Gå til innhold

Lov å gå på skolen med lett hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

som eneste symptom uten å ta test. Barn i barneskolealder. 

Anonymkode: fac50...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uten å ta test, men ellers, ja. 

Anonymkode: 02d81...90e

Skrevet

Ja. Jeg hadde sendt på skolen med lett hoste uten å teste. Kan ikke drive på å holde barna hjemme en dag eller to mens men venter på svar i hele høst og vinter. Har barnet vondt i halsen også hadde jeg tatt en test, men ikke kun ved lett hoste

Anonymkode: c5d54...1b4

Skrevet

Vi har noen hurtigtester liggende så jeg ville testet med en av dem og sendt på skolen hvis den var negativ. 

Anonymkode: d28d8...f23

Skrevet

Vi har også hurtigtester hjemme, og tester alltid først. Hadde ikke sendt uten å være sikker på at det ikke var korona.

Anonymkode: 13c70...588

Skrevet

så lenge allmenntilstanden er fine så kan man sende på skolen. står på fhi sin side. trenger ingen testing

Skrevet

Det er jo bare å ta en hurtigtest først, man må ikke bestille skikkelig test hver gang ungene har snev av forkjølelse lenger, det holder å hurtigteste.

Testene koster vel en drøy 50-lapp på Normal, men du kan få gratis tester av kommunen også. Litt forskjellig fra sted til sted hvor du kan hente gratis hjemmetester, her i kommunen deles de ut på testsenteret mens i nabokommunen deles de ut på et av sykehjemmene.

Anonymkode: 062c6...0c1

Skrevet

Du skal teste . En hurtigtest om ikke annet. Eller hold ungen hjemme 

Anonymkode: 88ec6...e45

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

I henhold til loven eller til deg selv? 

Anonymkode: 29af2...f0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

I henhold til loven eller til deg selv? 

Anonymkode: 29af2...f0b

Hva med i henhold til å være et godt og hensynsfullt medmenneske?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ved lett hoste, tester jeg ikke, men barna går på skole. En er heilt hysterisk viss en tror noen har corona, som har lett hoste i ny og ne… ingen kløe i hals, ingen feber og super allmentilstand ! 
Jeg sender hvertfall

Anonymkode: 06e30...c3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hva med i henhold til å være et godt og hensynsfullt medmenneske?

Det er ikke hensynsfullt å utsette barn for titalls tester hver høst. 

Anonymkode: 05d03...4cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ved lett hoste, tester jeg ikke, men barna går på skole. En er heilt hysterisk viss en tror noen har corona, som har lett hoste i ny og ne… ingen kløe i hals, ingen feber og super allmentilstand ! 
Jeg sender hvertfall

Anonymkode: 06e30...c3c

Og dette er i henhold til retningslinjene fra staten. Reglene er endret. De som ønsker å leve etter de gamle reglene kan gjerne gjøre det, men de kan ikke kreve eller forvente at andre gjør det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og dette er i henhold til retningslinjene fra staten. Reglene er endret. De som ønsker å leve etter de gamle reglene kan gjerne gjøre det, men de kan ikke kreve eller forvente at andre gjør det.

Og du mener at nye regler er at de skal testes?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og du mener at nye regler er at de skal testes?

Nei. De nye reglene er at de ikke skal testes ved lett hoste, med mindre det foreligger lokale tiltak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei. De nye reglene er at de ikke skal testes ved lett hoste, med mindre det foreligger lokale tiltak. 

Ok👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et titalls tester? Altså en i uken, sånn ca? Hvem hevder at det er nødvendig da?

Og det er virkelig ikke noe å ‘utsette’ barn for de hurtigtestene altså. Det er jo knapt så man kjenner de. Litt kiling i nesa tåler alle. 

Anonymkode: 3efa0...a79

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Et titalls tester? Altså en i uken, sånn ca? Hvem hevder at det er nødvendig da?

Og det er virkelig ikke noe å ‘utsette’ barn for de hurtigtestene altså. Det er jo knapt så man kjenner de. Litt kiling i nesa tåler alle. 

Da tester du dine barn med litt kiling i nesa hver uke. Så følger vi andre de tiltak og anbefalinger som myndighetene har kommet med :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For skolebarn er ikke testene de har nå noe problem. Pinnen skal knapt nok opp i nesen. Det går så fint så.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Da tester du dine barn med litt kiling i nesa hver uke. Så følger vi andre de tiltak og anbefalinger som myndighetene har kommet med :)

Kan du vise meg de nye anbefalingene der personer med NYoppståtte symptomer ikke trenger å teste seg? Jeg finner i hvert fall ikke det. Derimot finner jeg informasjon om at man bør teste seg: https://www.helsenorge.no/koronavirus/testing-og-symptomer

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det skal jeg da ikke gjøre? Man tester selvsagt kun ved symptom, som alltid. Hvorfor vrir du på det andre skriver? Har du ikke god nok sak uten å dikte opp ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...