Gå til innhold

Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snylta forkjølet og nyser og snyter meg hele tiden. Jobber i butikk og allikevel blir jeg bedt om å komme på jobb. Har ikke folk. Synes det er urimelig. Hva gjør man? 

Anonymkode: 98d93...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spør jobben din om du er syk, spør deg selv. Er i dårlig form sier du i fra til jobben din at du er syk og holder deg hjemme, er du form til å gå på jobb går du på jobb. 
Forkjølelse , hoste og nysing er det mye av og man kan ikke isolere seg hver gang man er forkjøla …. og alt av sykdom Og forkjølelse er ikke Korona. 

hvis du tror du har korona holder du deg hjemme og drar og tester deg med en gang. 

god bedring !! 

Skrevet
Løvinna30 skrev (11 minutter siden):

Ikke spør jobben din om du er syk, spør deg selv. Er i dårlig form sier du i fra til jobben din at du er syk og holder deg hjemme, er du form til å gå på jobb går du på jobb. 
Forkjølelse , hoste og nysing er det mye av og man kan ikke isolere seg hver gang man er forkjøla …. og alt av sykdom Og forkjølelse er ikke Korona. 

hvis du tror du har korona holder du deg hjemme og drar og tester deg med en gang. 

god bedring !! 

Jeg spurte ikke jobben. Jeg fortalte at jeg ikke var i form og fikk til svar at de hadde ikke folk. Jeg ville holdt meg hjemme i denne formen! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spurte ikke jobben. Jeg fortalte at jeg ikke var i form og fikk til svar at de hadde ikke folk. Jeg ville holdt meg hjemme i denne formen! 

Ikke sikkert korona men uansett! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ikke sikkert korona men uansett! 

Jaja, da har du iallefall sagt fra, så får arbeidsgiver ta det på sin kappe. Å gå forkjølet på jobb klarer du nok. 

Anonymkode: 182e1...71b

Skrevet

Har du meldt deg inn syk, eller hardu fortalt at du ikke er helt i form?

Anonymkode: 12784...f15

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Har du meldt deg inn syk, eller hardu fortalt at du ikke er helt i form?

Anonymkode: 12784...f15

Jeg sa jeg var syk og håpte de ordnet folk for meg. 

Skrevet
Løvinna30 skrev (2 timer siden):

Hva ble det til med deg? 

Måtte jo gå på jobb da! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Måtte jo gå på jobb da! 

Idiot!

Anonymkode: a79b7...72a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Idiot!

Hva mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Idiot!

Hun ble jo beordret på jobb av sjefen sin! Klart hun må gå på jobb da!

Anonymkode: 47476...368

Skrevet

Vi er der vi må spørre om de kan komme på jobb, men gjøre noe som betyr å ikke være i kundekontakt. Det er veldig mye sykdom nå, heldigvis lite forkjølelse og slikt som er smittsomt så vi må prøve. Imorra skal en komme på jobb og kun være på lageret, kaste søppel og gjøre småting som er mulig å gjøre der. Vi mangler tre vakter pga sykdom, så dette kunne gå for en som hadde en arm som ikke fungerte. Vi måtte også ha mange rare varianter når vi alle tok vaksine nr2 på samlebånd. 

Men ingen får lov å komme på jobb hos oss om det er fare for at andre kan bli smittet. 

Anonymkode: df315...7fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi er der vi må spørre om de kan komme på jobb, men gjøre noe som betyr å ikke være i kundekontakt. Det er veldig mye sykdom nå, heldigvis lite forkjølelse og slikt som er smittsomt så vi må prøve. Imorra skal en komme på jobb og kun være på lageret, kaste søppel og gjøre småting som er mulig å gjøre der. Vi mangler tre vakter pga sykdom, så dette kunne gå for en som hadde en arm som ikke fungerte. Vi måtte også ha mange rare varianter når vi alle tok vaksine nr2 på samlebånd. 

Men ingen får lov å komme på jobb hos oss om det er fare for at andre kan bli smittet. 

Anonymkode: df315...7fa

Det var fare for smitte. Burde ikke vært der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Måtte jo gå på jobb da! 

Selvsagt måtte du ikke det. Hvis du mener du er for syk til å dra på jobb, så blir du hjemme. Vikar er ikke ditt problem. Det er en rettighet du har gjennom aml. Det eneste arbeidsgiver kan gjøre, er å ta fra deg retten til å bruke egenmelding ved sykdom, slik at alt sykerelatert fravær må meldes av lege. Arbeidsgiver skal ha skjellig grunn til å ta fra deg denne rettigheten, og mangel på vikarer er selvsagt ikke i nærheten av argument.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 minutter siden):

Selvsagt måtte du ikke det. Hvis du mener du er for syk til å dra på jobb, så blir du hjemme. Vikar er ikke ditt problem. Det er en rettighet du har gjennom aml. Det eneste arbeidsgiver kan gjøre, er å ta fra deg retten til å bruke egenmelding ved sykdom, slik at alt sykerelatert fravær må meldes av lege. Arbeidsgiver skal ha skjellig grunn til å ta fra deg denne rettigheten, og mangel på vikarer er selvsagt ikke i nærheten av argument.

Det hadde blitt en vanskelig situasjon for meg å ikke gå. Så hanglet meg igjennom det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...