Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Vi er en liten avdeling med 8 personer og jeg har lyst å arrangere hemmelig julenisse i år. Maxbeløp 100 kr. Hadde du likt et sånt initiativ? Dette er ressurssterke og oppegående mennesker som både har råd og kapasitet til å finne en liten gave. Anonymkode: fa67e...580
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Skikkelig styrete. Har mer enn nok å drive med ellers. Det at man tilfeldigvis er kolleger betyr ikke det samme som at man er venninner. Anonymkode: 9a653...f96
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skikkelig styrete. Har mer enn nok å drive med ellers. Det at man tilfeldigvis er kolleger betyr ikke det samme som at man er venninner. Anonymkode: 9a653...f96 Men vi er selvsagt en godt sammensveiset gjeng, ellers hadde jeg jo ikke tenkt tanken. Det er både menn og kvinner i gjengen vår, og vi finner på ting utenom arbeidstid et par ganger i året. Vi liker hverandre. Anonymkode: fa67e...580
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Dette er bare moro. 😊🥳Hilsen en som ikke liker så mye styr. Anonymkode: 9f338...187
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg synes det er styr. Anonymkode: 7f936...958
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Hadde blitt med, men også tenkt at den sjokoladen vil jeg heller kjøpe selv. For synes det alltid er det i slike smågaver, folk tyr til det enkleste. Twist, marsipan, After eight og lignende. Og jeg er ikke glad i sjokplade engang. Så sett gjerne krav om ingen sjokolade. Anonymkode: 5edf6...926
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hadde blitt med, men også tenkt at den sjokoladen vil jeg heller kjøpe selv. For synes det alltid er det i slike smågaver, folk tyr til det enkleste. Twist, marsipan, After eight og lignende. Og jeg er ikke glad i sjokplade engang. Så sett gjerne krav om ingen sjokolade. Anonymkode: 5edf6...926 Jeg har ikke for vane å sette krav til gaver, så nei, det gjør jeg jo ikke. Dessuten så elsker jeg sjokolade Anonymkode: fa67e...580
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Vi har ikke hemmelig julenisse. Men de som vil kan kjøpe en gave og legge navnet sitt i en boks. Så trekker vi en lapp hver dag og den som får navnet sitt trukket, velger gave selv Anonymkode: dca87...01b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Vi har hatt det flere år. Alle vil være med. Hos oss var alle enige om at gaven måtte være personlig. Altså at giver måtte forsøke å finne ut noe om kollegaen liker og virkelig treffe blink. Det var en del av å bli enda mer sammensveiset og kjenne hverandre. Jeg syntes det har vært gøy å finne ut av hva jeg skal kjøpe. Feks hadde jeg en mannlig kollega jeg fikk et år. Skikkelig vanskelig å finne noe til. Så fant jeg ut at han i sin ungdom var skikkelig rockabilly. Kom over noen retro askebeger med rockabilly motiv. Han ble altså så oppriktig GLAD for det. Ble nesten litt rørt og sa det skulle få hedersplassen i mancaven hans. Det var så utrolig hyggelig at min lille gave gjorde han så glad. Det gjør noe med samholdet i avdelingen. Selv har jeg fått gaver jeg har blitt veldig glad for også. Fordi kollegaene har jobbet for å finne den perfekte lille tingen. Det er skikkelig hyggelig at mine kollegaer kjenner meg slik. Vi er en super gjeng og kollegaene mine er nesten som utstrakt familie. Anonymkode: e8f52...dac
Superdolly Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Vi har hatt det på jobb i noen år, og jeg synes det er kjempegøy. Hos oss blir det presisert at man ikke trenger å kjøpe noe som helst, man kan for eksempel være litt ekstra raus med ros, skrive et hyggelig kort eller være ekstra hjelpsom mot vedkommende. Folk blir ekstra glade og praten går i lunsjen. Alle forsøker å gjette på hvem som "har" en selv, samtidig som man helst ikke skal røpe seg selv. Jeg liker dette initiativet kjempegodt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg liker det også godt, men ville ikke satt noe pris på det. 100 kroner er veldig lite, samtidig som noen ting blir nærmest gratis (kjeks etc). Anonymkode: 0cc1b...735
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg liker det også godt, men ville ikke satt noe pris på det. 100 kroner er veldig lite, samtidig som noen ting blir nærmest gratis (kjeks etc). Anonymkode: 0cc1b...735 Jeg skjønte ikke helt hva du mente her? 100 kr er veldig lite, men kjeks er nesten gratis? Poenget er jo at det ikke skal koste mye, opplevelsen er det viktige her. hi Anonymkode: fa67e...580
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Vi har sånn opplegg på jobb, og vi er godt over hundre personer. Det er alltid presisert at dette ikke er noen plikt, og at det heller ikke behøver å være noen fysisk gave. Men gjerne både en nissestrek og en -glede. Mange kreative nissestreker opp gjennom årene! Hyggelig tradisjon. Anonymkode: cf2db...21b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Hemmelig julenisse er en barneskole-greie, er det ikke? Vær litt ekstra snill og grei i en mnd og kjøp en liten ting som minne om deg? Jeg kjøper inn pepperkaker og tar med annen julebakst (som likevel ikke blir spist opp hjemme, men som man bare må bake fordi det er tradisjon), og siste arbeidsdag før jul lager jeg gavebord som alle fyller opp med det de har råd til. Så nummereres og trekkes gavene Anonymkode: 8b9a8...276
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg synes det er kjempekoselig. Anonymkode: 0704b...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå