Gå til innhold

Barn med adhd og ferieavvikling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med et barn med adhd, 9år,  jeg har frem til nå arbeidet deltid, og derfor hatt mulighet til å jobbe inn litt ekstra nå og da, slik jeg har kunnet avspasere i sammenheng med sommerferie og høst/vinterferie. Jeg har siden 1.klasse hatt to uker ekstra ferie på sommeren (6uker til sammen) og lappet sammen resten meds bruk av besteforeldre og overnatting med venner. Han KAN IKKE være hjemme 4-5 uker alene, og bestefar fikk hjerneslag i sommer, så jeg ønsker ikke at bestemor skal måtte ta mye ansvar. Jeg tenker spesielt på sommerferien som kommer, og at han virkelig er TRAVEL å se til for bestemor... 

jeg har nå gått opp til full stilling, og har derfor ikke mulighet til å opparbeide meg avspasering.. (jeg har avspasert 3 dager i uka, før og etter fellesferien) 

hva gjør dere andre som er alene og har barn med ekstra utfordringer for å få ferien til å gå opp? Finnes det noen rettigheter? 

Anonymkode: 1206f...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sfo til ut 4.klassse.

Etter det kan man søke om å beholde sfo når man har barn med spesielle behov.

Ellers har vel alle kommuner nå gratis sommerskole nå? Datteren min var en uke på det i sommer ihvertfall.

Anonymkode: 53f4d...ad1

Skrevet

De har jo krav på SFO hele barneskolen ved behov :) 

Anonymkode: 093fe...2ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sfo til ut 4.klassse.

Etter det kan man søke om å beholde sfo når man har barn med spesielle behov.

Ellers har vel alle kommuner nå gratis sommerskole nå? Datteren min var en uke på det i sommer ihvertfall.

Anonymkode: 53f4d...ad1

Han går i 5. og ble tatt ut av sfo fordi det ikke fungerte. det er også derfor jeg har jobbet deltid 😔

Anonymkode: 1206f...24b

Skrevet

Jeg er alene med to. En med adhd. Har avlastning fra kommunen en helg i mnd. og to uker på sommeren. Det er helt nødvendig. 

Anonymkode: 7bee3...88a

Skrevet

Du kan kanskje søke permisjon uten lønn og pleiepenger? Ellers så er det kommunen sitt ansvar å gi et SFO-tilbud som fungerer.

Anonymkode: 2b6aa...6af

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kan kanskje søke permisjon uten lønn og pleiepenger? Ellers så er det kommunen sitt ansvar å gi et SFO-tilbud som fungerer.

Anonymkode: 2b6aa...6af

Man skal ikke søke om permisjon uten lønn når man søker pleiepenger. Man søker da kun pleiepenger, men i dette tilfellet tror jeg nok ikke mor vil få innvilget pleiepenger siden han har et sfo tilbud og «kun» har adhd. 

Anonymkode: bdfdb...117

Skrevet

Søk om avlastningstilbud gjennom kommunen

Anonymkode: 2f2e4...098

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man skal ikke søke om permisjon uten lønn når man søker pleiepenger. Man søker da kun pleiepenger, men i dette tilfellet tror jeg nok ikke mor vil få innvilget pleiepenger siden han har et sfo tilbud og «kun» har adhd. 

Anonymkode: bdfdb...117

Jo det kan man nå. Kommet nye regler :)

Anonymkode: 1fb1f...e43

Skrevet

Jeg har etterskoletid- tilbud på en avlastningsbolig til datteren min. 
stengt 3 uker på sommerferien, men da har jeg alltid fått ferie. 

Anonymkode: dccef...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...