Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Vurdere hvite gardiner, noe som Gisle gardiner fra kid til jul. Jeg har veldig jul i stua med mye rødt og har i alle år hatt røde gardiner. Men de røde er tynne gjennomsiktige og det har begynt å trekke mer fra de gamle vinduene merket vi forrige jul. Har Gisle gardiner i annen farge som helårsgardiner og de stopper trekken. Kjenner jeg har lite lyst til å fryse på meg kuldenakke igjen av trekken til jul igjen. Og ja vinduer skal byttes ut på sikt. Trekken er kun et problem med de julegardinene vi har fra før. Er det greit med hvite gardiner til jul eller blir det for lite julestemning over de? Anonymkode: e37d7...df4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Hvite gardiner går helt fint til jul 😊 Anonymkode: 11868...98d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vurdere hvite gardiner, noe som Gisle gardiner fra kid til jul. Jeg har veldig jul i stua med mye rødt og har i alle år hatt røde gardiner. Men de røde er tynne gjennomsiktige og det har begynt å trekke mer fra de gamle vinduene merket vi forrige jul. Har Gisle gardiner i annen farge som helårsgardiner og de stopper trekken. Kjenner jeg har lite lyst til å fryse på meg kuldenakke igjen av trekken til jul igjen. Og ja vinduer skal byttes ut på sikt. Trekken er kun et problem med de julegardinene vi har fra før. Er det greit med hvite gardiner til jul eller blir det for lite julestemning over de? Anonymkode: e37d7...df4 Seff er det greit med hvite gardiner. 🤩 Har det selv. Nydelig til all julepynten Anonymkode: 27fb0...f12
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Ikke greit! Du blir nok utvist fra julefeiringa! Anonymkode: 827a0...6f8
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg tror faktisk at det kommer opp som en sak i julerådet. Skal man liksom begynne å bruke alle slags farger i desember også nå? Det er jo en utvanning av viktige juletradisjoner som har vart siden jesu tid. Anonymkode: db3bc...128
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 At mennesker under 70 år fortsatt har julegardiner er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg. Har dere såkalt «kappe» i kjøkkenvinduet også? Vi har ikke en gardin i hele huset, og klarer oss utmerket. Både til jul og ellers i året. Det gjør nok dere også, HI, uansett farge på gardinene. Anonymkode: 8dce9...317
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har ikke egne julegardiner, men jeg er sikker på at hvite gardiner vil kunne gi like god julestemning som røde. Anonymkode: 83b47...6cf
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): At mennesker under 70 år fortsatt har julegardiner er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg. Har dere såkalt «kappe» i kjøkkenvinduet også? Vi har ikke en gardin i hele huset, og klarer oss utmerket. Både til jul og ellers i året. Det gjør nok dere også, HI, uansett farge på gardinene. Anonymkode: 8dce9...317 At folk ikke har gardiner er for meg vanskelig å forholde seg til, og jeg er 32 år. Har røde gardiner til jul, og elsker å få inn rødt, gull og grønt til jul. Anonymkode: 353ab...7bf
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): At folk ikke har gardiner er for meg vanskelig å forholde seg til, og jeg er 32 år. Har røde gardiner til jul, og elsker å få inn rødt, gull og grønt til jul. Anonymkode: 353ab...7bf Samme her, det blir liksom ikke ordentlig koselig uten 😁 er også 32. Anonymkode: d1ced...829
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Samme her, det blir liksom ikke ordentlig koselig uten 😁 er også 32. Anonymkode: d1ced...829 Jeg har ikke gardiner i huset, bortsett fra på soverommene, men jeg pynter myyye til jul likevel, altså. Anonymkode: db3bc...128
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vurdere hvite gardiner, noe som Gisle gardiner fra kid til jul. Jeg har veldig jul i stua med mye rødt og har i alle år hatt røde gardiner. Men de røde er tynne gjennomsiktige og det har begynt å trekke mer fra de gamle vinduene merket vi forrige jul. Har Gisle gardiner i annen farge som helårsgardiner og de stopper trekken. Kjenner jeg har lite lyst til å fryse på meg kuldenakke igjen av trekken til jul igjen. Og ja vinduer skal byttes ut på sikt. Trekken er kun et problem med de julegardinene vi har fra før. Er det greit med hvite gardiner til jul eller blir det for lite julestemning over de? Anonymkode: e37d7...df4 Har aldri skjønt trangen for å ha julegardiner... For meg holder det med en million nisser, juletre og duk. Anonymkode: 67194...e2a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Samme her, det blir liksom ikke ordentlig koselig uten 😁 er også 32. Anonymkode: d1ced...829 Sier som Halvor Bakke: Et hus uten gardiner er ikke et hjem! Å i jula skal det være RØDE gardiner! Så det så! Anonymkode: 45e8c...dc9
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): At mennesker under 70 år fortsatt har julegardiner er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg. Har dere såkalt «kappe» i kjøkkenvinduet også? Vi har ikke en gardin i hele huset, og klarer oss utmerket. Både til jul og ellers i året. Det gjør nok dere også, HI, uansett farge på gardinene. Anonymkode: 8dce9...317 Det er jo bare utrolig stusselig. Anonymkode: 4f21f...984
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er jo bare utrolig stusselig. Anonymkode: 4f21f...984 Stusselig å ikke ha gardiner ? Ikke alle hus/vinduer kler gardiner.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg har hvite gardiner i lin og de henger året rundt. Får plenty av julestemning med juletre, julestjerner, stearinlys og pepperkaker 👌🏻 Anonymkode: 1d947...140
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hvite gardiner i lin og de henger året rundt. Får plenty av julestemning med juletre, julestjerner, stearinlys og pepperkaker 👌🏻 Anonymkode: 1d947...140 Julemusikk, glemte jo det viktigste. O helga natt, Oslo Gospel Choir 😍 da er det julestemning uansett gardiner. Anonymkode: 1d947...140
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 Takk for svar ☺️ Da skal jeg driste meg til hvite gardiner ☺️ Anonymkode: e37d7...df4
prekæs Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 Nå kom jeg på at jeg er eldre enn flere av dere. For noen tiår tilbake, var det ganske så vanlig å hvite gardiner til jul, gjerne blonde og før det stories. Da helst med tunge sidegardiner. Før dette igjen, var tykke gardiner en måte å holde trekken vekk fra vinduer uten dobbelt ( eller trelags) glass. Så til saken. Har Gislegardin på ene soverommet. Overraskende pen, henger pent og tykk nok til å kunne ta av for noe av kulderaset fra vinduer, noe det alltid er. Hvite blir sikkert flott og kan brukes hele året
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): At mennesker under 70 år fortsatt har julegardiner er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg. Har dere såkalt «kappe» i kjøkkenvinduet også? Vi har ikke en gardin i hele huset, og klarer oss utmerket. Både til jul og ellers i året. Det gjør nok dere også, HI, uansett farge på gardinene. Anonymkode: 8dce9...317 Heeelt enig! Blir like forundret hvert år. Alle innlegg her om julegardiner, juleduker, vask av vegger og tak. Herregud! Dere er så gammeldagse! Julegardiner er jo forøvrig GRUSOMT. Anonymkode: 89560...a12
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #21 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Heeelt enig! Blir like forundret hvert år. Alle innlegg her om julegardiner, juleduker, vask av vegger og tak. Herregud! Dere er så gammeldagse! Julegardiner er jo forøvrig GRUSOMT. Anonymkode: 89560...a12 Så deilig å ha enerett på både vett og god smak? Mangler bare alminnelig folkeskikk så har du tre av tre. Anonymkode: db3bc...128
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #22 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Heeelt enig! Blir like forundret hvert år. Alle innlegg her om julegardiner, juleduker, vask av vegger og tak. Herregud! Dere er så gammeldagse! Julegardiner er jo forøvrig GRUSOMT. Anonymkode: 89560...a12 Å det er kun vi "gammeldagse" som kan ordne til ORDENTLIG jul! Du, og andre uten julegardiner og juleduker har misforstått så ufattelig mye! Det verste er likevel at dere frarøver barna deres julemagien!! Stakkars barn! Syns det burde vært tvungen kursing av foreldre, der "hvordan feire jul" var et av temaene. Dere lever nok som tenåringer på hybel, og drar hjem til mamma for å feire jul. Vedder på at du aldri har laget julemiddag eller vet hvordan man baker julekaker. Anonymkode: 45e8c...dc9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. oktober 2021 #23 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Å det er kun vi "gammeldagse" som kan ordne til ORDENTLIG jul! Du, og andre uten julegardiner og juleduker har misforstått så ufattelig mye! Det verste er likevel at dere frarøver barna deres julemagien!! Stakkars barn! Syns det burde vært tvungen kursing av foreldre, der "hvordan feire jul" var et av temaene. Dere lever nok som tenåringer på hybel, og drar hjem til mamma for å feire jul. Vedder på at du aldri har laget julemiddag eller vet hvordan man baker julekaker. Anonymkode: 45e8c...dc9 Vel… jeg tror ganske sikkert at det blir julemagi båre med og uten juleduker og julegardiner altså 😀
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #24 Skrevet 1. oktober 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Å det er kun vi "gammeldagse" som kan ordne til ORDENTLIG jul! Du, og andre uten julegardiner og juleduker har misforstått så ufattelig mye! Det verste er likevel at dere frarøver barna deres julemagien!! Stakkars barn! Syns det burde vært tvungen kursing av foreldre, der "hvordan feire jul" var et av temaene. Dere lever nok som tenåringer på hybel, og drar hjem til mamma for å feire jul. Vedder på at du aldri har laget julemiddag eller vet hvordan man baker julekaker. Anonymkode: 45e8c...dc9 Selv om jeg vurderer hvite gardiner nå: Det er full Disney jul i hus. Nesten for mye og jeg har som voksen endelig fått julestemning etter å gått sikkelig inn for jul. Julegrøt med premie, sikkelig julemiddager, hjemmebakt julebakst har vi også. For julemagi skal det være i vårt hus, siden jeg vokste opp uten røde gardiner og omtrent bare juletre som julepynt. Anonymkode: e37d7...df4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2021 #25 Skrevet 1. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Vel… jeg tror ganske sikkert at det blir julemagi båre med og uten juleduker og julegardiner altså 😀 Ja, det er silkert mange barn som fler julemagi på spahotell 🤣 Anonymkode: 83b47...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå