Gå til innhold

Barnehagen som bruker barnets bleier på andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket at jeg har tatt med  14

bleier i uken og plutseligt etter 2-3 dager er det tomt? 

begynner og lurer på om barnehagen tar barnets mitt bleier på andre.. koster også penger med bleier..

Har noen opplevd dette? 
barnet mitt er 2,5 år så hun bruker ikke mer en 3 bleier om dagen. 

Anonymkode: af186...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har merket at jeg har tatt med  14

bleier i uken og plutseligt etter 2-3 dager er det tomt? 

begynner og lurer på om barnehagen tar barnets mitt bleier på andre.. koster også penger med bleier..

Har noen opplevd dette? 
barnet mitt er 2,5 år så hun bruker ikke mer en 3 bleier om dagen. 

😂 to faste skift, og så bæsjer de ofte to ganger, så har man gjerne brukt 12 bleier…. Men, hva med å spørre barnehagen på en ordentlig måte? «Jeg syns jeg akkurat har fylt på, går det mye bleier om dagen?» 

Anonymkode: 8ed86...8eb

Skrevet

Det er vel bare å spørre, trenger ikke angripe dem, bare spørre hvorfor det går så mange bleier...

De skifter gjerne etter klokka i barnehagen, alle får ny bleie f.eks etter måltid kl 9 og før de skal ut kl 13, og om de bæsjer utenom disse tidspunktene går det plutselig enda en bleie eller to.

Men jeg har aldri opplevd at det går mer enn 3-4 bleier på en dag i barnehagen da.

Anonymkode: a61c7...9d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel bare å spørre, trenger ikke angripe dem, bare spørre hvorfor det går så mange bleier...

De skifter gjerne etter klokka i barnehagen, alle får ny bleie f.eks etter måltid kl 9 og før de skal ut kl 13, og om de bæsjer utenom disse tidspunktene går det plutselig enda en bleie eller to.

Men jeg har aldri opplevd at det går mer enn 3-4 bleier på en dag i barnehagen da.

Anonymkode: a61c7...9d0

Har ikke angripet dem da..

bare overrasket at plutseligt så la de mangle bleier lappen når jeg fylte for 2 dager siden.. 

men ja hun bruker ikke så mye bleier om dagen. 

Skrevet

Det er vel bare å spørre? 

Anonymkode: ec8bd...b0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

bare overrasket at plutseligt så la de mangle bleier lappen når jeg fylte for 2 dager siden.. 

Spør de, det kan godt være at bleier har blitt lånt, blitt lagt feil eller noe sånt.

Anonymkode: 67f80...3ff

Skrevet

I begge barnehagene til mine barn skiftet de bleie etter klokka og ved behov. Dette sa begge barnehager ifra om på foreldremøter. Jeg husker ikke helt hva rutinen var men det var nok at alle fikk ny bleie før kjernetid, før de gikk ut, før de skulle sove sov. Da var det samlebånd på stellerommet, barnethagene mente dette ga mer tid sammen med barna enn at noen  voksne måtte avbryte ting når de opptaget tunge bleier. Og bæsjet noen utover dette så fikk de nye bleier, så det kunne jo skje det ble to nye på kort tid. 

Jeg syns dette var veldig bra. Opplevde aldri såre rumper, noe jeg har hørt mye av fra andre foreldre med unger i andre barnehager. Jeg kjøper heller litt mer bleier enn jobben med å pleie såre rumper. Personlig så syns jeg det var lurt de gjorde dette på denne måten også, for jeg kan jo tenke meg selv å gå ut for å leke i kulda med litt fuktig bleie, det kan jo ikke vær noe serlig. 

Men snakk med barnehagen, det kan være en veldig enkel grunn. Hjemme har du ett barn som du måsjekke bleia på, de har mange og kan ikke bruke så mye tid av dagen til å sjekke allle hele tiden. Så har de slik som vi hadde i barnehagene så er det positivt for barna, men det går litt mer bleier enn det feks gjør hjemme. 

Anonymkode: 02884...5d0

Skrevet

I vår barnehage tok de både klær, utstyr og bleier og ga til andre barn. Fant mitt barn uten støvler, våt og kald. Men da mente de et annet barn trengte de mer, så hadde «lånt» dem bort. 

Anonymkode: 09d20...391

Skrevet

Vi har 3 faste skift om dagen i tillegg kommer det jo en bæsjebleie eller to. 

Vi henger om bleielapp når det er 5-10 bleier igjen da en del foreldre bruker en dag eller to på å huske det.

Anonymkode: 4150e...e4c

Skrevet

Jeg reagerer på at du kun skifter 3 ganger om dagen….

Anonymkode: 3ec28...4e5

Skrevet

De fleste foreldre har med en pakke. Ikke det de tror holder til en uke. Lappen om at barnet trenger bleier kommer når det nærmer seg tomt, så om det er under ti bleier igjen er det naturlig at de ber om nye.

Anonymkode: 1836c...4d7

Skrevet

Jeg har har barn i 4 ulike bhg og i alle bhg så har de hatt eget skjema hvor de krysser av når de har byttet bleier og når barnet har hatt avføring. Har de noe slikt i bhg? Så kan du jo sjekke om hvor mange kryss barnet har 

Anonymkode: d2353...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2021 den 19.36):

14 bleier om gangen er ikke så mange, så de sier i fra  i god tid før det blir tomt vil jeg tro. De har minst 2 faste skift regner jeg med, så det går jo bleier uansett.

Anonymkode: 67f80...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...