Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Hvor mye hver dag ca? Er du opptatt av sunt kosthold ellers? Anonymkode: db1f7...c26
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye hver dag ca? Er du opptatt av sunt kosthold ellers? Anonymkode: db1f7...c26 Veldig mye. Det gjør vi alle. Jeg er opptatt av å spise sunt ja.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Veldig mye. Og jeg vet at det ikke er sunt å spise veldig mye frukt. Anonymkode: 1e522...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Veldig lite, og lite opptatt av å spise sunt, anna enn å prøve å holde vekta stabil. Anonymkode: 1582d...644
prebs Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 En appelsin og ett eple hver dag, i tillegg til rosiner og blåbær på havregrøten. Jeg lever sunt, men er opptatt av å ikke være opptatt av det 🙄
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Ikke veldig mye, men hver dag I går spiste jeg noen druer og et eple. Jeg spiser forholdsvis sunt Anonymkode: 151cc...1c8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 1-2 frukter om dagen ca. Er ikke så veldig opptatt av å spise sunt, men variert, og alt med måte. Jeg liker å kose meg med god mat, og er glad i chips, cola, og sjokolade, men ikke hver dag. Anonymkode: f2ed7...d33
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Nei, ikke så veldig mye. Jeg gjorde det før, men da vi fant ut at det ene barnet ikke tåler frukt, ble det mindre av det. Jeg spiser helt normalt sunt. Anonymkode: ad602...df8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Nei, er ikke veldig glad i frukt, selv om det i perioder er mer enn andre. Blir litt klementiner til jul f.eks. Jeg er ellers opptatt av et variert kosthold, spiser mye grønnsaker til middag. Ellers synes jeg det er tåpelig å definere mat som sunt og usunt. Ingenting er sunt i for store mengder, og ingenting er skadelig usunt i små nok mengder. Det er mengden og totalen som sier noe om hvor sunt kosthold man har.
Optatium Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg spiser frukt og grønt til alle måltider, men helst mer grønt enn frukt. Er opptatt av å spise balansert.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Veldig mye. Og jeg vet at det ikke er sunt å spise veldig mye frukt. Anonymkode: 1e522...4a6 Jo, det er sunt å spise mye frukt, men du bør spise grønnsaker også, så du får i deg nok fiber. Anonymkode: be40a...1d9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Tja. Det varierer. Kanskje et eple en dag, og en neve druer den neste. Så kan det gå et par dager uten, før jeg spiser tre klementiner på rappen. Spiser salat, agurk og tomat nesten daglig da. Eller gulrøtter, brokkoli eller erter til middag. Anonymkode: 88d98...099
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jo, det er sunt å spise mye frukt, men du bør spise grønnsaker også, så du får i deg nok fiber. Anonymkode: be40a...1d9 Det er jo ikke det - er mye sukker i frukt. Det er feks drepen for en slankekur. Anonymkode: 1e522...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Nei. Vet jeg burde spise mer, men det surrer seg bort i hverdager. Tullete egentlig, i og med jeg digger både frukt og grønnsaker. Står midt i en ganske stor, personlig krise og tar meg selv i å spise dritt for å fylle på tomrommet. Kommer sikkert bedre dager. Anonymkode: e1425...a66
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg spiser i snitt de anbefalte to frukter hver dag. Jeg er veldig glad i frukt, så det er null problem. Anonymkode: 5d441...b75
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 Nei. Ingenting. Men jeg kjøper masse som resten av slekta spiser. Anonymkode: 577dd...b1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke det - er mye sukker i frukt. Det er feks drepen for en slankekur. Anonymkode: 1e522...4a6 Tøv. Denne tråden oppsummerer det ganske greit: Frukt inneholder så mye vann at sukkerinnholdet er tilnærmet irrelevant, og kaloriinnholdet er så lavt at du lett kan spise et helt kilo for bare 500 kcal. Tørket frukt derimot, det blir noe annet. Anonymkode: be40a...1d9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg tåler ikke noe som helst av frukt, bær, korn, frø, nøtter, mel, grønnsaker,melk,ost osv. Jeg drikker vann, cola, spiser noen tørre knekkebrød og salt potetgull. 😬 Vanskelig. Anonymkode: cc400...b93
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg tåler ikke noe som helst av frukt, bær, korn, frø, nøtter, mel, grønnsaker,melk,ost osv. Jeg drikker vann, cola, spiser noen tørre knekkebrød og salt potetgull. 😬 Vanskelig. Anonymkode: cc400...b93 Dette er den villeste allergi-listen jeg har lest. Og ikke helt logisk heller? Potetgull er laget av potet, som er en grønnsak, og knekkebrød er laget av en eller annen variasjon av korn/frø/nøtter/mel, så noe på listen dun tåler du jo. Håper du får hjelp av ernæringsfysiolog og helsepersonell til å finne matvarer du kn spise, og til å sette sammen et fullverdig kosthold☺️🤞🏻 Jeg spiser forøvrig frukt i perioder. Glad i klementiner på vinteren, når de er harde, sure med tynt skall. Spiser harde, syrlige epler og pærer nå i høstsesongen. Melon på sommeren. Og bær hele året🍓🍒🫐 Anonymkode: 7877a...3ac
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg tåler ikke noe som helst av frukt, bær, korn, frø, nøtter, mel, grønnsaker,melk,ost osv. Jeg drikker vann, cola, spiser noen tørre knekkebrød og salt potetgull. 😬 Vanskelig. Anonymkode: cc400...b93 Du må jo ha stor vitaminmangel? Anonymkode: 7b902...b05
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #21 Skrevet 4. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (På 3.10.2021 den 11.06): Veldig mye. Det gjør vi alle. Jeg er opptatt av å spise sunt ja. Det var jo en selvmotsigelse da Anonymkode: dee85...544
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. oktober 2021 #22 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det var jo en selvmotsigelse da Anonymkode: dee85...544 Nei. Frukt , grønnsaker og bær ( som jeg spiser mye av) er sunt. Velger ofte bort potet, pasta og ris mot frukt og grønt . Minst 5 om dagen her i huset.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #23 Skrevet 4. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Nei. Frukt , grønnsaker og bær ( som jeg spiser mye av) er sunt. Velger ofte bort potet, pasta og ris mot frukt og grønt . Minst 5 om dagen her i huset. Veldig mye frukt er ikke sunt, nei. Anonymkode: dee85...544
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #24 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Veldig mye frukt er ikke sunt, nei. Anonymkode: dee85...544 Jo, det er det. Anonymkode: be40a...1d9
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2021 #25 Skrevet 4. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg tåler ikke noe som helst av frukt, bær, korn, frø, nøtter, mel, grønnsaker,melk,ost osv. Jeg drikker vann, cola, spiser noen tørre knekkebrød og salt potetgull. 😬 Vanskelig. Anonymkode: cc400...b93 Har du vært hos en eller annen alternativklinikk som har funnet ut dette? Been there. I min ungdom slet jeg med diverse diffuse helseplager. (Til mitt forsvar får jeg understreke at jeg både var veldig ung og ganske desperat.) Jeg oppsøkte en lege (!) på en alternativklinikk (Kilden helse, i Nydalen, men f.eks Balderklinikken driver med samme type kvakksalveri). Han sendte diverse blodprøver til USA, og det hele virket svært så seriøst. Prøvesvaret viste visstnok at jeg var intolerant mot 27 matvarer, og det ble jo en ganske restriktiv diett og et stusselig liv. Etter en stund mistet jeg av diverse grunner troa på denne legen. Siden har jeg spist alle de 27 matvarene jeg visstnok ikke tåler, uten noen som helst problemer. Sant å si begynte jeg å føle meg en del bedre da jeg ikke måtte holde på med denne tullete dietten lenger. Så: Uansett hvor desperat du er etter å finne årsaken til plagene dine, ikke hør på hva som helst som du får servert av en lege, om det ikke har noe fundament i konvensjonell medisin. Anonymkode: 38a69...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå