Gå til innhold

Mannen onanerte i går kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me har ikkje eit veldig bra ekteskap. Sex 1 gang i mnd ca. (i beste fall), lite annen nærhet osv. Noe jeg ihvertfall savner. I går kveld la jeg meg og spurte om mannen skulle legge seg (klokka var 00.30). Ja, komme sikkert snart seie han. Eg gjekk på badet og etterpå kikka jeg ned i stua og oppdaga han i gang med onanering i tillegg til at han var på messenger. Etter ei stund gjorde jeg meg til kjenne og spurte hva han holdt på med og sa at jeg følte meg som en huleboer fra mars (siden han ikke kan legge seg samtidig som meg)....han legg seg aldri før mellom 01 og 04, skylder alltid på at han sovner på sofaen og det er nok tilfelle det og etterhvert) I natt kom han 03.30. han er ikke typen til å være utro, men lurer på hvem han snakka med på messenger.

Anonymkode: 205ea...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Onanere var nå en ting, men undrer meg over at han sitter på messenger. Det var veldig spesielt. Spurte du ikke når du snakket med han i går? 

Anonymkode: 1ba09...535

Skrevet

"Hvorfor sitter du og runker foran messenger?" spør du om da. Så trenger du ikke lure mer. 

Tør ikke folk å snakke sammen?

Anonymkode: 724f9...5e3

Skrevet

De færreste som er utro er typen til å være utro altså.

Folk ser for seg at de som er utro er drittsekker som gjør det for morro skyld og ikke bryr seg om de sårer noen.

Jeg satte lunsjen i halsen da en venninne sa at en mann vi begge kjenner er så fantastisk og at han for eksempel aldri kunne vært utro. Den mannen er min store kjærlighet, og jeg er hans. Vi har begge barn med spesielle behov, så selv om vi aldri har hatt slike følelser for partnerene våre kan vi ikke være sammen. Vi har ikke alltid klart å holde oss unna hverandre. Følelsene er for sterke og støtten i partnerene er ikke eksisterende. 

Vi har valgt å prøve å få forholdene våre til å fungere for barnas skyld. Ingen av oss er «typen til å være utro». 

Altså er det å ikke være «typen» på ingen måte en i diktator. Alle kan bli så ensomme i et dårlig forhold at rett person på galt tidspunkt får dem til å være utro.

Anonymkode: ce172...5fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De færreste som er utro er typen til å være utro altså.

Folk ser for seg at de som er utro er drittsekker som gjør det for morro skyld og ikke bryr seg om de sårer noen.

Jeg satte lunsjen i halsen da en venninne sa at en mann vi begge kjenner er så fantastisk og at han for eksempel aldri kunne vært utro. Den mannen er min store kjærlighet, og jeg er hans. Vi har begge barn med spesielle behov, så selv om vi aldri har hatt slike følelser for partnerene våre kan vi ikke være sammen. Vi har ikke alltid klart å holde oss unna hverandre. Følelsene er for sterke og støtten i partnerene er ikke eksisterende. 

Vi har valgt å prøve å få forholdene våre til å fungere for barnas skyld. Ingen av oss er «typen til å være utro». 

Altså er det å ikke være «typen» på ingen måte en i diktator. Alle kan bli så ensomme i et dårlig forhold at rett person på galt tidspunkt får dem til å være utro.

Anonymkode: ce172...5fa

Nå fikk jeg maten i halsen her pga du vil fremstå så heltmodig og kjærlig og selvoppofrendre 

Anonymkode: a540c...e1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

"Hvorfor sitter du og runker foran messenger?" spør du om da. Så trenger du ikke lure mer. 

Tør ikke folk å snakke sammen?

Anonymkode: 724f9...5e3

Hi, det er faktisk akkurat så enkelt og vanskelig som det 5e3 skriver. Spør ham, snakk med ham!

Du sier selv at dere har et dårlig ekteskap, et ekteskap uten nærhet og så godt som uten sex.

Da kan veien til utroskap være langt kortere enn det ellers ville vært, selv om det kanskje "bare" er en form for nett-utroskap.

Jeg ville tatt en ordentlig prat med ham. Ville sagt at du føler dere har sklidd fra hverandre, at dere ikke har noe nærhet i forholdet lenger, nesten aldri sex, ikke snakker sammen, og at du ikke har det godt i ekteskapet lenger, at du savner den fellesskapsfølelsen og nærheten og kommunikasjonen dere en gang hadde da dere så hverandre og viste at dere brydde dere om hverandre. Jeg ville sagt at jeg følte noe er alvorlig galt i forholdet og at du tror han føler det på samme måte, og så spørre hvordan han føler det.

Jeg tror ikke dere greier dette på egen hånd, jeg tror dere må i parterapi.

Ville også tatt opp det med hvem han har på messenger når han runker på natten.

En annen ting er jo døgnrytmen hans. Uansett om han jobber eller ikke har han en døgnrytme som ikke er bra for forholdet deres, og heller ikke for hans fysiske og psykiske helse.

Anonymkode: 5a67b...9be

Skrevet

Parterapi har vi gått til en god stund. Aner ikke hvordan vi skal komme oss ut av dette. Og døgnrytmen hans er helt vanvittig og jeg har tatt det opp med han  Han sovner på sofaen til alle døgnets tider og det blir min oppgave å legge unger, rydde opp osv. 

Skrevet

Nei. Du lar det bli din oppgave! Still krav til han! Spør hvem han snakka med. At han onanerer er hans rett, men det er rart å gjøre det foran messenger. Snakk med han. Be om svar 

Anonymkode: 6c0e0...8cb

Skrevet

Har du funnet ut av det HI? 

Anonymkode: c39c2...be6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Parterapi har vi gått til en god stund. Aner ikke hvordan vi skal komme oss ut av dette. Og døgnrytmen hans er helt vanvittig og jeg har tatt det opp med han  Han sovner på sofaen til alle døgnets tider og det blir min oppgave å legge unger, rydde opp osv. 

Ingen frisk mann sover slik han gjør, han bør ta seg en tur til legen og der innrømme at han ikke sover på natten, at han sover på dagen, at han ikke er i stand til å delta i familielivet, ta ansvar for unger, husarbeid osv. Dette synes jeg du skal ta opp i parterapien også. Ikke bare fordi det er drepen for et forhold, men også fordi det kan belyse situasjonen senere, om du mener han ikke er i stand til å gi barna god nok omsorg hvis (når?) dere går fra hverandre. Jeg ville i parterapitime sagt at du er bekymret for helsen hans, siden han ikke fungerer i det hele tatt, og at han bør ta en legetime

Dere har gått i parterapi en god stund. Har dere kommet noe videre? Har han i denne perioden gjort noe for å bedre forholdet og bli mer delaktig i familien og ta mer ansvar? Hvis ikke er jo akkurat det også et tema å ta opp - om det har noen hensikt å fortsette hvis det ikke fører til en endring.

Skrevet

Han der hadde jeg kasta ut!

Anonymkode: 5afe2...860

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har du funnet ut av det HI? 

Anonymkode: c39c2...be6

Tja tok det opp i går. Han seier at det ikke er noen andre og at eg må stole på han.

Skrevet

Ingen frisk mann sover slik han gjør, han bør ta seg en tur til legen og der innrømme at han ikke sover på natten, at han sover på dagen, at han ikke er i stand til å delta i familielivet, ta ansvar for unger, husarbeid osv. Dette synes jeg du skal ta opp i parterapien også. Ikke bare fordi det er drepen for et forhold, men også fordi det kan belyse situasjonen senere, om du mener han ikke er i stand til å gi barna god nok omsorg hvis (når?) dere går fra hverandre. Jeg ville i parterapitime sagt at du er bekymret for helsen hans, siden han ikke fungerer i det hele tatt, og at han bør ta en legetime

Dere har gått i parterapi en god stund. Har dere kommet noe videre? Har han i denne perioden gjort noe for å bedre forholdet og bli mer delaktig i familien og ta mer ansvar? Hvis ikke er jo akkurat det også et tema å ta opp - om det har noen hensikt å fortsette hvis det ikke fører til en endring.

