Gå til innhold

Hvite gardiner til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Heeelt enig! Blir like forundret hvert år. Alle innlegg her om julegardiner, juleduker, vask av vegger og tak. Herregud! Dere er så gammeldagse!

Julegardiner er jo forøvrig GRUSOMT. 

Anonymkode: 89560...a12

Ja, er det ikke snodig? Kunne alle disse innleggene bety at det er veldig mange som har og liker juleduker, julegardiner og sånne ting? Hva slags gardiner ser du for deg når du sier at julegardiner er grusom, forresten? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er silkert mange barn som fler julemagi på spahotell 🤣

Anonymkode: 83b47...6cf

Det tror jeg neppe det er nei😊. Vil ikke tro det er mange familier som tar med barna sine på spahotell .

Igjen; det er utrolig hvordan andres julefeiring kan skape så høy temperatur 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selv om jeg vurderer hvite gardiner nå: Det er full Disney jul i hus. Nesten for mye og jeg har som voksen endelig fått julestemning etter å gått sikkelig inn for jul. Julegrøt med premie, sikkelig julemiddager, hjemmebakt julebakst har vi også. For julemagi skal det være i vårt hus, siden jeg vokste opp uten røde gardiner og omtrent bare juletre som julepynt. 

Anonymkode: e37d7...df4

Mannen min kommer også fra en familie som synes drt er for mye styr med julepynt, baking, storrengjøring og juletre. Det var ikke gaver til de voksne en gang og ofte bare penger fra foreldrene. Foreldrene ville heller reise bort enn å skape tradisjoner.

Det har i hvertfall ført til at han oikke ser noen grunn til å besøke dem i jula. Den feires med min del av familien, med alt (utenom egne julegardiner) som hører jula til. Etter at foreldrene hans ble gamle har de sittet alene hvert år og sån kommer det nok til å fortsette.

Anonymkode: 83b47...6cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Sier som Halvor Bakke: Et hus uten gardiner er ikke et hjem! 

Å i jula skal det være RØDE gardiner! Så det så!

Anonymkode: 45e8c...dc9

Utrolig kinkig å oppdage på internettet (!) at det de tre barna mine vokser opp i ikke er et hjem!!!

#whattodo #doomed #homelesskids

Anonymkode: f7fb9...bc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Utrolig kinkig å oppdage på internettet (!) at det de tre barna mine vokser opp i ikke er et hjem!!!

#whattodo #doomed #homelesskids

Anonymkode: f7fb9...bc7

Godt det er enkelt å rette på ☺️

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det tror jeg neppe det er nei😊. Vil ikke tro det er mange familier som tar med barna sine på spahotell .

Igjen; det er utrolig hvordan andres julefeiring kan skape så høy temperatur 😊

Du har da bestemte meninger om andres måter å feire på du også? Feie for egen dør før man hiver seg over andre, kanskje?

Anonymkode: db3bc...128

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er jo bare utrolig stusselig.

Anonymkode: 4f21f...984

Nei, det er det ikke. Jeg har mye besøk i jula, av mennesker med ulik smak og fra ulike generasjoner. Stusselig er det i hvert fall ingen som opplever det julepyntede huset. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å det er kun vi "gammeldagse" som kan ordne til ORDENTLIG jul! Du, og andre uten julegardiner og juleduker har misforstått så ufattelig mye! Det verste er likevel at dere frarøver barna deres julemagien!! Stakkars barn! Syns det burde vært tvungen kursing av foreldre, der "hvordan feire jul" var et av temaene. Dere lever nok som tenåringer på hybel, og drar hjem til mamma for å feire jul. Vedder på at du aldri har laget julemiddag eller vet hvordan man baker julekaker.

Anonymkode: 45e8c...dc9

Selv om jeg ikke har en eneste gardin i huset har vi et juletre som er over dobbelt så høyt som meg, med pynt vi har arvet fra flere generasjoner bakover i tid, kombinert med ny, klassisk julepynt.

Vi har hjemmelaget pakkekalender til hvert barn, med en blanding av gaver og faste juleaktiviteter spredt utover i desember.

Vi har lite dorullnisser og plastglitter, jeg er ikke fan av pynt som blinker mens det spiller falske julesanger, og jeg kjøper ikke plastjulekuler som kan brukes som sprettball. Syntetiske duker, «brikker» og «løpere» med maskinbroderte nisser blir ikke pent bare fordi det er jul.

Vi har mye naturelementer i julepynten vår, glass, klassisk dekor og levende lys. Vi har nystrøkne, hvite linduker til middagsselskaper, ellers bruker vi ikke duk. 
Mer høytidsstemning, mindre tivolifaktor. Vi baker mye julekaker, konfekt, karameller mm, vi har juleverksted, juletrehogst i egen skog,  vi har flere store selskaper i løpet av juledagene, ofte julaften også. Vi er gjerne mellom 15 og 20 til bords, og julemiddagen lager vi selvfølgelig selv, i tillegg til veldig mye annen mat som hører jula til.

Her er julemagi for både store og små, naboer og familie. At du tenker at man ikke har kommet forbi hybeltilværelsen hvis man ikke synes gardiner er pent sier nok mer om hvor lite du har utviklet deg etter du flyttet hjemmefra. 

Anonymkode: 8dce9...317

Skrevet

Selvfølgelig kan du ha hvite gardiner til jul! 

Selv har jeg røde gardiner på kjøkken, stue og bad i julen. 🙂 Ikke fordi jeg synes alle MÅ ha det, men fordi JEG synes det er koselig, og gir ordentlig julestemning. 🙂 

Og: JEG synes også at hus som ikke har gardiner ikke er noe fint/koselig! Men det er MIN mening, folk får gjøre akkurat som de selv vil i sine hjem.

Anonymkode: e3661...a50

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du har da bestemte meninger om andres måter å feire på du også? Feie for egen dør før man hiver seg over andre, kanskje?

Anonymkode: db3bc...128

Kommentaren var rettet til meg fordi jeg og mannen ofte drar på spahotell i stedet for å gi hverandre julegaver. Enten noe slikt eller gjør andre opplevelser. Vi tar ikke med ungene på spahotell. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

At mennesker under 70 år fortsatt har julegardiner er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg. Har dere såkalt «kappe» i kjøkkenvinduet også?

Vi har ikke en gardin i hele huset, og klarer oss utmerket. Både til jul og ellers i året. Det gjør nok dere også, HI, uansett farge på gardinene. 

Anonymkode: 8dce9...317

Vi har julegardiner, vi klarer oss vi også. 

Anonymkode: 27fb0...f12

Skrevet

Da har jeg kjøpt hvite gardiner til jul. Takk for innspill folkens 😊

HI

Anonymkode: e37d7...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...