Gå til innhold

Får man adrenalin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man blir pumpet etter å ha drukket for mye alkohol? 

Anonymkode: 87a4d...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som blir pumpet lenger?

Anonymkode: 9412c...9e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det noen som blir pumpet lenger?

Hva gjør de i stedet for pumping?

Anonymkode: fa4ac...46c

Skrevet

Ingenting

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ingenting

Noe må de jo gjøre hvis vedkommende er bevisstløs pga alkoholinntak?

Skrevet

Noe må de jo gjøre hvis vedkommende er bevisstløs pga alkoholinntak?

Blodprøver. Kanskje intravenøs. Intubering hvis det er nødvendig. Og så vente til det går over. Du får ikke promillen ut av blodet ved å tømme magesekken uansett 

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at en av sønnens kompiser ble pumpet i fjor vinter...

Han drakk seg nærmest bevisstløs på sprit, ble hentet i sykebil og lå på sykehus over natta. De sa han var blitt pumpet og fått intravenøs væske og "stått den av", altså ligget på sykehuset til promillen kom under et nivå hvor de kunne sende han hjem.

Han var da 19 år gammel og jeg tenkte han ble pumpet fordi det fremdeles var sprit i magen som ikke var blitt tatt opp i kroppen så de tømte den før det også ble tatt opp? Aner ikke om han fikk adrenalin da.

Om en person har spydd opp det meste i magesekken før behandling skjønner jeg at det ikke er noen vits i å tømme magen...

Anonymkode: 410ef...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at en av sønnens kompiser ble pumpet i fjor vinter...

Han drakk seg nærmest bevisstløs på sprit, ble hentet i sykebil og lå på sykehus over natta. De sa han var blitt pumpet og fått intravenøs væske og "stått den av", altså ligget på sykehuset til promillen kom under et nivå hvor de kunne sende han hjem.

Han var da 19 år gammel og jeg tenkte han ble pumpet fordi det fremdeles var sprit i magen som ikke var blitt tatt opp i kroppen så de tømte den før det også ble tatt opp? Aner ikke om han fikk adrenalin da.

Om en person har spydd opp det meste i magesekken før behandling skjønner jeg at det ikke er noen vits i å tømme magen...

Tvilsomt. Pumping skjer stort sett aldri

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, da var der sikkert noe de bare sa, en talemåte som henger igjen kanskje?

Sønnen min var jo på festen han også, og var ikke edru han heller...

Skrevet

Jeg spør fordi det var en person som sa h*n ble pumpet pga for mye alkohol, og sa at det ble gitt adrenalin som ga hjerteklapp. Jeg lurer på om det kan stemme, eller om vedkommende har tatt overdose på noe sterkere. Heroin eller benzo feks. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.10.2021 den 17.40):

Blodprøver. Kanskje intravenøs. Intubering hvis det er nødvendig. Og så vente til det går over. Du får ikke promillen ut av blodet ved å tømme magesekken uansett 

Nei, men alkohol som ennå ikke er gått inn i blodet kan man hindre i å tas opp da.

Anonymkode: d9961...3ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.10.2021 den 23.32):

Jeg spør fordi det var en person som sa h*n ble pumpet pga for mye alkohol, og sa at det ble gitt adrenalin som ga hjerteklapp. Jeg lurer på om det kan stemme, eller om vedkommende har tatt overdose på noe sterkere. Heroin eller benzo feks. 

Du får i alle fall ikke heroin ut av kroppen ved pumping, ettersom den normalt ikke spises.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.10.2021 den 9.15):

Du får i alle fall ikke heroin ut av kroppen ved pumping, ettersom den normalt ikke spises.

Jeg forstår jo det da ,men lurer påom vedkommende lyver om grunnen til at h*n havnet på sykehuset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.10.2021 den 19.21):

Joda. Det skjer ofte. Ved alle typer intox. 

Anonymkode: 8dff3...f43

Skrevet

Og nei, man får ikke adrenalin. Hva skulle det være godt for liksom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Nope

Skrevet

Det stemmer ikke. Pumping som vi kjenner til brukes omtrent ikke lenger. Man får intravenøs væske for å Kvikne til. 

Anonymkode: ddc29...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke. Pumping som vi kjenner til brukes omtrent ikke lenger. Man får intravenøs væske for å Kvikne til. 

Jeg var med og pumpet en forrige uke. Og 2 ganger i sommer. Ligger tablettene i magen ennå ( eller kort tid siden inntak) så er det en helt vanlig prosedyre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye tror du iv væske hjelper hvis man har 100 Paracet liggende i magesekken? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvor mye tror du iv væske hjelper hvis man har 100 Paracet liggende i magesekken? 

Jeg svarte for alkohol. Ikke piller 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg svarte for alkohol. Ikke piller 

Du siterte meg som skrev at det fortsatt brukes ved alle typer intox. Og du svarte at pumping omtrent ikke brukes lenger. Og det gjør det absolutt. Ved alkoholintox også hvis det er kort tid siden inntak. 

Skrevet

Så dersom vedkommende har tatt noe annet, så er det mer sannsynlig at pumping skjedde? Og at adrenalin ble gitt? Eller? Jeg må ha det litt i klartekst for å forstå hva dere egentlig kom fram til…

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så dersom vedkommende har tatt noe annet, så er det mer sannsynlig at pumping skjedde? Og at adrenalin ble gitt? Eller? Jeg må ha det litt i klartekst for å forstå hva dere egentlig kom fram til…

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei

Jo. Da har han antageligvis tatt noe annet enn alkohol. Adrenalin blir gitt ved ekstremt lav puls og eller blodtrykk når de andre vanlige pressorer ikke fungerer tilfredsstillende. 

Skrevet

Jo. Da har han antageligvis tatt noe annet enn alkohol. Adrenalin blir gitt ved ekstremt lav puls og eller blodtrykk når de andre vanlige pressorer ikke fungerer tilfredsstillende. 

Men man kan få slik lav puls hvis man har drukket for mye alkohol? Takk for at du skriver litt forklarende, forresten 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...