Gå til innhold

Onsdag forsvinner onsdag 6/10, lurt å kjøre til Charlottenberg tirsdag el onsdag?

Anbefalte innlegg

Lovet barna på 8 og 10 år en etterlengtet tur til Charlottenberg i høstferien. Hadde i utg.punktet tenkt å dra onsdag, og ser nå at alle innreiserestruksjoner oppheves den datoen. Jeg er fullvaksinert, barna ikke. Lurer på om «alle» kommer til å dra onsdag når det åpnes opp og at det derfor kan være lurt å dra tirsdag i stedenfor? 

Et i-landsproblem I know, men hva ville du valgt? 

Anonymkode: c6af7...596

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Onsdag forsvinner for alltid.

Anonymkode: 84757...d7e

? Ble ikke så klok av dette svaret, men det var kanskje ikke meningen? 😊 HI

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du skreiv at onsdag forsvinner på onsdag

Anonymkode: 844d7...12d

Jeg forstår heller ikke overskriften din 🙂😉. Men hvis det passer best på onsdag, så ville jeg ha reist den dagen, det går sikkert helt fint 🙂

Anonymkode: 07b1f...5f3

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Vi ble ikke så kloke av overskriften din heller...

Anonymkode: c702b...13c

Annonse

😂😂 Haha, hei hvor det går! Det ble jo helt feil i overskriften ja, multitasking gikk ikke bra… Innreiserestriksjoner forsvinner onsdag 6/10 skulle det stå.. 🙈 Kan ikke skylde på vin en gang… HI 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Tenker det samme som deg, vi drar også over å handler på onsdag, endelig etter 2 år 🙂 

vi drar også til Charlottenberg 😀😀

Anonymkode: 9c95e...c33

Bare redd «alle» drar onsdag, første dag med fri ferdsel på over halvannet år og høstferie, så blir det kaos og masse folk. Var derfor jeg heller vurderte tirsdag og litt mer styr ved grensen!? HI 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at innreiserestriksjonene opphører? Slik jeg har forstått det blir det slik at stengte grenseoverganger åpnes onsdag, slik at man slipper å kjøre over feks Svinesund. Men reglene er vel mer eller mindre de samme? Bare at uvaksinerte har lov til å teste seg innen 24 timer hjemme i stedet for på grensen, hvis det ikke er teststasjon på grensen man passerer. 

Anonymkode: 36527...d64

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at innreiserestriksjonene opphører? Slik jeg har forstått det blir det slik at stengte grenseoverganger åpnes onsdag, slik at man slipper å kjøre over feks Svinesund. Men reglene er vel mer eller mindre de samme? Bare at uvaksinerte har lov til å teste seg innen 24 timer hjemme i stedet for på grensen, hvis det ikke er teststasjon på grensen man passerer. 

Anonymkode: 36527...d64

Å ja, jeg trodde det også betød at der man frem til nå har sjekket hvert kjøretøy og de uvaksinerte og barn ble testet, blir det fra onsdag mulig å kjøre rett over. HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kjørte der igår og ingen som stoppet oss. Ingen kø eller noe

Anonymkode: ef516...31a

Så bra å høre, da skal det nok ikke ta for lang tid å passere til uka heller. 🤞🏻😊 

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Da tolker jeg det slik at siden Värmland ikke har karanteneplikt behøver ikke barna teste seg!? HI

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da tolker jeg det slik at siden Värmland ikke har karanteneplikt behøver ikke barna teste seg!? HI

https://www.nrk.no/osloogviken/lettelser-i-innreiserestriksjonene-for-barn-_-slipper-karantene-1.15665222 Her står det beskrevet om dette. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Inne på vg antydes det at det endres til gult 4.oktober. 

Litt spent selv, ungene har lyst til å ta en tur i høstferien etter snart to år hjemme. Begge er vaksinert med en dose for mer enn 3 uker siden og i tillegg da med unntak fra innreisekarantene burde det være en smal sak med en dagstur i høstferien 🤔

Anonymkode: a7b7c...34f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Inne på vg antydes det at det endres til gult 4.oktober. 

Litt spent selv, ungene har lyst til å ta en tur i høstferien etter snart to år hjemme. Begge er vaksinert med en dose for mer enn 3 uker siden og i tillegg da med unntak fra innreisekarantene burde det være en smal sak med en dagstur i høstferien 🤔

I så fall så vil det jo kun være krav om å teste på grensen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Det burde være null stress, de er godt vant med tester etter denne våren, for å si det sånn 😬

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det burde være null stress, de er godt vant med tester etter denne våren, for å si det sånn 😬

Hehe! Samme her. Minste har vel snart testet seg 30 ganger😀

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Men ikke om det ikke er karantenekrav der man kommer fra? Finner ut av det tidsnok! 😅

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men ikke om det ikke er karantenekrav der man kommer fra? Finner ut av det tidsnok! 😅

Stemmer. 

• Opprett ny...