Gå til innhold

Apropos tidstyver…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min slutter på jobb halv fire, og har en halvtimes kjøring hjem. Jeg er gradert sykmeldt pga slitenhet i graviditet, og i tillegg hjemme med syk 1,5-åring i dag. 
Jeg regnet med han var på vei hjem, og sendte en sms om han kunne innom å hente ei pakke på veien. Joda, det kunne han, han skulle reise fra jobb nå😖 I går var den fem før han var hjemme, en time etter ventet, og også da gir han beskjed når han er på vei. Da har han visst i en time at han er forsinket.

Jeg blir så irritert! Hvorfor skal det være så vanskelig å holde seg til tidene, eller i det minste gi beskjed når man vet man blir senere? 

Det er ikke akkurat avslappende å være hjemme med syke småbarn heller, og jeg kjenner at jeg heller burde sagt at han måtte være hjemme med ungen selv, jeg er tross alt hjemme for meg selv, for å hvile/sove så jeg orker å gå på jobb…

Dagens utblåsning 😤

Anonymkode: 19a56...dd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er helt lik. Umulig å beregne noe som helst, fra middag, til kjøring av unger, til handletur. Du har min fulle sympati. Hilsen hun med den andre tidstyv-tråden. 

Anonymkode: fa933...ce4

Skrevet

Du vet, å være på jobb er himmelen i forhold til å være hjemme med syk unge, husarbeid osv.... Så at han drøyer er for å slippe unna, så klart!

Anonymkode: 585f7...c08

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min slutter på jobb halv fire, og har en halvtimes kjøring hjem. Jeg er gradert sykmeldt pga slitenhet i graviditet, og i tillegg hjemme med syk 1,5-åring i dag. 
Jeg regnet med han var på vei hjem, og sendte en sms om han kunne innom å hente ei pakke på veien. Joda, det kunne han, han skulle reise fra jobb nå😖 I går var den fem før han var hjemme, en time etter ventet, og også da gir han beskjed når han er på vei. Da har han visst i en time at han er forsinket.

Jeg blir så irritert! Hvorfor skal det være så vanskelig å holde seg til tidene, eller i det minste gi beskjed når man vet man blir senere? 

Det er ikke akkurat avslappende å være hjemme med syke småbarn heller, og jeg kjenner at jeg heller burde sagt at han måtte være hjemme med ungen selv, jeg er tross alt hjemme for meg selv, for å hvile/sove så jeg orker å gå på jobb…

Dagens utblåsning 😤

Du har ikke min sympati i det hele tatt. Er da måte på hvor mye du skal vite. Ser for meg at du maser noe grenseløst. Han er vel drittlei av maset ditt. Deal with it! Om du lager middag til han hver dag, (noe sier meg at det er han som gjør det også) er det bare å la det stå å bli kaldt. 

Anonymkode: 6ae8c...cbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Du har ikke min sympati i det hele tatt. Er da måte på hvor mye du skal vite. Ser for meg at du maser noe grenseløst. Han er vel drittlei av maset ditt. Deal with it! Om du lager middag til han hver dag, (noe sier meg at det er han som gjør det også) er det bare å la det stå å bli kaldt. 

Hvilket mas tenkte du på da? Det er forøvrig meg som lager middag hver dag. Det har jeg heller ingen problemer med. Om vi har vært på jobb begge to er han hjemme når maten er klar. At maten hans blir kald er strengt tatt heller ikke noe problem, men når jeg aldri vet om det er fem min eller halvannen time for sent han kommer så prøver jeg å vente. Med det resultatet at vi alle må spise litt halvkald eller ihjelkokt middag. Og at jeg må ta ansvaret og jobben med å mate barnet mens han kan kose seg med maten sin i ro og fred.

Skrevet

Janei, det får da virkelig være måte på. Å koordinere familien a/s er da ikke nødvendig!

Anonymkode: b7dd4...87a

Skrevet

Eier dere overhodet ikke evnen til å kommunisere, eller mobiltelefoner? Det er fullt mulig for han å gi beskjed om at han blir senere hjemme, og det er fullt mulig for deg å ringe eller sende sms og spørre når han kommer. Og det er veldig mulig å ta opp at du synes det er kjipt og plagsomt at det blir så uforutsigbart for deg med tanke på middag.

Anonymkode: 172f8...46d

Skrevet

Har u sagt direkte at du gjerne vil ha beskjed om når han kommer hjem og at du vil vite det før klokka 16 eller hva du nå forventer.

Gå og legg deg når han kommer hjem, så får du sikkert hvile nok for den dagen.

Anonymkode: 86124...df2

Skrevet

Jeg ville blitt tydelig på å kommunisere til ham hva du trenger, Hi. Nå er du delvis sykemeldt, da er det merkelig at han ikke selv forstår at han bør stille opp ekstra når barnet er sykt. Det minste burde da være at han kom rett hjem og tok ansvar for barnet når du, som er sykemeldt pga. graviditet, har hatt ansvaret for sykt barn hjemme hele dagen. Det har med det å se sin partner å gjøre, og det har med omsorg å gjøre, og det har med det å ikke ta partneren sin for gitt.

Dere må kommunisere bedre, hva dere begge trenger for å ha det bra i forholdet og med familien, hvordan dere begge kan få det bedre, bli bedre på kommunikasjon, ansvarsfordeling, beskjeder/ta med den andre i vurderinger når planene blir endret osv.

Er barnet sykt i morgen kan far ta hjemmedag.

Anonymkode: a8bde...60c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Eier dere overhodet ikke evnen til å kommunisere, eller mobiltelefoner? Det er fullt mulig for han å gi beskjed om at han blir senere hjemme, og det er fullt mulig for deg å ringe eller sende sms og spørre når han kommer. Og det er veldig mulig å ta opp at du synes det er kjipt og plagsomt at det blir så uforutsigbart for deg med tanke på middag.

Anonymkode: 172f8...46d

Selvfølgelig kan jeg daglig etterspørre om han kommer hjem på tiden, men det burde vel være den som kommer for sent sitt ansvar? Jeg kritiserer ikke at han er for sen, men at han aldri gir beskjed om det før han er på hjemvei.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har u sagt direkte at du gjerne vil ha beskjed om når han kommer hjem og at du vil vite det før klokka 16 eller hva du nå forventer.

Ja, det har jeg sagt direkte mange ganger, og han påstår at han skal bli bedre på det. Men han har aldri lykkes med det. Han er fin på mange måter, men det ser ut som at han har en ide om at hans tid er mye viktigere enn alle andres. Om han må vente, tåles det dårlig. Også om han får beskjed. 
Ja, jeg burde lagt meg når han kom, men når det blir så sent er jeg redd for å forstyrre nattesøvnen også. Dessuten så fikk han en telefon (fra noen som uansett kommer på besøk i morgen), og brukte god tid på den. Da jeg spurte om han ikke kunne prioritert barnet den lille tiden før leggetid fikk jeg klar beskjed om at den type diktering av han, fant han seg ikke i. 
Da blir jeg enda mer opptrekt, og jeg hadde ikke rukket å sovne før barnet skulle ammes og legges. Og jada, selvsagt må han ikke ammes, men den kampen tar jeg ikke nå når han er syk og jeg også er sliten, når det i utgangspunktet ikke er et problem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Må man virkelig gi beskjed om at man vil ha beskjed om ting avviker fra normalen? Er det faktisk ikke en selvfølge å gi beskjed om at man kommer senere hjem?

Anonymkode: b7dd4...87a

Skrevet

Ikke bry deg om de sure svarene som går på deg, hi. Du har ikke gjort noe galt. Det er en greie her inne på forumet at trådstarter skal tas uansett. 

Anonymkode: fa933...ce4

Skrevet

Jeg ringer mannen på vei hjem fra jobb hver dag og spør: «hvordan ligger du an i løypen i dag» Sikkert irriterende, men frem til han blir forutsigbar, så gjør jeg det sånn 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c1946...d00

Skrevet

Si at det i morgen er hans tur å passe syke barn, for NÅ skal du selv ligge i senga og bli frisk.

Anonymkode: 56c72...888

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Si at det i morgen er hans tur å passe syke barn, for NÅ skal du selv ligge i senga og bli frisk.

Det ble heldigvis bedre søvn den natta. Dagen etterpå måtte jeg enten på jobb (kan ikke ta ut egenmelding når man er gradert sm), eller være hjemme med sykt barn. Han sa han kunne være hjemme, men siden jeg hadde sovet bedre sa jeg at jeg kunne være hjemme. Fravær fra jobb er enklere for meg enn han. I dag hadde jeg fri, men svigermor kom bort når han dro for å passe barnet så jeg kunne sove litt lenger. Det var aldeles nydelig, selv om jeg kjenner frustrasjonen blir stor når jeg er er fullstendig tappet etter en god time🥵

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.10.2021 den 5.46):

Jeg ringer mannen på vei hjem fra jobb hver dag og spør: «hvordan ligger du an i løypen i dag» Sikkert irriterende, men frem til han blir forutsigbar, så gjør jeg det sånn 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c1946...d00

Men du oppnår ingen endring med å gjøre det sånn. Du må heller gi ham ansvar for å koordinere og gi beskjeder selv. Jeg har personlig erfaring både med hva dom hjelper og hva som ikke hjelper for å ansvarliggjøre mannen. 

Anonymkode: a817e...7ba

Skrevet

Det ble heldigvis bedre søvn den natta. Dagen etterpå måtte jeg enten på jobb (kan ikke ta ut egenmelding når man er gradert sm), eller være hjemme med sykt barn. Han sa han kunne være hjemme, men siden jeg hadde sovet bedre sa jeg at jeg kunne være hjemme. Fravær fra jobb er enklere for meg enn han. I dag hadde jeg fri, men svigermor kom bort når han dro for å passe barnet så jeg kunne sove litt lenger. Det var aldeles nydelig, selv om jeg kjenner frustrasjonen blir stor når jeg er er fullstendig tappet etter en god time🥵

Hvis du er for syk til å jobbe kan du få sykmelding. Drt er ikke værre enn det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men du oppnår ingen endring med å gjøre det sånn. Du må heller gi ham ansvar for å koordinere og gi beskjeder selv. Jeg har personlig erfaring både med hva dom hjelper og hva som ikke hjelper for å ansvarliggjøre mannen. 

Anonymkode: a817e...7ba

Enig i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...