Gå til innhold

Noen som har tips til gode "alt i en form" middager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pasta og pølsegrategn. Kok pasta og stek pølser. Bland alt i en form sammen med ostesaus. Strø revet ost på toppen. Man kan også blande inn brokkoli, gulrøtter. Serveres med salat og evt hvitløksbaguetter. 

Anonymkode: 0c634...6ca

Annonse

Jeg lager fisk i form. Skjærer poteter i tynne skiver, legger et godt lag i en ildfast form. Legger fiskestykker oppå og så litt løk eller purreløk. Nytt lag med poteter på toppen, heller over litt fløte og tar på salt og pepper. Stekes i ovnen i 30-45 minutter, til potetene er møre.

Jeg har alltid gulrøtter til, så det er kanskje ikke riktig ALT i en form da...

Hiv masse rotgrønnsaker og potet i formen. F. eks sellerirot, gulrot, søtpotet, rødbeter, løk. Krydre og salte og drypp litt olje eller legg biter av smør over.

Gni en hel kylling eller noen gode kyllinglår med hvitløk, krydder, salt og pepper og legg oppå.

Inn i ovnen. Supergodt og veldig enkelt.

Anonymkode: 11e17...c37

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hiv masse rotgrønnsaker og potet i formen. F. eks sellerirot, gulrot, søtpotet, rødbeter, løk. Krydre og salte og drypp litt olje eller legg biter av smør over.

Gni en hel kylling eller noen gode kyllinglår med hvitløk, krydder, salt og pepper og legg oppå.

Inn i ovnen. Supergodt og veldig enkelt.

Anonymkode: 11e17...c37

Nam, hvor lenge steker du det, grader? Tusen takk for tips 😊

Hi

Anonymkode: 34a32...55a

Er det bare jeg som tenker at alt i en form betyr at man kan slenge alt i en form så lager det seg selv. Poenget blir litt borte hvis man skal koke pasta, steke kjøtt og wok'e grønnsaker, for så å legge alt i en form og gratinere det. Bare et eksempel altså, men et sånt forslag faller meg ikke inn når folk spør om enkle, kjappe alt i en form middager 

Anonymkode: e9276...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...