Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Alltid i tredjeperson... Noen med erfaring? Hva kan grunnen være? Eller er det bare helt normalt? Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alltid i tredjeperson... Noen med erfaring? Hva kan grunnen være? Eller er det bare helt normalt? Anonymkode: ce253...ebc Hvor gammel er han? Anonymkode: fd3a4...58b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Min gjorde ofte det til hun ble rundt tre år. Så ble jeg oppmerksom på at jeg ofte sa, nå vil mamma at du…. Barn speiler jo ofte voksne så da sluttet jeg med det, og hun sluttet også. Anonymkode: 7b744...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvor gammel er han? Anonymkode: fd3a4...58b 9 år... Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Min gjorde ofte det til hun ble rundt tre år. Så ble jeg oppmerksom på at jeg ofte sa, nå vil mamma at du…. Barn speiler jo ofte voksne så da sluttet jeg med det, og hun sluttet også. Anonymkode: 7b744...4dc Jeg prater ikke om meg selv i tredjeperson. Ikke de andre søsknene heller 🤔 Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 9 år... Anonymkode: ce253...ebc Da kan du jo spørre han hvorfor han gjør det, ha en samtale om det. Anonymkode: 8e936...257
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): 9 år... Anonymkode: ce253...ebc Men hvorfor spør du ikke han? Trodde det var snakk om småbarn. En på ni kan da ha en samtale om dette? Anonymkode: 7b744...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Da kan du jo spørre han hvorfor han gjør det, ha en samtale om det. Anonymkode: 8e936...257 Jeg har jo selvsagt gjort det. Han sier at han liker det... Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor spør du ikke han? Trodde det var snakk om småbarn. En på ni kan da ha en samtale om dette? Anonymkode: 7b744...4dc Jeg har jo selvsagt spurt han. Han sier ikke så mye annet enn at han liker det. Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg har jo selvsagt spurt han. Han sier ikke så mye annet enn at han liker det. Anonymkode: ce253...ebc Da liker han det da. Kanskje ikke helt normalt men ikke noe å rope varsku om hvis dette er hans eneste «raritet». Om det er en lang rekke med rare ting så ville jeg kanskje gravd mer i det. Anonymkode: 7b744...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg har jo selvsagt spurt han. Han sier ikke så mye annet enn at han liker det. Anonymkode: ce253...ebc Tror nesten jeg ville forklart at han er såpass stor nå, at mange vil oppfatte det som rart og kanskje veldig barnslig. Når ingen andre gjør det i samme alder så vil man skille seg ut på en ikke positiv måte. Så lenge man har en åpen dialog og snakker på en rolig måte burde det ikke være noe problem å korrigere dette. Anonymkode: de8b9...220
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Min åtteåring gjør også det. Han har asbergers så er en del andre særegenheter på lista også, men dette trekket er nok det som er tydeligst for dem som ikke kan så mye om det. Er det andre ting i adferd du reagerer på i tillegg, eller er dette det eneste? Ville ikke bekymret meg om siste var tilfellet. Da ville jeg vennlig minnet på at han må huske å omtale seg i første person. Anonymkode: f6a1d...dad
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 9 år... Anonymkode: ce253...ebc Det er ikke vanlig. Anonymkode: 61ea2...6f4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Min åtteåring gjør også det. Han har asbergers så er en del andre særegenheter på lista også, men dette trekket er nok det som er tydeligst for dem som ikke kan så mye om det. Er det andre ting i adferd du reagerer på i tillegg, eller er dette det eneste? Ville ikke bekymret meg om siste var tilfellet. Da ville jeg vennlig minnet på at han må huske å omtale seg i første person. Anonymkode: f6a1d...dad Tenkte aspergers (med p) med en gang jeg leste hi. Anonymkode: dbf30...551
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da liker han det da. Kanskje ikke helt normalt men ikke noe å rope varsku om hvis dette er hans eneste «raritet». Om det er en lang rekke med rare ting så ville jeg kanskje gravd mer i det. Anonymkode: 7b744...4dc Jeg syns at min sønn er nydelig og normal. Men er lei av at min eks påpeker at det kan være et rop om hjelp. (Ikke far til barnet) Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror nesten jeg ville forklart at han er såpass stor nå, at mange vil oppfatte det som rart og kanskje veldig barnslig. Når ingen andre gjør det i samme alder så vil man skille seg ut på en ikke positiv måte. Så lenge man har en åpen dialog og snakker på en rolig måte burde det ikke være noe problem å korrigere dette. Anonymkode: de8b9...220 Han er i grunn umoden for alderen. Men jeg tror ikke at han har en diagnose Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tenkte aspergers (med p) med en gang jeg leste hi. Anonymkode: dbf30...551 Er flere som har ment han burde utredes. Men jeg mener han er veldig normal ❤ Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er flere som har ment han burde utredes. Men jeg mener han er veldig normal ❤ Anonymkode: ce253...ebc Da tror jeg du bør høre på hva de andre sier. Det skader ikke med en utredning… Anonymkode: c1570...064
