Gå til innhold

Psykolog-erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal til min første psykologtime i morgen (privat) og vil gjerne høre deres erfaringer om hvordan dere opplevde det å gå i terapi?

Takk

Anonymkode: 7d1e4...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krevende, lærerikt, nyttig, slitsomt, godt og alt i alt veldig positivt. Gi det god tid og ikke forvent mirakler, men du kan få veldig god hjelp. LYKKE TIL!

Anonymkode: 9c9bf...093

Skrevet

Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvor lenge du gikk?

Skrevet

Jeg gikk i to år, men det trenger ikke å bety at ikke du kan gå både kortere og lengre, altså.

Anonymkode: 9c9bf...093

Skrevet

Jeg gikk i 3,5 år. Det tok 6mnd før jeg skjønte at det fungerte. Nå, ti år senere, skjønner jeg virkelig hvor godt det fungerte, og er veldig takknemlig for at jeg gjorde det.

Anonymkode: 9a471...a8c

Skrevet

Takk for svar. Kan jeg spørre hva som var utfordringen din?

Skrevet

Jeg ble helt utslitt etter hver time. Det var fryktelig vanskelig å måtte sette ord på alt og innse at det ikke var min feil selv om jeg visste det. Det var vondt, tøft, krevende, slitsomt, vanskelig og brutalt

Anonymkode: 6600c...fd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble helt utslitt etter hver time. Det var fryktelig vanskelig å måtte sette ord på alt og innse at det ikke var min feil selv om jeg visste det. Det var vondt, tøft, krevende, slitsomt, vanskelig og brutalt

Var du i terapi for å bearbeide noe vanskelig som har skjedd?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Var du i terapi for å bearbeide noe vanskelig som har skjedd?

Traumebehandling ja. Og for å lære hvordan det fortsatt påvirket meg

Skrevet

Jeg har gått til psykolog i flere omganger, for forskjellige plager. Skal straks i gang med en ny runde. 

Første gangen tok jeg litt tak i mobbing i barndommen og gamle forsvarsmekanismer jeg ikke trengte lenger. Trengte hjelp til å bryte ut av de og gjenkjenne symptomene slik at de ikke kommer så sterkt tilbake i vanskelige situasjoner. Dette var tøft, men ikke utmattende. 

Andre runden var traumebehandling (og panikkangst). Den var tøff, utmattende og vanskelig. Kroppen stritter imot før hver time. Gruet meg forferdelig. Men vet med meg selv at når kroppen stritter så imot noe som er vanskelig, er det noe jeg er nødt å ta tak i. Fullførte behandlingen og panikkangsten forsvant. 

Nå skal i gang med behandling av depresjon. Blir spennende. 

Jeg syns det er veldig lærerikt, utviklende og godt med psykolog (når jeg trenger det). Har følt jeg har kommet sterkere ut på den andre siden. 

Anonymkode: e676d...a86

Skrevet

Takk for svar. Andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...