Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Jeg er på jakt etter en ny fastlege, og satte meg til å lese på legelisten for å finne ut litt om de jeg kan velge mellom. I samme omgang skrev jeg en anmeldelse av min nåværende fastlege. Den var ikke god, men den var saklig. En ting er at han er mest opptatt av å snakke om seg selv under konsultasjonen en annen ting er at han brukte nesten hele min time på å fortelle at coronaviruset ikke var verre enn forkjølelse og at alt av tiltak bare var tull, at han nekta å bruke munnbind, håndsprit og holde meter'n for dette viruset var bare hysteri osv. Han baksnakket og latterliggjorde både meg og kollegene og andre pasienter han har. Så får jeg tilbakemelding fra legelisten om at anmeldelsen min ikke er godtatt med den begrunnelse at den inneholdt personangrep. Om det er sånn at de siler ut de dårlige anmeldelsene, så er jo ikke den lista noe å støtte seg på i det hele tatt. Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 66971...3e7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Det du sier her bør du jo melde er seriøst sted, type fylkeslegen. Anonymkode: 99b1d...996
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Reglene står her: https://www.legelisten.no/vilkar Anonymkode: 91f49...201
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg er på jakt etter en ny fastlege, og satte meg til å lese på legelisten for å finne ut litt om de jeg kan velge mellom. I samme omgang skrev jeg en anmeldelse av min nåværende fastlege. Den var ikke god, men den var saklig. En ting er at han er mest opptatt av å snakke om seg selv under konsultasjonen en annen ting er at han brukte nesten hele min time på å fortelle at coronaviruset ikke var verre enn forkjølelse og at alt av tiltak bare var tull, at han nekta å bruke munnbind, håndsprit og holde meter'n for dette viruset var bare hysteri osv. Han baksnakket og latterliggjorde både meg og kollegene og andre pasienter han har. Så får jeg tilbakemelding fra legelisten om at anmeldelsen min ikke er godtatt med den begrunnelse at den inneholdt personangrep. Om det er sånn at de siler ut de dårlige anmeldelsene, så er jo ikke den lista noe å støtte seg på i det hele tatt. Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 66971...3e7 Du må jo sette deg inn i reglene før du publiserer noe på et nettsted. I reglene står at de ikke godkjenner innlegg som blant annet: * inneholder personhets, ærekrenkelser, injurier eller er egnet til å skade andre personer eller virksomheter * inneholder konkrete anklager om feilbehandling, feildiagnostisering eller manglende akutt/livsviktig behandling. Så det du har postet er ikke innenfor reglene for det aktuelle nettstedet, derfor ble ikke posten godtatt. Anonymkode: 09787...f55
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Da tenker jeg du har skrevet ganske krasst og usakelig, for jeg har sett flere anmeldelser som er veldig negtive mot leger. Anonymkode: ef816...f2a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Du må jo sette deg inn i reglene før du publiserer noe på et nettsted. I reglene står at de ikke godkjenner innlegg som blant annet: * inneholder personhets, ærekrenkelser, injurier eller er egnet til å skade andre personer eller virksomheter * inneholder konkrete anklager om feilbehandling, feildiagnostisering eller manglende akutt/livsviktig behandling. Så det du har postet er ikke innenfor reglene for det aktuelle nettstedet, derfor ble ikke posten godtatt. Anonymkode: 09787...f55 Jeg leste reglene før jeg postet, og innlegget var helt saklig, men det inneholdt selvsagt min opplevelse av han, som da ikke var god. Kritikken var saklig og gikk på at han ikke lytter eller tar det jeg sier på alvor (hvem ber en voksen dame med brystsmerter om å la være å kjenne etter istedenfor å undersøke?), at han flåser av problemer og at han er mer opptatt av å f.eks snakke om hva han gjorde i ferien enn å la meg snakke. Det var ingen ærekrenkelser, anklager eller hets, men en dårlig tilbakemelding. Om mitt innlegg ikke ble godkjent, så er det ikke mye kritikk og dårlige tilbakemeldinger som slipper gjennom nåløyet, og dermed er legelisten egentlig ubrukelig. Anonymkode: 66971...3e7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg leste reglene før jeg postet, og innlegget var helt saklig, men det inneholdt selvsagt min opplevelse av han, som da ikke var god. Kritikken var saklig og gikk på at han ikke lytter eller tar det jeg sier på alvor (hvem ber en voksen dame med brystsmerter om å la være å kjenne etter istedenfor å undersøke?), at han flåser av problemer og at han er mer opptatt av å f.eks snakke om hva han gjorde i ferien enn å la meg snakke. Det var ingen ærekrenkelser, anklager eller hets, men en dårlig tilbakemelding. Om mitt innlegg ikke ble godkjent, så er det ikke mye kritikk og dårlige tilbakemeldinger som slipper gjennom nåløyet, og dermed er legelisten egentlig ubrukelig. Anonymkode: 66971...3e7 Hvis du leser komentsrene så ser du at det er en god del negative tilbakemeldinger. Det kan hende du var for konkret når det gjaldt symptomer eller komentarer. Anonymkode: 91f49...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå