Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #26 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har hatt det akkurat som deg, høres helt likt ut. Panikkfølelsen når noen nærmer seg kontoret, når tlf ringer eller du må møte noen. Jeg fikk det sånn etterhvert at jeg helt mistet evnen til å snakke på jobb, sto der bare som et naut når noen snakket til meg. Jeg hadde inntil da selv hatt fordommer mot sykemeldte og uføre med angst og lignende, fortsatte i lang lang tid å «ta meg sammen» og og gå på jobb hver dag. I mellomtiden ble angsten verre og verre, til jeg tilslutt ikke klarte å reise meg fra stolen mens jeg var på jobb. Da alle andre var gått for dagen dro jeg hjem og kom aldri tilbake. Etter å ha hatt det sånn i altfor lang tid hvor det bare utviklet seg var for mye ødelagt til at jeg kunne komme tilbake for min del. Jeg ble hjemme sykemeldt med sterk angst et års tid, nådde virkelig bunnen. På det verste lå jeg i senga hele dagen uten å tørre å gå ut av senga. Mistet alt håp om en fremtid og å noensinne kunne jobbe igjen. Etterhvert, med riktig hjelp fra de rette personene (aller mest familie og nære venner) kom jeg meg igjen, og angsten ble mindre. Jeg begynte å se håp om å kunne jobbe igjen, og begynte å se etter andre jobber mer tilpasset meg og min situasjon. For min del løsnet det helt da jeg begynte i ny jobb, angsten forsvant og den har aldri hittil kommet tilbake igjen. Angst er ingenting å spøke med og det er så langtifra hjelpsomt å be folk ta seg sammen. Det er en alvorlig sykdom som man trenger rette hjelpen fra rette folk for å komme seg fra, og de som skal hjelpe må trå forsiktig og vite hva de gjør. Ønsker deg all lykke til, og oppfordrer deg til å kontakte legen imorgen, be om sykemelding og se på andre muligheter for veien videre. Kanskje et jobb bytte etter en sykemelding hvor du først får hentet deg inn og fått hjelp kan være det rette for deg også Anonymkode: aeaf6...26f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #27 Skrevet 4. oktober 2021 Rart at kvinner tåler mindre i dag enn for 30/40/50 osv år siden... Anonymkode: 860bc...134
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #28 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Rart at kvinner tåler mindre i dag enn for 30/40/50 osv år siden... Anonymkode: 860bc...134 Min bestemor ble lagt inn på psykiatrisk for 60 år siden. Min mor slet med angst og depresjon, og var derfor husmor. Og vet om andre mødre som slet psykisk, og derfor gikk hjemme. Men man pratet ikke om det, og prøvde å skjule det. Anonymkode: 6081a...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå