Gå til innhold

Ektepar eier og drifter AS sammen, har

Anbefalte innlegg

Skrevet

50% av aksjene hver  vi er uenige om alt for tiden. Hvordan drifte firmaet, planene for videre utvikling osv. Vi har vært uheldige og tapt endel penger de siste to årene, så tiden har vært tung. Nå prøver vi og ta igjen  det tapte. Men vi er uenig om alt. Har lyst til å bare legge ned. Vi skylder såpass med penger i forhold til inntekt at vi kan kjøre konkurs behandling. 

Han sier at jeg bare kan si opp, så kan han fortsette videre alene. Er ikke penger til å kjøpe meg ut. Men hvis man sier opp selv får man 3 måneders karantene på dagpenger hos NAV. Det har jeg ikke råd til. Hva muligheter finnes det, jobbmarkedet her er elendig for øyeblikket. 

Anonymkode: e4248...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare søke andre jobber og vente med å si opp til du får napp et annet sted.

Er ikke uvanlig det, de fleste må bytte jobb på den måten.

Å planlegge å være på dagpenger er vel ikke nødvendig?

Anonymkode: 45c0a...200

Skrevet

Du kan jo sies opp pga nedskjæringer hvis det er reelt og det ikke skal ansettes en annen i ditt sted. Om nav godtar det i deres tilfelle vet jeg ikke, men uansett bør du jo søke andre jobber før og i oppsigelsestiden.

Anonymkode: b1520...452

Skrevet

Kan du ikke overføre aksjene og verv (styret, daglig leder) osv til han? Så sier han deg opp. Hvis det er på randen til konkurs, regner jeg med det er godt nok grunnlag for oppsigelse også, eventuelt permittering og så videre oppsigelse, avhengig av årsaken. Dere må selvfølgelig forholde dere til lovverket her som om det var en ordinær ansatt. 

Anonymkode: e7241...b91

Skrevet

Han trenger vel ikke kjøpe deg ut hvis ASet ikke er verdt noe? Kan du ikke bare søke jobber, melde deg som tilkallingsvikar, ringe rundt og melde din interesse? 

Anonymkode: 4435c...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...