Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg trenger litt nye ideer. Anonymkode: add30...ca1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Jasmin ris kyllingfilet tomat løk egg Koker ris, kutter kyllingen (pepper soyasaus og hvitløkspulver på kyllingen)i biter, kutter løk og tomat. Visper sammen egg, soyasaus, pepper og hvitløk. Steker kylling, løk ( til den blir blank), ris og tomat med soyasaus Lager omelett og hakker opp og blander sammen med resten. Klemmer over limesaft.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Jasminris kokes mens jeg steker frossen grønnsaksblanding (som regel amerikansk blanding) sammen med skinke eller kylling. Bruker jeg reker blander jeg dem inn helt på slutten. Så blander jeg ris og grønnsaker/kjøtt, lager en grop i midten på pannen hvor jeg heller et vispet egg, lar det stivne litt før det blandes med resten. Isipisilemmonskvisi. Anonymkode: b69f7...20e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Koker en passelig porsjon med ris, eller bruker opp rester fra dagen før. (Som selvfølgelig ble kjølt ned raskt i kjøleskapet etter middagen) Surrer litt løk, hvitløk, chili og ting jeg har som trenger litt mer enn bare oppvarming, f.eks små biter av gulrot i en panne eller wok. Så har jeg i ris og eventuelle rester av kokte grønnsaker, litt frosne erter, vårløk, paprika, middagsrester, skinkebiter, små pølsebiter eller hva jeg nå har tilgjengelig og steker det nok til at risen tar litt farge og at alt er gjennomvarmt. Krydrer med salt, pepper, paprikapulver, soyasaus, chiliolje eller annen smaksolje, om jeg har lyst - eller andre krydder jeg har lyst på. Når retten er klar, lager jeg en grop / åpning i midten, heller oppi et sammenpisket egg, eller to. Alt etter hvor mye ris jeg har laget. Serveres med smakstilsatt soyasaus eller sweet chllisaus til dem som liker det. Stekt ris er en typisk reste-rett i vårt hus. Anonymkode: 8b3a3...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå