Gå til innhold

Er jobbmarkedet presset nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er langtidssykemeldt fra jobben. Det er jobben i seg selv som er årsaken, så jeg kommer ikke til å komme tilbake dit. 

Dermed søker jeg jobber nå. Jeg er tidlig i 40-årene og har ingen småbarn lenger, og jeg søker ikke jobber jeg ikke er kvalifisert for. Jeg har aldri hatt problemer med å skaffe meg jobb. Har som regel fått de jobbene jeg har søkt på. Men nå er det vanskelig. De jobbene jeg søker på får jeg ikke, og får tilbakemelding på at det var 100 søkere eller 150 søkere eller lignende. Jeg kan heller ikke ta en hvilken som helst jobb da jeg må ha en inntekt som matcher utgiftene. 
Samtidig ser jeg avisene skrive om folk som har fått 10 jobbtilbud, så da tenker jeg at det kanskje er kontorbransjen som er presset nå? Det er jo bare det jeg kan, så å bytte marked kan bli enda vanskeligere da jeg ikke har de rette kvalifikasjonene. 

Så… dere som ansetter i kontorstillinger: hvordan er det på dette markedet om dagen?

Anonymkode: 5c061...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "kontrobransjen" da? Jeg jobber på kontor for så vidt, som advokat. Vi ansetter som vanlig. 

Anonymkode: 91e5b...2e4

Skrevet

Jeg kan det meste i kontorfaget med unntak av regnskap. Har ledererfaring og juridisk kompetanse

Anonymkode: 5c061...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...