GÃ¥ til innhold

Slitsom venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne fra barndommen, vi har fortsatt en god del kontakt, men treffes ikke så ofte lenger. Vi har mye kontakt på melding og snap, og slik følger vi hverandres liv.

Men hun er litt vanskelig på et område: Hun kan sende meg snap av ferdigpakket bil, med teksten "hyttetur". Jeg svarer noe slik som "så koselig. Hvor går turen?"Da svarer som regel hun noe som "haha, så nysgjerrig du er". Om jeg bare skriver "god tur" eller ikke kommenterer særlig, får jeg høre at jeg ikke bryr meg og er egoistisk. 

Jeg spør fordi det er høflig, å vise høflig interesse. Egentlig bryr jeg meg ikke sååå, men syns det er høflig å spørre. Tenker at når hun har sagt A, så forventes det at jeg følger opp med B. Å siden hun blir snurt om jeg ikke spør, blir hele greia litt snål. 

Er jeg nysgjerrig som spør? Er det ikke vanlig å være interessert når man først får en snap med noe som viser litt?

Anonymkode: 732e5...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God tur hvor enn du skal. 

Ev tyst som graven (det hadde lett blitt mitt valg)

Anonymkode: 3ec5c...2a7

Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Det er fordi jeg er 40 år gammel. 

Anonymkode: 49d3f...8b3

Skrevet

Og du gidder fortsatt å være med henne fordi? Jeg er 46 og hun der hadde røket ut av livet mitt for lenge siden. 

Anonymkode: 6fab3...d3b

Skrevet

Jeg har ei slitsom venninne, men på en annen måte 

Sender meldinger hele tiden: 

- Nå har jeg handlet og skal hvile litt 

- I dag skal jeg bake brød og vaske litt. Hva med deg? 

- I natt fikk jeg ikke sove. Er så trøtt 

Sånn går det nesten daglig. 

Hun jobber kun 2 dager i uken, så hun har god tid 🤣🤣

Anonymkode: 40814...d01

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Og du gidder fortsatt å være med henne fordi? Jeg er 46 og hun der hadde røket ut av livet mitt for lenge siden. 

Anonymkode: 6fab3...d3b

Enig. 

Anonymkode: 23b51...aec

Skrevet

Hadde ikke giddet å svare i det hele tatt.....

Anonymkode: 947ac...bd9

Skrevet

Har en bekjente som kjørte samme stil på Facebook. Hun kunne skrive tekster som "Så heldig jeg er som fikk oppleve dette", "i dag sørger jeg", "dette var forferdelig", "tenk at vi skal reise helt dit", "gjett hva han spurte meg om" osv. uten noe mer. Så ville hun at mange skulle spørre, sende hjerter etc. Langt om lenge svarte hun på hva det gjeldt og det var som regel noe mye mindre dramatisk/spennende enn hva det hørtes ut som. Hun elsket oppmerksomheten og jeg tror hun trodde hun skapte spenning for vennene sine. Folk gikk raskt lei og postene ble oversett og nå har hun helt sluttet med det.

Tipper venninnen din er lik. Det med å svare "Haha. Så nysgjerrig du er" er det nok ikke kritikk. Det er nok bare for å hale ut oppmerksomheten. Svarer hun ikke hvor hun skal må dere komme med flere spørsmål og slik varer oppmerksomheten. Mulig at posten også får høyere prioritet og blir vist til flere Hun har nok tenkt seg et scenario der dere er brikker i at hun får så mye oppmerksomhet som mulig. 

Jeg hadde svar slik jeg følte (inkludert det å ikke svare) og ignorert klager på svarene/manglende svar

Anonymkode: ab6d6...4de

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg har ei slitsom venninne, men på en annen måte 

Sender meldinger hele tiden: 

- Nå har jeg handlet og skal hvile litt 

- I dag skal jeg bake brød og vaske litt. Hva med deg? 

- I natt fikk jeg ikke sove. Er så trøtt 

Sånn går det nesten daglig. 

Hun jobber kun 2 dager i uken, så hun har god tid 🤣🤣

Eller... Er ensom, trist, trenger kontakt. Sikkert en grunn til at hun bare jobber to dager i uka. 

Anonymkode: ac51e...105

Skrevet

Takk for svar! Syns jo det er uhøflig å ikke svare i hele tatt, så fortsetter vel vel med bare tommel opp e.l

Er så pussig, for jeg har sagt til henne flere ganger hva jeg synes om dette, spesielt når hun beskylder meg for at jeg "lever i min egen boble og ikke er interessert i andre" (hennes sitat) Det er akkurat som det preller henne.

Er nok oppmerksomhet og det at hun blir litt spennende som er grunnen,  kanskje. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Takk for svar! Syns jo det er uhøflig å ikke svare i hele tatt, så fortsetter vel vel med bare tommel opp e.l

Er så pussig, for jeg har sagt til henne flere ganger hva jeg synes om dette, spesielt når hun beskylder meg for at jeg "lever i min egen boble og ikke er interessert i andre" (hennes sitat) Det er akkurat som det preller henne.

Er nok oppmerksomhet og det at hun blir litt spennende som er grunnen,  kanskje. 

Men svarer man altså på snapper? Det gjør jeg ytterst sjelden. Som regel er det jo ikke så mye å si, liksom. 

Anonymkode: 3ec5c...2a7

Skrevet

Jeg er enig i at det er irriterende når folk haler ut oppmerksomheten.

"Vi skal på tur!" 

"Så koselig. Hvor?" 

" Du er så nysgjerrig! Nå kan du lure nå!" 🙄

Eller folk som legger ut at de er på sykehuset. Venner blir bekymret og spør hvorfor. Ikke noe svar! Eller bare diffust. Sånt blir jeg redd av. Er du dævsyk eller forstua en finger liksom. 

Skrevet

Sender tommel opp jeg 😅 ferdig med det 

Anonymkode: 9ccae...adb

Skrevet

Det spillet der hadde jeg ikke orket, så jeg hadde vel landet på enten å la være å svare eller å bare sende en smiley eller tommel opp eller noe annet intetsigende. Hadde hun da kjørt i gang med at jeg var uinteressert og egoistisk hadde jeg nok sagt rett ut hva jeg mente: At her går det ikke tydeligvis ikke an å gjøre noe riktig. Enten er man nysgjerrig eller så er man uinteressert, og at jeg ikke orket å forholde meg til hva-det-nå-er hun holder på med.

Brutalt, kanskje. Ikke spesielt høflig, helt klart. Men hun er jo også temmelig uhøflig slik hun holder på, og det blir jo folk lei av innimellom.

Og nei, du er ikke nysgjerrig når du spør. Hun er uhøflig som sender halvkvedete viser og så klager uansett hvilken respons hun får.

Skrevet

Det der hadde jeg aldri orket. Hadde nok slutta å svare på alle snapper.

Anonymkode: e4e72...cb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (PÃ¥ 2.10.2021 den 10.34):

Jeg er enig i at det er irriterende når folk haler ut oppmerksomheten.

"Vi skal på tur!" 

"Så koselig. Hvor?" 

" Du er så nysgjerrig! Nå kan du lure nå!" 🙄

Eller folk som legger ut at de er på sykehuset. Venner blir bekymret og spør hvorfor. Ikke noe svar! Eller bare diffust. Sånt blir jeg redd av. Er du dævsyk eller forstua en finger liksom. 

Jeg har slutta å bry meg om dem som legger ut bilder fra sykehuset. 99% av dem som gjør det ligger ikke akkurat for døden og har bare funnet enda en måte å få litt oppmerksomhet sympati på. Jeg har sluttet helt å svare på sånt, og regner med at hvis noen jeg har nær ligger på sykehuset av alvorlige grunner sier de det til meg på en ordentlig måte i stedet for å sende en snapp eller legge ut bilde på Facebook for hele verden.  Noe så tragisk 🤷

Anonymkode: e4e72...cb7

Skrevet

Jeg har ei venninne som kan sende en sånn melding: kan jeg stiller deg ett spørsmål?

Hva skal jeg svare på det? 😉😉😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ei venninne som kan sende en sånn melding: kan jeg stiller deg ett spørsmål?

Hva skal jeg svare på det? 😉😉😉

"Spør i vei, men det er ikke sikkert jeg svarer"

Eller: "NÃ¥ har du allerede stilt ett. Da regner jeg saken for avsluttet".

Anonymkode: a4f85...c12

Skrevet
Anonym bruker skrev (PÃ¥ 1.10.2021 den 15.31):

Jeg har ei venninne fra barndommen, vi har fortsatt en god del kontakt, men treffes ikke så ofte lenger. Vi har mye kontakt på melding og snap, og slik følger vi hverandres liv.

Men hun er litt vanskelig på et område: Hun kan sende meg snap av ferdigpakket bil, med teksten "hyttetur". Jeg svarer noe slik som "så koselig. Hvor går turen?"Da svarer som regel hun noe som "haha, så nysgjerrig du er". Om jeg bare skriver "god tur" eller ikke kommenterer særlig, får jeg høre at jeg ikke bryr meg og er egoistisk. 

Jeg spør fordi det er høflig, å vise høflig interesse. Egentlig bryr jeg meg ikke sååå, men syns det er høflig å spørre. Tenker at når hun har sagt A, så forventes det at jeg følger opp med B. Å siden hun blir snurt om jeg ikke spør, blir hele greia litt snål. 

Er jeg nysgjerrig som spør? Er det ikke vanlig å være interessert når man først får en snap med noe som viser litt?

Neste gang hun sier at du ikke bryr deg, så svarer du "Jeg har inntrykk av at jeg bryr meg altfor mye, siden du hele tiden kaller meg nysgjerrig. Så jeg har endret meg for å ikke plage deg med det mer."

Anonymkode: a4f85...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...