Gå til innhold

Snakk om å være sløv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to tenåringer som ikke er overveldende glade i brødskiver i matpakken. Da blir det lett til at de heller tar en tur i kantina eller kjøper noe i butikken. Defor pleier jeg å ha litt andre ting i fryseren, horn, rundstykker, pizzasnurrer ol. Nå var det ganske tomt og siden alle hadde så god tid,  ingen hadde lekser, prøver å lese til eller oppgaver som skulle leveres fikk jeg dem med meg for å bake og fylle opp fryseren.

Da jeg satte siste bretyet i ovnen gikk det opp for meg. Grunnen til at de hadde god tid var jo at de har høstferie. Hverken mann eller barn skal på jobb eller skole til uka. Alle er hjemme. Det vil si at det sansynlig vis kommer til å være tomt i fryseren igjenn innen uka er slutt😂. 5 timer "bortkastet", men fornøyde ungdomer sam allerede har tatt med en pose for å spise med venner de skulle møte i kveld.

Jeg viste jo veldig godt at de hadde ferie, jeg bare sluttet å tenke. 😊

Har dere gjort noe liknende? Snakk om å være sløv! Kjøleskapet ble ryddig da. Vi fikk brukt opp masse rester.

Anonymkode: fa093...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at det er bortkastet, i og med at de spiser det. De er vel ikke mer glad i skiver i høstferien? 

Anonymkode: 6519b...661

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke at det er bortkastet, i og med at de spiser det. De er vel ikke mer glad i skiver i høstferien? 

Anonymkode: 6519b...661

Det gjør ikke så mye, men det er ikkesån at de ikke liker brød. Når de er hjemme lager de seg ofte toast eller bruschetta, de lager seg salat eller varmer middagsrester. Det er bare brødskiver i matpakken som er "problemet". Det er da det blir så lettvint å kjøpe seg noe, ofte veldig usunt, i steden.

Anonymkode: fa093...a75

Skrevet

De kan vel ligge i frysa til neste uka, må jo ikke spises nå.

Anonymkode: a2256...50e

Skrevet

Haha herlig.

Anonymkode: 38359...040

Skrevet

😂fantastisk🙌🏼

Anonymkode: 43462...6c5

Skrevet

Denne gangen fikk du dem i alle fall med på å produsere det de selv skal spise, det er jo ingen dårlig deal!

Anonymkode: 3d905...e8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De kan vel ligge i frysa til neste uka, må jo ikke spises nå.

Anonymkode: a2256...50e

Det kan du prøve å si til en sulten 15-åring...

Anonymkode: 3d905...e8c

Skrevet

Dette var jo genialt, HI!

Dere laget alt dette sammen, gjorde det i fellesskap, ungene ble fornøyde, de fikk gode minner og en positiv innstilning til å gjøre det, det ble noe annet enn "plikt", ergo kun positivt - og større sjanse for at dette er noe dere sammen kan fortsette med. Innimellom kan du kanskje også overlate mer av ansvaret til ungene, eller de kan bytte på.

Kos dere i høstferien :)

Anonymkode: 0af89...103

Skrevet

Bare å lage nytt ila uken det så det fortsatt er fullt innen neste mandag 😜

Anonymkode: ed7a6...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...