Gå til innhold

Nærkontakt og hurtigtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er nærkontakt, og smitten til den smittede er påvist i dag. Skolen har sendt led hurtigtest, og det ble bedt om at alle elevene i denne klassen tok denne testen i dag, så de fikk en hurtigtest med hjem fra skolen. Denne er tatt og viser negativ. Alt ok egentlig, men…

Er det ikke litt tidlig å ta testen samme dag som smitten til klassekameraten ble påvist? Jeg forsøkte å ringe koronatelefonen, men kom ikke igjennom. Noen som vet om man bør ta testen litt senere i tillegg? Inkubasjonstiden har vel egentlig nettopp startet?

Anonymkode: 9e18b...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på når de regner at den andre ble syk. 

Anonymkode: be2ff...471

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kommer an på når de regner at den andre ble syk. 

Anonymkode: be2ff...471

2 dager før positiv test

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Datteren min er nærkontakt, og smitten til den smittede er påvist i dag. Skolen har sendt led hurtigtest, og det ble bedt om at alle elevene i denne klassen tok denne testen i dag, så de fikk en hurtigtest med hjem fra skolen. Denne er tatt og viser negativ. Alt ok egentlig, men…

Er det ikke litt tidlig å ta testen samme dag som smitten til klassekameraten ble påvist? Jeg forsøkte å ringe koronatelefonen, men kom ikke igjennom. Noen som vet om man bør ta testen litt senere i tillegg? Inkubasjonstiden har vel egentlig nettopp startet?

De fikk vel med to tester? Den andre tas om ett par dager. 

Anonymkode: ae325...556

Skrevet

Her skal de ta på dag 1,3 og 5

Anonymkode: 4ee09...392

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

De fikk vel med to tester? Den andre tas om ett par dager. 

Anonymkode: ae325...556

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Her skal de ta på dag 1,3 og 5

De fikk bare med en test, og det ble bedt om at den tas i dag. Litt upraktisk å ikke vite nå som det er høstferie. 

Skrevet

Her er regelen at de skal ha negativ test på dag 1, 3 og 5. Ved positiv hurtigtest må de ta PCR-test.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

De fikk bare med en test, og det ble bedt om at den tas i dag. Litt upraktisk å ikke vite nå som det er høstferie. 

Du kan eventuelt kjøpe en pakke med hurtigtester selv sånn at dere får testet på dag 3 og 5 også. Jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til å reise på ferie uten å teste flere ganger om jeg visste at barnet mitt var nærkontakt av en smittet. 

Anonymkode: 4509f...b88

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kan eventuelt kjøpe en pakke med hurtigtester selv sånn at dere får testet på dag 3 og 5 også. Jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til å reise på ferie uten å teste flere ganger om jeg visste at barnet mitt var nærkontakt av en smittet. 

Hadde aldri kjøpt test. Her får vi gratis hjemmetester fra kommunen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke penger nok til å kjøpe hurtigtester. 
Får evt bestille time til å ta test på mandag

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (21 timer siden):

Her er regelen at de skal ha negativ test på dag 1, 3 og 5. Ved positiv hurtigtest må de ta PCR-test.

Rart det er så ulikt, hos oss måtte elevene ta kun to hurtigtester: Én samme dag som smitten på skolen ble kjent, og én ett døgn etter første test. PCR-test dersom pos. hurtigtest. 

Anonymkode: 5312e...10c

Skrevet

Her er regelen at de skal ta test på dag 1, 3 og 5. Han var nærkontakt med en tirsdagen. Hadde negativ test tirsdag og torsdag og positiv lørdag som var dag 5. Så virker litt risikabelt å kun ta en test med en gang. 

Skrevet

Om smitten ble påvist en dag kan jo datteren din ha blitt smittet lenge før det. Personen som er syk har vel vært smittsom i mange dager før positiv test?

Her deler de ut gratis hurtigtester i kommunen, tror alle kommuner gjør det. Hent noen flere tester og ta en test til.

Her tar de to tester om noen i klassen er positiv, den dagen det blir bekreftet og en til 3-4 dager senere.

Anonymkode: 3b0ac...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...