Gå til innhold

Noen her med for høyt kolesterol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere og hva styrer dere unna?

Anonymkode: 96204...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar kolesterolsenkende tabletter... Veldig lav dose da, laveste det er mulig å få, og grunnen er at jeg har hatt hjerneslag.

Kolesterolnivåene mine hadde ikke blitt gjort noe med om jeg var frisk ellers, men når man har hatt hjerneslag vil de ha det lavere enn ellers.

Det jeg unngår i størst mulig grad er usunt fett, type fet fastfood, potetgull, kjeks o.l.

Anonymkode: b01b9...fac

Skrevet

Alltid vært forsiktig i matveien men høyt kolesterol ligger til familien og går på 20 mg Lipitor dgl. I matveien så er jeg forsiktig med fet mat, smør og egg. Men alt spises med måte, selv egg. 1 egg i helgen feks :)

Skrevet

Hos meg dannes kolesterol når jeg går opp i vekt (om det så er minimalt). Jeg bør dermed prøve å holde blodsukkeret jevnt da jeg tror den største del av mitt kolesterol kommer av stigende blodsukker og mye insulin og dermed fettdannelse. Går jeg ned i vekt og passer meg litt for raske karbohydrater ligger jeg greit på kolesterolet, men går jeg opp i vekt (selv om det bare er å spise mer av det jeg spiste før som er et relativt greit kosthold eller ved å spise det samme men være mer inaktiv) så går kolesterolet også opp. 

Anonymkode: d67a5...418

Skrevet

Har aldri spist mat  med mye fett i, alltid skjært vekk synlig fett. Har arvelig høyt kolesterol som ikke ble oppdaget før jeg var 40 år. Har blokket ut og fått to stenter, går på to forskjellige kolesterolsenkende medisiner + blodfortynnende. Jeg er normalvektig, kanskje derfor kolesterolet aldri ble sjekket.

Anonymkode: 4c8cc...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...