Nei, egentlig ikke. Veldig egosentrisk mann som kun ser seg og done interesser. Han sier at jeg må visa han mer interesse og la han holde på med det han vil når han vil. Jeg må spør og høre hvordan det går, men sjelden jeg får noe i retur. Muligens fordi han er så psykisk nedkjørt.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Veldig egosentrisk mann som kun ser seg og done interesser. Han sier at jeg må visa han mer interesse og la han holde på med det han vil når han vil. Jeg må spør og høre hvordan det går, men sjelden jeg får noe i retur. Muligens fordi han er så psykisk nedkjørt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er det som gjør han så psykisk nedkjørt da? Kanskje det hjelper om du støtter han ut av dette? Alle kan ha vanskelige perioder i livet, og du som samboer er jo hans nærmeste. Ikke noe nytt at menn ikke prater om følelser. Har en her hjemme 😶

Anonymkode: 31647...697

• 3 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.10.2021 den 8.38):

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.10.2021 den 8.38):

Men da er faktum at dere har forsøkt parterapi, og mannen er ikke villig til å gjøre noe for at dere skal få det bedre. Tvert om mener han at du skal gjøre mer for at han skal føle seg bedre, og at du må gjøre alt med familien for at han skal kunne få gjøre hva han vil når han vil.

Psykisk sykdom er tøft, ikke bare for den som er syk selv, men også for partneren. Men hvis man velger å leve i et forhold og har barn, da kan man ikke velge å melde seg ut fra alt som har med familien og barna og gjør, og i tillegg kreve at partneren skal ta alle hensyn til ham, men at han selv skal slippe å ta ansvar, slippe å vise omsorg, slippe å oppføre seg normalt.

Hvor lenge har dere hatt det slik, HI? Har mannen gått i terapi for sine problemer?

Jeg hadde vært villig til å strekke meg langt i en lignende situasjon, hvis partner var syk. Men - og dette er et viktig men - da måtte også mannen ha vist at han tok ansvar for egen helse, at han gjorde det han selv kunne for å bli bedre. Dvs. han måtte jobbet med terapi, han måtte jobbet med egen fysiske helse, og han måtte ha vist at han setter pris på at jeg stilte opp og gjorde det meste. For i lengden fungerer det ikke om den ene snur døgnet, kun kjører et ego-løp og forventer all medfølelse og oppvartning og tar for gitt at partneren gjør alt med barn, hus og hjem. Da er det bedre at han bor alene hvor han må ta ansvar for seg selv.

Hvordan har du det egentlig i dette forholdet, HI?

Jeg ville krevd ny parterapi, og sagt at siden det ikke har vært noen bedring siden forrige runde, så er dette ditt siste forsøk på å redde familien, men at du ikke lenger er interessert i å gjøre dette alene.

• 2 måneder senere...
Skrevet

I går kveld gjorde han det igjen. Rett etter at jeg gikk på badet og for å legge meg halv 12. Han gikk å la seg halv 3 (jeg har våken).

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I går kveld gjorde han det igjen. Rett etter at jeg gikk på badet og for å legge meg halv 12. Han gikk å la seg halv 3 (jeg har våken).

Du får si at nå har han å åpne messenger for deg, så du kan se hvem han facetimer med når han runker. Dette ER jo utroskap…

Anonymkode: 53bb7...69b

Skrevet

Om han onanerer til en chat på messenger så er jo det utroskap uansett hvor mye du sier han ikke er typen til å være utro. Om kjæresten min skulle prate/chate med andre på en måte som gjør han kåt så er det OVER. 

Anonymkode: bcefb...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...