderier, farger, div mangler og montering. Jeg synes det er veldig feil å bestille et slikt plagg fra folk som produserer i Kina. Det er en norsk håndtverktradisjon, også sitter det damer på en fabrikk i Kina og broderer etter bilder... Det er mange flinke skreddere i Kina, men de er ikke eksperter på norsk håndtverktrasisjon. Jeg anbefaler f.eks Bunadrosen o.l steder hvor bunaden faktisk blir brodert i Norge, av folk som er utdannet innen bunadsøm, om du ikke finner noen som kan gjøre det privat. Anonymkode: bf000...c88
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Ja, jeg las det. Men dersom vi finner lokale til å sy er det vel det samme hvor vi bestiller stoffet, vest og sytråd fra?🤔 Anonymkode: 3183f...9bd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er kinabunader som blir montert i Norge, sier de ihvertfall. Om du googler etter erfaringer med Norske bunader er det mange som er misfornøyd, og da både med stoff, broderier, farger, div mangler og montering. Jeg synes det er veldig feil å bestille et slikt plagg fra folk som produserer i Kina. Det er en norsk håndtverktradisjon, også sitter det damer på en fabrikk i Kina og broderer etter bilder... Det er mange flinke skreddere i Kina, men de er ikke eksperter på norsk håndtverktrasisjon. Jeg anbefaler f.eks Bunadrosen o.l steder hvor bunaden faktisk blir brodert i Norge, av folk som er utdannet innen bunadsøm, om du ikke finner noen som kan gjøre det privat. Anonymkode: bf000...c88 Finnes bunadsrosen kun i Drøbak? Vi bor i Stavanger området så det blir litt langt 🤣 Anonymkode: 3183f...9bd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg las det. Men dersom vi finner lokale til å sy er det vel det samme hvor vi bestiller stoffet, vest og sytråd fra?🤔 Anonymkode: 3183f...9bd Da bestiller du materialpakke fra husfliden. Da får du ullstoff produsert i Norge, farget inn med riktig farger og påtrykt tegninger. De som syr bruker disse pakkene. Anonymkode: bf000...c88
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 👍googla videre og kom inn på bunadhuset i Stavanger. De har fagbrev og syr selv. Noen som har erfaring der i fra? Anonymkode: 3183f...9bd
sug lut Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Skal bestille bunad til dattera mi (7. Klassing nå). Er tilbud på Norske bunader til 21 900. Når jeg googla virker det som om det er det prisen ligg på? Noen erfaring med norske bunader? Håper å finne lokale folk som kan sy 🤞. Anonymkode: 3183f...9bd Gå via lokalt husflidslag, ikke amatører og svindlere og utlendinger.
Gladjente00 Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet men jeg bor i Stavanger området. Jeg kjøper fra nordaker bunad og har regnet med brodering og montering + stoff, sko og skjorte blir 27000 kr utenom sølv
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Er det ikke de som har fått så mye klager? Mener jeg så noe om det på TV2 hjelper deg eller det tilsvarende programmet på NRK Anonymkode: 19987...163
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er det ikke de som har fått så mye klager? Mener jeg så noe om det på TV2 hjelper deg eller det tilsvarende programmet på NRK Anonymkode: 19987...163 Jo det stemmer! Det husker jeg at jeg så! Oi må ikke bestille fra de HI Anonymkode: f252d...b18
sug lut Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Skal bestille bunad til dattera mi (7. Klassing nå). Er tilbud på Norske bunader til 21 900. Når jeg googla virker det som om det er det prisen ligg på? Noen erfaring med norske bunader? Håper å finne lokale folk som kan sy 🤞. Anonymkode: 3183f...9bd Hvilken bunad er det du vil ha til datteren din? Kan hende vi kan tipse om hvor du bør gå. Endret 7. oktober 2021 av sug lut
amandine Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg ville sjekket finn.no også. Og mange, inkludert Nordaker i Stavanger, gir deg rabatt om du kjøper alle materialene der.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Erfaring fra bunadhuset i Stavanger? Ser de har fått gode anmeldelser. Hun har lyst på Jelsa bunad. Anonymkode: 3183f...9bd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 sug lut skrev (20 minutter siden): Hvilken bunad er det du vil ha til datteren din? Kan hende vi kan tipse om hvor du bør gå. Jelsabunad. Anonymkode: 3183f...9bd
prebs Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har Jelsabunad! (Med grønt brokadeliv, nå er det kommet så mange fine farger.) Den får du jo veldig lett i Stavanger, der må de være eksperter. Jeg fikk min sydd i Oslo, og det ble nydelig det også. Men kappen måtte vi bestille fra Stavanger.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jelsabunad. Anonymkode: 3183f...9bd Nordaker har vert i så mange år så jeg hadde ikke gått til noen andre. Kjempe flinke er de og. Jeg kjøpte min bunad der når jeg skulle konfirmeres og det er over 25 år siden Anonymkode: f252d...b18
amandine Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jelsabunad. Anonymkode: 3183f...9bd Da ville jeg definitivt brukt Nordaker. De har det beste utvalget av stoff. Sier som Prebs!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nordaker har vert i så mange år så jeg hadde ikke gått til noen andre. Kjempe flinke er de og. Jeg kjøpte min bunad der når jeg skulle konfirmeres og det er over 25 år siden Anonymkode: f252d...b18 Takk for tilbakemelding👍 vet dere hvor mye de tar for å brodere? Anonymkode: 3183f...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå