Gå til innhold

Litt deprimerende🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sparsommelig. Setter alle i familien først og prioriterer alltid meg selv sist. Alle har alt de trenger.

For en gang skyld bestemte jeg meg for å kjøpe en helt ny mobil og bruke litt penger på meg selv. Og reaksjonene lot ikke vente på seg. Alle ble sure og kommentarene har haglet.

Er dette prisen for å alltid sette andre først? 
Barna er godt oppdratt og pleier ikke være sånn. Men denne klarte de ikke å gå forbi😐

Anonymkode: 3ded8...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at du er skuffet.

Men se om du greier å snu dette til å bli en god anledning til å finpusse oppdragelsen og bevisstheten til barna. Snakk om hvor viktig det er å unne andre noe godt, unne andre gleder, det å ikke ta fra andre glede over noe de selv også kanskje gjerne skulle hatt.

Og kanskje også ta opp det at det er så sjelden du unner deg selv noe spesielt, og nå trengte du en ny telefon, så da ble det slik denne gangen. Og minne dem på at de (antar jeg) har gode, funksjonelle mobiler selv, og at de ikke trenger nye. Hvis de ønsker seg en oppgradering av mobil, da er det på tide å begynne å jobbe litt og spare penger til (for) dyre mobiler. Da vil de også lære seg bedre verdien av penger og arbeid.

Gratulerer med ny mobil - gled deg over den :)

Anonymkode: fa712...91a

Skrevet

Jeg regner med du satte dem kraftig på plass. Så jeg ser ingen grunn til å svare på dette.

Anonymkode: fafdc...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...