Gå til innhold

Kommer du til å takke ja til den tredje dosen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Komplott? Hvor har jeg sagt det? 
Da pandemien var et faktum i mars 2020, sa mydighetene: To uker med nedstengning, så er det nok over. Så sa de: Vi får holde avstand, bruke håndsprit, bruke munnbind, så går alt over. Alle barn må avstå fra lek, moro, bursdager og lekeland, så går det over. Videre ble det: Vaksinen er her! Jippi! Det blir de eldste og de sykeste som må ta den. Da går det over. Plutselig måtte alle ta vaksinen. Da skulle det gå over. Så måtte alle ta to doser, så skulle det gå over. Nå er det snakk om tre doser, men bare på de eldste. Yeah, right. Og fortsatt tror dere på dem?

Anonymkode: 5c75e...815

Hvilke myndigheter er det du har hørt på. Dette er jo langt fra det som ble komunisert fra den norske regjeringen.

Anonymkode: 8e55f...31e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvilke myndigheter er det du har hørt på. Dette er jo langt fra det som ble komunisert fra den norske regjeringen.

Anonymkode: 8e55f...31e

Det er AKKURAT det som er blitt kommunisert fra den norske regjeringen. Hva mener du de har sagt, hvis de ikke har sagt dette?

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Komplott? Hvor har jeg sagt det? 
Da pandemien var et faktum i mars 2020, sa mydighetene: To uker med nedstengning, så er det nok over. Så sa de: Vi får holde avstand, bruke håndsprit, bruke munnbind, så går alt over. Alle barn må avstå fra lek, moro, bursdager og lekeland, så går det over. Videre ble det: Vaksinen er her! Jippi! Det blir de eldste og de sykeste som må ta den. Da går det over. Plutselig måtte alle ta vaksinen. Da skulle det gå over. Så måtte alle ta to doser, så skulle det gå over. Nå er det snakk om tre doser, men bare på de eldste. Yeah, right. Og fortsatt tror dere på dem?

Tror du at de bevisst lurer oss? Eller tror du at det var et nyoppstått virus som ingen kjente til og som man ikke i sin villeste fantasi kunne tro skulle få så store konsekvenser? Er du ikke glad for at verdens helsemyndigheter tok det slik på alvor at ikke enda flere ble syke?

Anonymkode: 47795...d6f

Ja, men ikke før verdens fattige land har fått sine doser. 
helt forkastelig at vesten stikker av med alt, mens de fleste land i Afrika ikke engang har fått vaksinert sine egne helsearbeidere. 
For en forskrudd, egoistisk og urettferdig verden vi lever i. 

Anonymkode: b4a81...cc6

prebs skrev (18 timer siden):

Jeg nekter plent å ta dose tre før resten av verden har fått dose en. *Velsignet være skamvettet*

🙏🏻 Dette! Var innom tanken på første dose også, føles litt ugreit når jeg kan sitte trygt på hjemmekontor, mens helsearbeidere i andre land står i front uten noen beskyttelse. 

Men så er jeg ikke bedre enn at smitteutbrudd på skolen til ene her kombinert med doser som kastes 😳 dyttet meg i retning å ta første og andre runde. Nå ser jeg derimot ingen gode argumenter for å snike først i køen nok en gang. 

Anonymkode: 4474e...cc6

Annonse

Nei. Kommer ikke til å ta dose tre. Har hatt mensen omtrent sammenhengende i 3 mnd nå, kun med noen dagers opphold her og der. Jeg er nesten tom for jern, hodepine hver eneste dag, plages med svimmelhet, må ta tilskudd av alle slags mulige vitaminer, trøtt og sliten, gått ned 10 kg på 3 mnd. Så nei, blir ikke flere doser på meg. Og legene er jo søren meg ikke interessert i å hjelpe meg! Eneste jeg har fått tilbud om er å sette inn hormonspiral🙄

Anonymkode: 7ff15...803

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, men ikke før verdens fattige land har fått sine doser. 
helt forkastelig at vesten stikker av med alt, mens de fleste land i Afrika ikke engang har fått vaksinert sine egne helsearbeidere. 
For en forskrudd, egoistisk og urettferdig verden vi lever i. 

Anonymkode: b4a81...cc6

Nå snakker FHI om å gi en fjerde dose til visse grupper innen ikke for lenge.

Her ser vi den grelle sannheten:

https://www.nrk.no/urix/new-york-times_-fattige-land-betaler-mer-for-moderna-vaksinen-1.15684199

Fattige land må betale mer for vaksinene de kjøper.

Det er dyrt å være fattig.

Og i mellomtiden ler eierne av Moderna og andre vaksineprodusenter hele veien til banken. To av Modernas eiere har kommet inn på listen over USAs 400 rikeste siste året. Det anslås at de vil ha 14 milliarder dollar i rent utbytte i 2021. Samtidig har de mottatt tilsvarende 10 milliarder kroner i støtte fra amerikanske myndigheter.

Og på toppen av alt er de fritatt for alle ev. erstatningskrav fordi vaksinene er "hasteprodusert".

Ikke rart de ler på vei til banken - mens de krever nesten dobbel så mye betalt pr. vaksine av fattige land som de tar pr. vaksine til USA.

Anonymkode: 5cd07...783

• Opprett ny...