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er flere som har ment han burde utredes. Men jeg mener han er veldig normal ❤ Anonymkode: ce253...ebc Som mener han bør utredes på grunn av dette, eller på grunn av flere ting? Anonymkode: 20d74...5ec
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Er flere som har ment han burde utredes. Men jeg mener han er veldig normal ❤ Anonymkode: ce253...ebc Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg syns at min sønn er nydelig og normal. Men er lei av at min eks påpeker at det kan være et rop om hjelp. (Ikke far til barnet) Anonymkode: ce253...ebc Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Han er i grunn umoden for alderen. Men jeg tror ikke at han har en diagnose Anonymkode: ce253...ebc Sønnen min er også nydelig og normal, men med enkelte utfordringer, bl.a. umoden og vansker med å se seg selv utenfra. Du burde oppriktig høre på mennesker rundt seg. Beklager, men du høres ut som en struts som stikker hodet i sanden. Asbergers er ingen undergang, men det kan hjelpe barnet ditt å få riktig tilrettelegging etterhvert som det blir eldre og utfordringene blir mer synlige. Sier ikke det er aspergers hos din, men det kan være det, noe annet eller ikke noe, og en utredning skader ikke. Hva sier skolen? Anonymkode: f6a1d...dad
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #21 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Sønnen min er også nydelig og normal, men med enkelte utfordringer, bl.a. umoden og vansker med å se seg selv utenfra. Du burde oppriktig høre på mennesker rundt seg. Beklager, men du høres ut som en struts som stikker hodet i sanden. Asbergers er ingen undergang, men det kan hjelpe barnet ditt å få riktig tilrettelegging etterhvert som det blir eldre og utfordringene blir mer synlige. Sier ikke det er aspergers hos din, men det kan være det, noe annet eller ikke noe, og en utredning skader ikke. Hva sier skolen? Anonymkode: f6a1d...dad Ja. Jeg vet jo det. Men jeg kan virkelig ikke tro at han har asperger. Han har alltid vært veldig oppegående og setter seg meget godt inn i hva andre føler og tar hensyn til andre. Anonymkode: ce253...ebc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #22 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg vet jo det. Men jeg kan virkelig ikke tro at han har asperger. Han har alltid vært veldig oppegående og setter seg meget godt inn i hva andre føler og tar hensyn til andre. Anonymkode: ce253...ebc Kanskje du skal sette deg litt inn i hva asbergers er? Du har åpenbart litt vrangforestillinger om diagnosen siden du indirekte hevder at de med diagnosen ikke er oppegående eller empatiske. Les litt og se hva du finner ut. Jeg tror du vil bli overrasket. Anonymkode: 1c6a9...a38
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #23 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tenkte aspergers (med p) med en gang jeg leste hi. Anonymkode: dbf30...551 Det må da være flere ting enn å kalle seg selv i tredje person, til å omtrent diagnosisere et barn med asberger Anonymkode: 64814...1cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #24 Skrevet 3. oktober 2021 Min datter gjorde det en periode når hun var 9 år. Er nå 10. Spurte henne om hvorfor hun gjorde dette, men fikk ingen svar. Spesielt når hun sendte mld omtalte hun seg i tredje person. Ble også litt obs på at jeg selv sa "nå skal mamma" osv. Vet ikke hvorfor jeg gjorde det heller , og pleier ikke å omtale meg selv i tredje person til vanlig. Og min datter gjorde det nok kun til meg så vidt jeg vet. Hun speiler meg veldig ofte, så dette er nok grunnen. Hun har ingen diagnoser og ganske moden på mange måter, spesielt språklig. Så fant dette litt merkelig. Kan være en periode han er inne i eller legg merke til om du gjør det samme og han speiler deg. Anonymkode: 3e864...d7d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #25 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sønnen min er også nydelig og normal, men med enkelte utfordringer, bl.a. umoden og vansker med å se seg selv utenfra. Du burde oppriktig høre på mennesker rundt seg. Beklager, men du høres ut som en struts som stikker hodet i sanden. Asbergers er ingen undergang, men det kan hjelpe barnet ditt å få riktig tilrettelegging etterhvert som det blir eldre og utfordringene blir mer synlige. Sier ikke det er aspergers hos din, men det kan være det, noe annet eller ikke noe, og en utredning skader ikke. Hva sier skolen? Anonymkode: f6a1d...dad Nei aspergers er ingen undergang. Eller autismemespekteret som det nå brukes. Men man skal heller ikke sette diagnoser på andre sine barn. Ihvertfall ikke på et forum og basert på en ting som dette. Anonymkode: 3e864...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå