Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Datteren min er nærkontakt, og smitten til den smittede er påvist i dag. Skolen har sendt led hurtigtest, og det ble bedt om at alle elevene i denne klassen tok denne testen i dag, så de fikk en hurtigtest med hjem fra skolen. Denne er tatt og viser negativ. Alt ok egentlig, men… Er det ikke litt tidlig å ta testen samme dag som smitten til klassekameraten ble påvist? Jeg forsøkte å ringe koronatelefonen, men kom ikke igjennom. Noen som vet om man bør ta testen litt senere i tillegg? Inkubasjonstiden har vel egentlig nettopp startet? Anonymkode: 9e18b...4b4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Kommer an på når de regner at den andre ble syk. Anonymkode: be2ff...471
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kommer an på når de regner at den andre ble syk. Anonymkode: be2ff...471 2 dager før positiv test Anonymkode: 9e18b...4b4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Datteren min er nærkontakt, og smitten til den smittede er påvist i dag. Skolen har sendt led hurtigtest, og det ble bedt om at alle elevene i denne klassen tok denne testen i dag, så de fikk en hurtigtest med hjem fra skolen. Denne er tatt og viser negativ. Alt ok egentlig, men… Er det ikke litt tidlig å ta testen samme dag som smitten til klassekameraten ble påvist? Jeg forsøkte å ringe koronatelefonen, men kom ikke igjennom. Noen som vet om man bør ta testen litt senere i tillegg? Inkubasjonstiden har vel egentlig nettopp startet? Anonymkode: 9e18b...4b4 De fikk vel med to tester? Den andre tas om ett par dager. Anonymkode: ae325...556
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Her skal de ta på dag 1,3 og 5 Anonymkode: 4ee09...392
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): De fikk vel med to tester? Den andre tas om ett par dager. Anonymkode: ae325...556 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Her skal de ta på dag 1,3 og 5 Anonymkode: 4ee09...392 De fikk bare med en test, og det ble bedt om at den tas i dag. Litt upraktisk å ikke vite nå som det er høstferie. Anonymkode: 9e18b...4b4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Her er regelen at de skal ha negativ test på dag 1, 3 og 5. Ved positiv hurtigtest må de ta PCR-test.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): De fikk bare med en test, og det ble bedt om at den tas i dag. Litt upraktisk å ikke vite nå som det er høstferie. Anonymkode: 9e18b...4b4 Du kan eventuelt kjøpe en pakke med hurtigtester selv sånn at dere får testet på dag 3 og 5 også. Jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til å reise på ferie uten å teste flere ganger om jeg visste at barnet mitt var nærkontakt av en smittet. Anonymkode: 4509f...b88
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du kan eventuelt kjøpe en pakke med hurtigtester selv sånn at dere får testet på dag 3 og 5 også. Jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til å reise på ferie uten å teste flere ganger om jeg visste at barnet mitt var nærkontakt av en smittet. Anonymkode: 4509f...b88 Hadde aldri kjøpt test. Her får vi gratis hjemmetester fra kommunen. Anonymkode: 4ee09...392
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du kan eventuelt kjøpe en pakke med hurtigtester selv sånn at dere får testet på dag 3 og 5 også. Jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til å reise på ferie uten å teste flere ganger om jeg visste at barnet mitt var nærkontakt av en smittet. Anonymkode: 4509f...b88 Jeg har ikke penger nok til å kjøpe hurtigtester. Får evt bestille time til å ta test på mandag Anonymkode: 9e18b...4b4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (21 timer siden): Her er regelen at de skal ha negativ test på dag 1, 3 og 5. Ved positiv hurtigtest må de ta PCR-test. Rart det er så ulikt, hos oss måtte elevene ta kun to hurtigtester: Én samme dag som smitten på skolen ble kjent, og én ett døgn etter første test. PCR-test dersom pos. hurtigtest. Anonymkode: 5312e...10c
Tipp topp Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Her er regelen at de skal ta test på dag 1, 3 og 5. Han var nærkontakt med en tirsdagen. Hadde negativ test tirsdag og torsdag og positiv lørdag som var dag 5. Så virker litt risikabelt å kun ta en test med en gang.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 Om smitten ble påvist en dag kan jo datteren din ha blitt smittet lenge før det. Personen som er syk har vel vært smittsom i mange dager før positiv test? Her deler de ut gratis hurtigtester i kommunen, tror alle kommuner gjør det. Hent noen flere tester og ta en test til. Her tar de to tester om noen i klassen er positiv, den dagen det blir bekreftet og en til 3-4 dager senere. Anonymkode: 3b0ac...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå