Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Alene og er i 40 årene. 895.104 kr i lån på leilighet. Kommer til å være gjeldfri når jeg blir 63 år. Anonymkode: 78b28...6b7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Ikke mye gjeld. Men veldig lang nedbetalingstid på et så lite lån. 20 år på under en mill? Ville betalt ned mye raskere om jeg var deg. Anonymkode: 7e130...81d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Nei, i utgangspunktet ikke, men det kommer jo an på inntekten også. Har du f.eks. bare 300 k i året er det litt høyt, har du 1 mill I året er det veldig lite. Vi har litt i underkant av 6 mill i lån, men har også både høy inntekt og formue utenom, så da blir det ikke så mye likevel. Anonymkode: d3602...a96
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Sånn i sum syns jeg det ikke ser mye ut, men hva det reelt sett er kommer helt an på din inntekt og utgifter. Har du penger igjen på slutten av måneden? Kan du unne deg det litte ekstra uten at du blir blakk? Har du overskudd til sparing og uforutsette utgifter? Anonymkode: 741cb...3d0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Hvor langt er et tau?? 1 mill er mye penger dersom man ikke har inntekt. 1 mill er lite dersom man har en årsinntekt på 3 mil, ingen barn, leieinntekter på kjellerleiligheten osv Anonymkode: fa5ad...67e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Ikke mye gjeld. Men veldig lang nedbetalingstid på et så lite lån. 20 år på under en mill? Ville betalt ned mye raskere om jeg var deg. Anonymkode: 7e130...81d Jeg er i ca samme situasjon som HI. 40årene, ett barn alene, under 1 mill i lån. Jeg skjønner ikke rushet med å nedbetale raskere. Jeg setter heller pengene i fond som gir bedre avkastning og bruker pengene på meg og barnet. Gidder ikke en trangere hverdagsøkonomi for å bli raskere gjeldsfri. Det er ikke målet. Anonymkode: f96a8...4c1
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alene og er i 40 årene. 895.104 kr i lån på leilighet. Kommer til å være gjeldfri når jeg blir 63 år. Anonymkode: 78b28...6b7 Nei, jeg har 2,7 mill, jeg blir gjeldfri når jeg er 55. Anonymkode: bc7cf...8fa
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Kommer an på hvor mye leiligheten er verdt. Jeg er 40, alene med tre barn og har 567 000 kr i gjeld. Har imidlertid 5,5 millioner i verdier i eiendom, så gjelden er ok. Anonymkode: 2a321...747
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er i ca samme situasjon som HI. 40årene, ett barn alene, under 1 mill i lån. Jeg skjønner ikke rushet med å nedbetale raskere. Jeg setter heller pengene i fond som gir bedre avkastning og bruker pengene på meg og barnet. Gidder ikke en trangere hverdagsøkonomi for å bli raskere gjeldsfri. Det er ikke målet. Anonymkode: f96a8...4c1 Det som er kjipt med den måten å gjøre det på, er om du skulle bli syk og ufør. Da hadde det kommet godt med å være ferdig med gjeld, eller kunne betale mindre i måneden. Samme om renten stiger mye, strømmen blir dyrere osv, dette kan gi et brutalt innhugg i økonomien, da er det også dumt å være vant til høyt forbruk og ikke ha mulighet til å sette ned avdragene…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 minutter siden): Det som er kjipt med den måten å gjøre det på, er om du skulle bli syk og ufør. Da hadde det kommet godt med å være ferdig med gjeld, eller kunne betale mindre i måneden. Samme om renten stiger mye, strømmen blir dyrere osv, dette kan gi et brutalt innhugg i økonomien, da er det også dumt å være vant til høyt forbruk og ikke ha mulighet til å sette ned avdragene… Viktige poeng der. Jeg har forsikret meg godt i tilfelle jeg skulle bli syk eller ufør. Betaler mye for det 😐 Og med en god slant i fond pga investeringer og lavt boliglån så er jeg ikke bekymret. Er alene så er ikke vant med høyt forbruk i utgangspunktet... Anonymkode: f96a8...4c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå