Gå til innhold

Jeg vil ikke på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det ikke bra. Er så sliten og sliter sosialt. Har funnet ut at det er angst og depresjon 😢😢😢

Anonymkode: 57c34...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe dritt, men sansynlig vis er det sunnest for deg å gå på jobb selv om du ikke har lyst. 

Anonymkode: 7ed66...417

Skrevet

Jeg har det likt. Ligger her på sofaen og vil ikke sove for da blir det fortere morgen.

Anonymkode: 836f8...83c

Skrevet

Sånn hadde jeg det i 1,5 år. Tvang meg på jobb. Nå har jeg snart vært sykemeldt i 1 år, går til psykolog, går på antidepresiva, og prøver å finne en annen jobb.

Ikke vent for lenge med å ta kontakt med legen! 💖

Anonymkode: fb587...6cf

Skrevet

Ville kontaktet legen,jeg fikk mye bedre liv etter jeg begynte på antidepressiv tabletter. Er ikke deprimert lenger og er veldig sjeldent jeg har angst. 

Anonymkode: 92907...3d9

Skrevet

Finn deg en ny jobb! 

Anonymkode: 45b11...35f

Skrevet

Slutt å syt, kom deg på jobb! 

Anonymkode: 860bc...134

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Finn deg en ny jobb! 

Anonymkode: 45b11...35f

Hjelper ikke med ny jobb når problemet er at hun er deprimert og har angst! Hun må ta taki problemet å jobbe med det. Ta kontakt med lege og bestill time til psykolog.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Skikkelig sjarmtroll du..

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke syt. Skulle ønske det. Men jeg sliter så enormt sosialt. Har blitt sånn de siste årene. Får virkelig angst når noen kommer inn på kontoret mitt. Livredd for å ikke klare å oppføre meg/ konsentrere meg om hva de sier. Altså. Det er så plagsomt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hjelper ikke med ny jobb når problemet er at hun er deprimert og har angst! Hun må ta taki problemet å jobbe med det. Ta kontakt med lege og bestill time til psykolog.

Jeg må nok det ser det ut som. Er redd legen min er lei av meg

Skrevet

Det hjelper ikke å mure seg inne, du må i samråd med lege finne mestringsmetoder.

Kanskje trenger du en redusert sykemelding en stund, antideppresiva, samtaler med psykolog, et eller annet, men å tro det blir bedre av å la være gå på jobb er feil, det blir bare tusen ganger verre.

Anonymkode: c96b9...9ca

Skrevet

Beklager, dette er ikke det du vil høre: men ta deg litt sammen! Tror altfor får slike tilbakemeldinger lenger. Altfor lett å lulle seg inn i dårlige vaner og negative tanker. Hadde man ikke fått penger fra nav for å surre hjemme hadde langt flere klart å gå på jobb. Hva godt skal det komme ut av sykemeldinger og at du faller ut av jobb? Tror du virkelig at det vil gjøre livet ditt enklere?

Livet er ikke bare solskinnsdager. 

Anonymkode: bebd9...fb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beklager, dette er ikke det du vil høre: men ta deg litt sammen! Tror altfor får slike tilbakemeldinger lenger. Altfor lett å lulle seg inn i dårlige vaner og negative tanker. Hadde man ikke fått penger fra nav for å surre hjemme hadde langt flere klart å gå på jobb. Hva godt skal det komme ut av sykemeldinger og at du faller ut av jobb? Tror du virkelig at det vil gjøre livet ditt enklere?

Det jeg minst ønsker er sykemelding!  Det jeg ønsker er å være normal ! Men som jeg skrev rett over her så klarer jeg ikke å oppføre meg normalt. Altså!  Det er helt grusomt!  Jeg klarer ikke å konsentrere meg når noen kommer inn på kontoret, får angst. Panikkangst Og folk lurer sikkert på hva som feiler meg. Jeg sutrer IKKE. Men dette hemmer meg. Jeg vil på jobb. Men vil ikke ha de problemene. Jeg har ikke venner heller. Dette skjer med alle voksne jeg møter. Jeg forstår ikke hvorfor. Så jeg tar meg sammen HVER DAG !

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det hjelper ikke å mure seg inne, du må i samråd med lege finne mestringsmetoder.

Kanskje trenger du en redusert sykemelding en stund, antideppresiva, samtaler med psykolog, et eller annet, men å tro det blir bedre av å la være gå på jobb er feil, det blir bare tusen ganger verre.

Anonymkode: c96b9...9ca

Jeg ønsker ikke sykemelding. Jeg ønsker bare å være normal ! 

Skrevet

Gå til legen! Zoloft er veldig effektivt mot sosial angst feks. Det finnes hjelp å få. 

Anonymkode: 7e029...6b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gå til legen! Zoloft er veldig effektivt mot sosial angst feks. Det finnes hjelp å få. 

TUSEN TAKK for at du sier at det er håp. Skal manne meg opp til å ta kontakt med lege. Kan det være sosialangst? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

TUSEN TAKK for at du sier at det er håp. Skal manne meg opp til å ta kontakt med lege. Kan det være sosialangst? 

Ja det kan høres slik ut. Masse lykke til!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun er jo ikke sykemeldt, og ønsker det heller ikke.

Jeg har selv angst og tar meg sammen hver eneste dag. Det har jeg gjort i et år. Jeg kaster opp og skjelver, men går på jobb og jobber overtid hver dag. Jeg tar meg så mye sammen at absolutt ingen kunne gjette at jeg har angst. Jeg tar meg så mye sammen at henvisning til dps og psykolog ble avvist.  Jeg er jo tross alt så ressurssterk. 

De fleste med angst ønsker å jobbe. Vi forstår at livet ikke bare er solskinnsdager, men vi ønsker å få hjelp og føle oss som vanlige.

Anonymkode: d2431...edf

Skrevet

Det finnes hjelp å få, både medikamenter og terapi. Jeg har selv blitt helt frisk fra angstlidelse. Det du trenger er en blanding av behandling og eksponering. Angst blir verre av å unngå å gjøre det du er redd for. Å slutte å jobbe (ihvertfall helt) vil bare forverre problemet. I verste fall begynner du med andre unngåelsesstrategier, og satt litt på spissen kan det ende med at du ikke tør gå på butikken. Du bør derfor fortsette å gjøre det du er redd for, men kanskje ikke så mye av tiden at du blir helt utkjørt. Og du bør kombinere det med behandling.

Anonymkode: b2791...9fa

Skrevet

Er det deg som blir så lei deg hver helg og som føler deg så ensom? I såfall følte jeg at jobben var ditt fristed? Hva har skjedd som gjør at det har forandret seg?

Anonymkode: 366d8...77d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er det deg som blir så lei deg hver helg og som føler deg så ensom? I såfall følte jeg at jobben var ditt fristed? Hva har skjedd som gjør at det har forandret seg?

Anonymkode: 366d8...77d

Nei. Det er ikke meg. 

Skrevet

Det finnes hjelp å få, både medikamenter og terapi. Jeg har selv blitt helt frisk fra angstlidelse. Det du trenger er en blanding av behandling og eksponering. Angst blir verre av å unngå å gjøre det du er redd for. Å slutte å jobbe (ihvertfall helt) vil bare forverre problemet. I verste fall begynner du med andre unngåelsesstrategier, og satt litt på spissen kan det ende med at du ikke tør gå på butikken. Du bør derfor fortsette å gjøre det du er redd for, men kanskje ikke så mye av tiden at du blir helt utkjørt. Og du bør kombinere det med behandling.

Anonymkode: b2791...9fa

Jeg eksponerer meg hver dag. I jobben og i møte med skole og bhg. Samme med familien (voksne). Men jeg blir fulstendig utslitt ! Jeg får se om jeg tørr å si ifra til legen 

Skrevet

Hun er jo ikke sykemeldt, og ønsker det heller ikke.

Jeg har selv angst og tar meg sammen hver eneste dag. Det har jeg gjort i et år. Jeg kaster opp og skjelver, men går på jobb og jobber overtid hver dag. Jeg tar meg så mye sammen at absolutt ingen kunne gjette at jeg har angst. Jeg tar meg så mye sammen at henvisning til dps og psykolog ble avvist.  Jeg er jo tross alt så ressurssterk. 

De fleste med angst ønsker å jobbe. Vi forstår at livet ikke bare er solskinnsdager, men vi ønsker å få hjelp og føle oss som vanlige.

Anonymkode: d2431...edf

Takk for støtten 💕 så tøff du er! Klag på svar fra dps. Lykke til. 

Ja. Vil bli normal 

Skrevet

Ja det kan høres slik ut. Masse lykke til!

Tusen takk 💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...