Gå til innhold

Når samvær er skadelig for barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, etter en lang runde, besluttet at jeg er nødt til å holde barna tilbake fra samvær hos far, av mange grunner jeg ikke trenger å gå inn på. Han har fått flere bekymringsmeldinger på seg, bl.a fra politiet, så BV er godt involvert. De er ikke langt nok i undersøkelsessaken enda til at de har tatt noen beslutning enda, og jeg vet ikke hva de vil lande på (de har kun vært på et pr uanmeldte hjemmebesøk hos far). Men, de støtter meg fullt og helt i min beslutning om å holde tilbake samvær, og de har sagt de vil informere far om dette, samt at de vil informere han om dette er noe han må forholde seg til. Noe jeg vet han ikke kommer til å gjøre. Det vil bli et helvete. Hvordan håndterer man slik? Jeg skal ringe BV igjen på mandag for å spørre om råd, men jeg regner med jeg må ringe politiet når det kommer til stykket. Er det noen som har vært i lignende situasjon? Det vil jo være svært skadelig for barna om han møter opp her og skaper uro og ubehageligheter. Jeg trenger alle råd jeg kan få, jeg er så fortvila nå. 

Anonymkode: ce9b2...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje et krisesenter er beste løsningen,  og at dere på sikt bor på skjult adresse.

Ønsker dere alt godt og håper at det ordner seg for dere. 🤗🤞

Anonymkode: b0638...b64

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje et krisesenter er beste løsningen,  og at dere på sikt bor på skjult adresse.

Ønsker dere alt godt og håper at det ordner seg for dere. 🤗🤞

Anonymkode: b0638...b64

Jeg har samboer og et barn til (med samboer), vi har vært etablerte i mange år. Det ville vært fælt å rive opp alt det😣

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har samboer og et barn til (med samboer), vi har vært etablerte i mange år. Det ville vært fælt å rive opp alt det😣

Samtidig ønsker jeg ikke å flylte fra han, jeg ønsker å håndtere det. Men tusen takk❤️❤️

Skrevet

Kan dere dra bort en uke eller to når han får beskjeden? Jeg reiste bort to uker for noen år siden. Dette i samråd med barnevernet da jeg var bekymret for at far skulle troppen opp på døren og lage kvalm. Evt. får du legge en plan for hvordan du skal håndtere det. Hvor gamle er ungene? 

Anonymkode: a0507...9ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan dere dra bort en uke eller to når han får beskjeden? Jeg reiste bort to uker for noen år siden. Dette i samråd med barnevernet da jeg var bekymret for at far skulle troppen opp på døren og lage kvalm. Evt. får du legge en plan for hvordan du skal håndtere det. Hvor gamle er ungene? 

Anonymkode: a0507...9ae

Takk for tips, det var lurt! Det kan hende vi kan prøve å få til det. 
ungene er fra 7-14 år. 

Skrevet

Legg inn krav om omvendt voldsalarm. Da blir byrden på han. 

Anonymkode: 0d875...604

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Legg inn krav om omvendt voldsalarm. Da blir byrden på han. 

Anonymkode: 0d875...604

Han har ikke vært voldelig mot meg eller barna. Han har riktignok vært det mot flere andre i nære relasjoner, også i nærheten av barna. Men hva er en omvendt voldsalarm? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...