Gå til innhold

Klær i begravelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan 7 år gammel gutt ha lyseblå skjorte, eller skal den være hvit? Og hva farge bør overdel til 11 år gammel jente være dersom ho velger bukse. 

Anonymkode: 64f48...7ad

Skrevet

Alminnelig pent tøy er helt greit. 

Anonymkode: 55c68...a0f

Skrevet

Farger er ikke så nøye så lenge man er pent kledd og velger vekk de villeste mønstrene/fargene.

Noen ganger er det greit med farger også da, min bestefar døde om sommeren, og visste han skulle dø. Han sa klart ifra på forhånd at han ville at oldebarna skulle komme i sine fine sommerkjoler, barn skal ikke gå i mørke klær mente han. Så der kom oldebarna i blomstrete og fargeflotte kjoler alle sammen.

Men ellers velger nok de fleste mest mulig ensfargede klær i nøytrale farger. Det er ikke sånn at alle skal gå i sort lenger, det har man gått mer og mer bort fra seneste årene, så om det er brune, blå eller grønne klær er det helt greit så lenge det er pent og helt.

Anonymkode: bd979...27f

Skrevet

Med barn synes jeg man kan «ta det man har» av nøytralt pentøy. Ellers er jeg svært nøye på dette. Med mindre den avdøde spesifikt ba om fargerike klær, da står dette i dødsannonsen. 
Min venninne feks ba folk kle seg til fest. Hun ville ha glitter og paljetter. Føltes helt feil men da vi kom til kirken var det nydelig å se alt det fine tøyet. Min venninne hadde klappet og smilt hadde hun sett det. 

Anonymkode: 6e6a6...d09

Skrevet

Normalt pent tøy, som oftes mørk bukse og overdel utenom skjorta. Er vel det som er mest vanlig. 

Jeg kom i min farmorsbegravelse i knall rød kåpe og den mest fargesprakende kjolen jeg hadde. Hun har alltid syntes mørke farger ikke var noe hyggelig i begravelser, hvertfsll ikke når de var gsmøe og hadde levd ett langt og godt liv. Selv om ingen sa noe om dette, kom allemed noe fargerikt. Mennene med sorte dresser hadde noe som var fargesprakende på seg, gammel som ung. Jeg må si at dette lyste oppdagen og jeg har gitt klar beskjed til min familie at i min begrsvelse skal det være farger 

I oldefarns begravelse på farssiden hadde oldemor ett ønske at vi skulle ha på oss lyse klær. Det var sommer så jeg tok på ungene sommerkjoler. Dette var også noe som ble veldig positivt på en ellers så trist dsg. 

Anonymkode: a5185...75e

Skrevet

Treng nye klær til 11 år gammel jente noen som har sett en fin mørk kjole, evt ein bluse (har svarte bukser) i en av de vanlige kjedene (HM, Cubus, Lindex,KappAhl). Har ikke så god tid til å lete 🙈

Anonymkode: 64f48...7ad

Skrevet

Jeg ville unngått klær med mye mønster, men ellers tar man det man har til barna. De fleste har noen ganske nøytrale klær. Det forventes ikke at barn stiller i "svarte sørgeklær". Hadde det vært sommer, ville jeg ikke nølt med å kle en jente i en sommerkjole. 

Anonymkode: ad8e4...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...